Logg inn med Facebook eller Google!

Lite mer bilder från Kardamili....

Started by bengalow, 26. Mar 08, 19:09:37

Previous topic - Next topic

bengalow

Jag är fullständigt fascinerad av Magnolias bilder så jag fortsätter att lägga in några från våra vandringar i bergen runt Kardamili. Att det är grönt och frodigt långt in i juni ser man tydligt...

Jag är helt \"bergtagen\" - formationerna är som eviga tidsdokument!

Längt därnere ser man Kardamili - på väg mot Ag. Sofia



Jag tror att denna porten också finns bland dina bilder, Magnolia

Kastania, som en \"borg\" mitt i dalen

Ett och annat vackert kryp fick vi syn på
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Magnolia

Dette var moro bengalow. Det er så flott å se kjente og kjære steder med andres øyne. Det var spennende for hvert bilde som kom til syne.
Herlige bilder.
Håper du har mange bider du kan legge ut. Jeg venter i spenning. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

bengalow

Jag har iofs inte så många bilder, men grottan nere  i \"vad det nu heter\" är rätt spännande. Har du varit där? Vi åkte båt 900 meter eller så och vandrade 300 meter. Här kommer några bilder
Här startar färden med båt som varade mer än ½ timme. Vattnet var konstant 18 grader, eller var det 16....

Det fanns lampo som lyste upp i dunklet, lite störande med alla sladdar..

Jag har bara sett maken i grottan vid Ioannina, som är jättestor, här får man huka sig...


















Det finns ju stalagmiter och stalaktiter bland droppstenar, men jag har aldrig lärt mig att skilja dom åt - en \"växer\" neråt och en \"uppåt\". Någon som har ett ra tips på skillnaden??
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

bengalow

Lite fler naturbilder från runt omkring Kardamili - tänk om det hetat Kardiamili, så hade det betytt \"hjärtekvarnen/hjärtekrossaren\", något som den verkligen är.....man blir förälskad i platsen, eller hur Magnolia??
Som sagt frodigt av bara den...

Tänk om detta kunde berätta vad som EGENTLIGEN skett i historien!

Små rara blomster, som kantade hela vägen!!

Rakt ut från hamnen ligger en liten ö med ett kapell. Det berättas att två damer sover därute natten till helgonets firande, för att ikonerna inte skall stjälas. Ikonerna lär vara gamla och dyrbara.....

Man träffar alltid på trevligt sällskap på vägen!!


 
Till slut lite Bougainvillea från \"byn\", väl säkert den mest rikblommande jag överhuvudtaget sett!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Magnolia

Joda, jeg har vært i Diros, men jeg var ikke med på \"gondol\" turen. Jeg liker ikke så trange passasjer, så mens de andre var på båttur, vandret jeg fra utgangen av grotten og innover til jeg møttet vannet. Det var en vidunderlig tur, ikke bare på grunn av de flotte formasjonene, men jeg var helt aleine der inne en periode før de andre kom med båtene. Følelsen er ubeskrivelig. De mektige formasjonene rundt meg, stillheten, fargene, roen, storheten.....
En mektig opplevelse.

Flotte bilder nok en gang, bengalow. Takk for titten. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Liv

Flotte bilder Bengalow. Grotteturen så spennende ut.

bengalow

Tack själv, Magnolia, för inspirationen. Diros, som det heter, jag hade glömt det, är inte så trångt, som man kanske tror, så jag tror säkert att du klarar det. Det är så otroligt fantastiskt att glida fram där, att man bara glömmer var man är, eller att det skulle vara \"trångt\". På skånsk dialekt heter det att man blir \"annaförtaen\", dvs mister nästan andan/pusten av det storslagna som man ser. Anita har lite klaustrofobi, men hon \"glömde\" det under färden!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Magnolia

Da tror jeg at jeg prøver å ta hele turen neste gang! Skal ikke være dårligere enn Anita. :) :) :)

Og som du skrev, en blir forelsket i Kardamili. Jeg kan ikke sette ord på følelsen, men det er noe som driver meg tilbake gang etter gang. Om tre uker reiser jeg dit for 13. gang!

Boungavilleaen ved den nedlagte butikken, er bare vakker. Den blomstrer alltid rikt, men det er noen nedenfor kirka som er minst like vakre.
Var dere så heldige at dere så alle oleanderne som blomstret langs ravinen? Jeg sto på brua en gang og telte over 70 stykker. Da ga jeg opp. Et vakkert syn.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Torill

Du verden så flotte bilder bengalow. Den grotteturen så skikkelig spennende ut :cheese:  :cheese: Tør vi å fly Magnolia,så tør vi dette også :wink: Så fint at du åpnet din egen tråd,så har vi jo deg når Magnolia drar på ferie :cheers: Håper du har mer!
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Den grotteturen var fasinerende, Bengalow. Jeg hadde så lyst å dra til Diros da jeg var i Kardamili ifjor, men pga brannene kom jeg meg ikke dit. Og etter bildene dine, frister grotten enda mer ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Frost

Nydelige bilder bengalow!

Den grotteturen må vi jammen få med oss. :)

Athina

Ja, grotteturen kan anbefales på det varmeste, det er som å befinne seg i en eventyrverden, nesten litt uvirkelig. Har vært der to ganger og tar gjerne turen dit igjen.
Så flotte bilder, bengalow :iconbiggrin:

Her er et par bilder fra en enkel lunsj på tavernaen til Ioannis nesten rett over veien for Hotel Patriarxeas i Kardamili. Herlig gresk salat, husets rødvin i store, gode kjøkkenglass, vann, brød... og utsikt mot snødekte Profitis Ilias, \"the table mountain\" og Gamle Kardamili. Kan knapt tenke meg noe mer avstressende...

Håper du har mange flere bilder fra Kardamili med omegn, bengalow :cheers:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...