Logg inn med Facebook eller Google!

Feriekomfor

Started by Marit, 13. Feb 08, 20:55:27

Previous topic - Next topic

Marit

Quote from: \"Barbro\"Skulle vi hatt en tråd der det diskuteres hva en vil ha av en ferie..komfort,basseng mm..der alle med og uten barn kunne fortelle om hva de foretrekker?Og hva de ønsker?
Bare kaster spørsmålet ut i lufta,jeg :colors: ......

Tar opp tråden jeg og starter en egen tråd. Flere har vel sikkert sagt sin mening om hva en ønsker av komfor osv, men kom gjerne igjen og \"diskuter\" her også.

Jeg er f.eks. ikke avhengig av basseng på hotellet, men synes det er helt greit om det finnes. På stranda vil jeg ha solseng.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Svein~B

Quote from: \"Marit\"
Quote from: \"Barbro\"Skulle vi hatt en tråd der det diskuteres hva en vil ha av en ferie..komfort,basseng mm..der alle med og uten barn kunne fortelle om hva de foretrekker?Og hva de ønsker?
Bare kaster spørsmålet ut i lufta,jeg :colors: ......

Tar opp tråden jeg og starter en egen tråd. Flere har vel sikkert sagt sin mening om hva en ønsker av komfor osv, men kom gjerne igjen og \"diskuter\" her også.

Jeg er f.eks. ikke avhengig av basseng på hotellet, men synes det er helt greit om det finnes. På stranda vil jeg ha solseng.

Jeg er helt på linje med deg når det gjelder basseng. Det er et pluss hvis det er der, men hvis det ikke er der, så savner jeg det ikke. Det samme gjelder solsenger for meg. Fins det, leier jeg. Hvis ikke, klarer jeg meg fint uten. Det er sjelden jeg savner det, men det har hendt.

Det jeg er rimelig avhengig av, er mat både før jeg legger meg om kvelden og med en gang jeg står opp om morgenen. Derfor bor jeg helst i leilighet, så jeg kan fikse brødmat selv. Midt på dagen vil jeg ha litt mer avansert mat, så da er det en krise hvis det ikke er en passende taverna der jeg er.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Kjøleskap på rommet/leiligheten er et must. Klarer meg uten også, men det er ikke særlig gøy med lunka drikke... Alt annet er et pluss egentlig, eh må ha balkong/terasse forresten ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katta

Basseng klarer jeg meg uten, jeg foretrekker stranda. Siden jeg begynte å feriere på Chios, har jeg kun leid solseng en gang. Er blitt fryktelig glad i rullestensstrender, og bortgjemte strender. Der finner man ikke solsenger, og jeg savner det ikke heller. Når det gjelder rommet, så trenger det ikke å være allverden - vi er jo mest ute alikevel. Men...det må være rent og pent. Jeg liker å ha et kjøleskap som virker, og en kokeplate for enkel matlaging. En liten altan er et \"must\". Der inntar vi frokost, og vi avslutter kvelden der med stearinlys og noe godt og drikke. Det må også være noen Tavernaer i gåavstand fra Hotellet, og....jeg liker å være nært havet (ingenting er som å sovne med lyden av bølgeskvulp mot stranda..)

Sjøløve


Balkong med havutsikt verdsetter jeg aller mest.  Jeg har alltid vært glad i hav og sjø og elsker lyden av bølgeskvulp.  
(Vi har i mange, mange somre feriert i båt langs Sørlandskysten - å sovne i båten med bølgene klukkende langs skutesiden - herlig)  
Derfor bare må jeg ha nærheten til havet nesten uansett hvor jeg er.

Ellers behøver ikke bostedet forøvrig være allverdens, bare det ser rent og ordentlig ut.  Kjøleskap er et must - ingen ferie uten kald hvitvin.
Ellers er det OK om det er kjøkkengreier til å lage istand en frokost - som selvsagt skal nytes på balkongen med utsikt over havet !
Basseng trenger vi ikke, vi bruker stort sett bare stranda likevel.  Finnes det solsenger på stranda er det greit, men det er ingen nødvendighet.
Det er også veldig greit å kunne bo nær et sentrum med gåavstand til tavernaer etc.  Et supermarked eller bakeri er OK å ha i nærheten,
det er min jobb å gå ut om morgenen å kjøpe ferskt brød til frokost mens far koker kaffe.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

polyanna

Komfort er et vidt begrep, visst er det individuelt hva man ønsker.

Eget bad - Ja. Gjerne rent. Varmt vann ikke nødvendig.
Kokemulighet - Helst, morgenkaffe og nattkaffe.
Kjøleskap - JA.
AC - Ja!. Er forlengst ferdig med svette netter og søvnløshet.
Basseng - Nei, hva skal jeg med det når havet er der?
Solseng - Ja. Et nytt behov, helsen krangler.
Strand - Hvilken som helst som er vakker og ikke er overbefolket.
Parasoll - JA. Bare skygge en nødløsning, brunfarge uinterresant.
Balkong - Ja. Helst med havutsikt.
Kommunikasjon - Apostlenes hester. Buss. Taxi om nødvendig.
Tur/gåmuligheter - JA.
Kakkerlakker - NEI! Bosted uten restaurant/kjøkken kan være en fordel.

Gita

Det viktigaste när det är varmt är för mig:

- strand/hav så man kan svalka sig. Nära! Inte mer än 200m helst, så man kan bada på morognen och på dagen och också mitt i natten!
- pool! När man inte orkar gå till stranden och när barnen skall underhållas. Älskar att ta ett nattdopp mitt i natten i poolen... vill ha en egen pool härhemma!
- A/C så att man kan sova
- En bra säng - ryggen är dålig!
- Lugn omgivning utan mycket musik/underhållning etc

Annars spelar det ingen roll, bara det är varmt, mörkt, doftar timjan och jag kan sitta ute och se stjärnorna och höra cikadorna... Lite musik i bakgrunden, en ouzo i glaset och en fullmåne...

Hellasfrelst

En normalt ren og ordentlig 1-roms leilighet med eget bad og balkong er det jeg trenger for å ha en fin ferie. Utsikt hvis mulig. Kjøleskap/minikjøkken må jeg ha, liker å ordne frokosten selv i eget tempo. AC ikke et must, drar bestandig med sammenleggbar vifte i kofferten. Basseng er ikke nødvendig, jeg drar bestandig til en eller annen strand. Leier solseng der det finnes, ellers klarer jeg meg fint uten.
Kan gjerne være gangavstand til tavernaer på kveldstid + nærhet til et bakeri/supermarked hvor en kan kjøpe ferskt brød.
Og så må det finnes en mulighet til å leie bil/moped så en kan komme seg rundt på egen hånd. :bath:
i zoi ine tora - livet er nå

Heidrun

Ting jeg må ha.
Kjøleskap på rommet. Aircondition.Basseng.Relativ kort vei til en taverna/supermarked.
Ting jeg ikke trenger
Solstol (sitter gjerne i skyggen i Baren/tavernaen).Utsikt fra balkongen(lettere å unnskylde seg med å dra fra rommet).Fest og party(er ikke livet en fest i seg selv da)
Yamas til livet og til

marjana

I fjor fant jeg et godt sted å bo, og relativt billig, 400 euro pr måned.
Jeg bodde bo der i tre måneder:
To rom: Stort soverom, og et rom med ekstra seng med et lite kjøkken, et bad, to verandaer, AC som var midt i gangen mellom disse to rommene.

Det var de mest avkjølte sko jeg noengang har hatt! Men, AC går egentlig ikke rundt hjørner, så det var et stort soverom med litt avkjølt luft etter lang tid.

Det er også litt \"gresk løsning\", å ha en kraftig AC midt i gangen, som da skulle virke for hele leiligheten, men sånn virker det jo det ikke.
Men, det det var fint å bo der med yaya i første etasje og se på alle naboene som alltid romsterte rundt. Utsikt fra landsbyen over hele bukta, med de flotteste solnedganger.

Være i fred, lage middager hjemme med venner, fem minutter å gå til bussen eller 10 min ned til stranden. Perfekt! Jeg skal bo der i sommer også.
Glika i zoi

The_Captain

Basseng, solstoler, aircondition, nei ingenting av dette er i nærheten av å være interessant for meg. Men, jeg har allikevel lagt merke til at etterhvert som årene går setter jeg stadig mer pris på en smule komfort... Så der hvor jeg før gjerne bodde på et enkelt og trivelig pensjonat for en slikk og ingenting, velger jeg nå stadig oftere \"beste hotellet i byen\". Rart med det... Fordervelsen har vel satt inn forstår jeg...

:toothy7::toothy7::toothy7:

Marie

Jeg tror kanskje jeg er litt kresen jeg......må begynne å titte et år i forveien for å finne \"riktig\" hotell el .leilighet.
Helst 0 meter til stranden(som må ha sandbunn), maks 300 til sentrum,basseng er et must etter å ha vært på chania kysten(2 uker med vind og bølger) og Karpathos(med steinete strand og vind), solseng og parasoll er digg, flyplass på øya jeg skal til, jeg foretrekker et lite hotell(\"kanariøy hotell\" med 300 rom er utrivelig)også må jeg ha en balkong som er større enn en fryseboks.
Føler meg litt sær når vi skal planlegge ferie med venner.....hehe

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...