Logg inn med Facebook eller Google!

Skyros

Started by Torill, 12. Mar 08, 10:14:01

Previous topic - Next topic

Torill

Hva er det med Skyros egentlig? Hvorfor reiser ingen dit? Etter å ha svart på loffespørsmålene til Ole,ble jeg litt nysjerrig. Sjekket med tråden \"hvor i Hellas har du vært\", og der var det kun Bengalow som hadde vært på Skyros.
Ingen kan alt - alle kan noe.

bengalow

Tja, den ligger lite \"utanför\" rutterna. Om man skall till Skyros, så blir det dit, och sedan tillbaka till Euboia eller Volos på fastlandet. Det tar i och för sig inte så lång tid med båten.
Jag åker mycket gärna till Skyros igen, det är en alldeles charmerande ö, grön och frodig, och med ett levande lantbruk.
Vill man dit där man inte behöver trängas med andra turister, så är det nog det bästa valet man kan göra. Läste du det JohnS??
Buss från Atén till östra sidan av Euboia, ca 3-4 timmar,och sedan båt 1,5 timme, vad jag kommer ihåg....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

brit

Veldig synd at det ikke er forbindelse mellom Skyros og de andre øyene i Sporadene lenger. Tror det har vært forbindelse både fra Skiathos og Skopelos før.

Måne

Jeg har nettopp vært på Skyros (forrige helg) og sett på geitedansfestival. Skal legge opp tråd om dette, og bilder fra øya, i løpet av uka :)

Kan ellers allerede si at jeg ikke har noen spesiellt planer om å dra tilbake. Øya er veldig liten. Den nordre delen av øya er grønn og frodig, og har et par steinstrender. Det er mye slam i vannet, og jeg har fått vite at dette ikke alltid blir ryddet. Sørdelen av øya er mest øde, og store deler er militært område. Øya er ikke spesielt utbygd. For å nå en del av strendene måtte vi kjøre bittesmå dårlige sandveier, eller gå et godt stykke. Det er heller ikke spesielt mye å se der, men de har en eldgammel ruin som det ikke er så mye igjen av.

De fleste hotellene og leilighetene i området har siktet seg inn på \"holistic holidays\". Mao. på ferier der man har yoga, tegne/male/skrivekurs, o.l. Strendene rundt hovedbyen er korte, men ganske bra - Gyrismata og Molos b.la. er hyggelige sandstrender med fine steinformasjoner. Chora var veldig koslig, men også veldig liten.

Kort oppsummert: helt grei øy, \"typisk gresk\", ikke spesielt fine strender med unntak av de nærmest chora som er helt ok. Det holdt med 3 dager der. :)

Skal legge opp ordentlig innlegg som sagt. Kanskje i morgen hvis jeg får tid.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...