28. Apr 24, 05:24:21


Logg inn med Facebook eller Google!

Mamma Mia

Started by Marit, 21. Apr 08, 17:47:45

Previous topic - Next topic

kaka

Jeg ventet heller ikke å like filmen så veldig godt, men ble, som skrevet tidliger her, revet med, - tross tynn story, mye løping og kjedelige strandsener i begynnelsen! Etter Heidruns sukk, lurer jeg på om det kan være at denne filmen appellerer mye mer til oss kvinner/jenter (bl.a barnebarn på 9), enn gutta.?? Hva sier dere andre gutta?
Interressant observasjon dette med tre-konstellasjonene, Opera
KariK

xristina

Quote from: \"operafantomet\"Den er jeg med på - men er det ofte dere tre finner på noe sammen? Er de bestevenninner også, eller er du bindeleddet mellom dem?
De er også veldig nære venninner, og ofte finner vi tre på noe sammen. :-)

Men tilbake til Mamma Mia - jeg har sett den igjen i kveld, og ble straks i bedre humør! Elsker fortsatt dansescenen ifm Dancing Queen! :-)

Anders

Quote from: \"kaka\"Jeg ventet heller ikke å like filmen så veldig godt, men ble, som skrevet tidliger her, revet med, - tross tynn story, mye løping og kjedelige strandsener i begynnelsen! Etter Heidruns sukk, lurer jeg på om det kan være at denne filmen appellerer mye mer til oss kvinner/jenter (bl.a barnebarn på 9), enn gutta.?? Hva sier dere andre gutta?
Interressant observasjon dette med tre-konstellasjonene, Opera

Er \"gutt\" (var iallfall det sist jeg sjekket!), og det kunne ikke falle meg inn å se denne filmen. Beaches or not...

Sjøløve

Jeg har aldri kommet så langt at jeg fikk sett Mamma Mia på kino.
Fikk DVD\'en i julegave, og storkoste meg med å se den.
Storyen er nok i tynneste laget, det er jeg enig i, men det er noe med den fengende musikken og settingen rundt det hele som gjorde at filmen gikk hjem hos meg.
Jeg har også bestilt billetter til musikalen i London i mars - MAMMA MIA som jeg gleder meg til det !!
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Morten

Quote from: \"Anders\"
Quote from: \"kaka\"Jeg ventet heller ikke å like filmen så veldig godt, men ble, som skrevet tidliger her, revet med, - tross tynn story, mye løping og kjedelige strandsener i begynnelsen! Etter Heidruns sukk, lurer jeg på om det kan være at denne filmen appellerer mye mer til oss kvinner/jenter (bl.a barnebarn på 9), enn gutta.?? Hva sier dere andre gutta?
Interressant observasjon dette med tre-konstellasjonene, Opera

Er \"gutt\" (var iallfall det sist jeg sjekket!), og det kunne ikke falle meg inn å se denne filmen. Beaches or not...

..... E no kar ja, å hadd ikke så store forhåpninger til filmen, var mest ute etter å få se "Hellas" på film. Har bare sett den på DVD og er enig i det som har kommet frem her at det er kanskje litt tynn story, mye løping til tider.  Kona fikk DVD + ABBA CD collection i julegave fra meg, så filmen har gått noen ganger siden julekvelden ...  
Musikken synes jeg faktisk blir bedre og bedre.  Pierce Brosnan\'s innsats på sangsiden synes jeg er helt topp - kan han synge så kan jeg også synge. ( der er ikke resten av familien enig da)
Så jeg spiller SOS og When All Is Said and Done så ofte det går an. Så "¦ Our Last Summer - er jo helt utrolig. Nei vi karra kan da syng vi å"¦. Skal ikke ta seg sjøl så høytydelig.

Så fra meg så får alle de store skuespillerne en stjerne i margen for sine "nye roller" som sangere.  :cheers:
Κρήτη στην καρδιά μου.

kaka

Moro at gutta er på banen med sine meninger og opplevelser i hvertfall!
KariK

Marit

I dag har musicalen premiere på Folketeateret i Oslo.

Jeg har ikke bestilt billett ennå, og er ikke helt sikker på om jeg kommer til å gjøre det heller.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Gro

Synes filmen var bra jeg.:-) ok litt tynn storry, men en film man bare må bli glad og godt humør  av... så dermed bra er min konklusjon... :-) Og herlige bilder fra Hellas :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Marit

Filmen så jeg pga at den var innspilt i Hellas og at bl.a. Meryl Streep, Colin Firth og Stellan Skarsgaard var med.

Siden det ikke er tilfelle med musicalen, så har jeg ikke planer om å se den (men kan jo endre mening).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Sjøløve

Jeg så musikalen i London sist helg.  
Det var en flott opplevelse, som musikaler ofte kan være.
Men jeg fikk ikke så mye assosiasjoner til Hellas, det hadde jeg heller ikke forventet.  
En musikal er nærmest obligatorisk ved et London-besøk - denne gangen var det jeg og min datter som tok turen.  
Hun fikk velge musikal - og dermed ble det Mamma Mia.
Vi hygget oss iallefall med fengende ABBA-låter og fin stemning i teatersalen.  Vel verd å få med seg.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

xristina

Mamma Mia får god omtale i dagens aviser. 5\'er i Dagbladet og 6\' er i VG. Kanskje verdt å ta en tur? Ikke minst fordi det er opptil flere mossinger og østfoldinger med... ;-)

Marit

1. påskedag vises Mammap Mia på TV3 kl 17.55.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...