Logg inn med Facebook eller Google!

Burde vi dra til skiathos?

Started by kvam, 09. Jan 08, 16:40:51

Previous topic - Next topic

kvam

Hei! :cheers:

Jeg og typen leter etter an plass å reise i 14 dager til sommeren i juli.
Fikk høre fra en på jobb at Skiathos var en fin plass. :idea:

Men så leste jeg litt på nettet og ser at mange sier det er dårlig der, overmye folk osv. :drunken:

Noen som har vært der og har noe å si om plassen? Er det for mye folk der? Er det shoppingmuligheter? Er det billig i forhold til kreta feks? Det er en liten øy, blir det kjedelig? Har de god mat? (så på et forum at noen sa det var bare oppvarmet ferdigmat) Er det mye å finne på der? Er det mye ungdom og fest?

Om noen har noe som helst å si, så setter jeg pris på det :bom:
-Nina

KyriaT

Jeg er ingen Skiathos-ekspert, men på de fleste øyene er det jo godt med turister i juli, spesielt siste halvdel når storinnrykket av grekere og italienere kommer i tillegg til oss nordeuropeere. Opplever ikke Skiathos som noen versting i hvert fall, og blir det for ille, så har dere jo stille Alonnisos bare en liten båtreise unna, og selvsagt også vakre Skopelos midt i mellom.
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

brit

Vi har reist til Skiathos hvert år siden 1999 og tror vi kjenner den øya ganske godt. Men når det gjelder høysesongen juli/august er vi ganske blanke.
Vi reiser i juni og september.
Vi elsker den øya,forresten så har vi et kjærlighetsforhold til Skopelos og Alonissos også...men Skiathos er vår første kjærlighet.

Ja,det er nok mye folk i juli,men det er enda verre i august for da har italienerne og grekerne ferie.
Det er gode shoppingforhold for den som vil det, men billigere enn Kreta tror jeg ikke. Skiathos er ikke spesielt billig. Jeg kjenner ikke prisene på Kreta.
Det er utrolig mange gode spisesteder, greske tavernaer, italienske, indisk kan du også få osv. Det er nydelig mat på Skiathos...kan ikke forstå det med oppvarmet ferdigmat. Det er et utrolig godt tilbud når det gjelder mat og drikke. Hvis dere bestemmer dere for Skiathos kan jeg godt anbefale noen spisesteder.
Om det er mye fest og ungdom vet jeg ikke så mye om siden vi ikke reiser i høysesongen, men tror nok ikke at du kan sammenligne Skiathos med andre \"partyøyer\", selv om det nok er ganske livlig juli og august. Men nå er det slik at barene ligger stort sett i en gate \"bargata\" og diskotekene ligger litt i utkanten av byen.
Ja,Skiathos er en liten øy,men det er en øy for enhver smak. Vil du ha fest kan du få det og vil du ha det fredelig kan du få det. Du kan ta dagstur til Athen for eks.du kan dra på div. båtturer....til de andre øyene i Sporadene og for all del ikke gå glipp av en tur ut til \"badeøya\" Tsougria som ligger rett utenfor. Nesten Karibien. Men det som Skiathos er aller mest kjent for er alle de fantastisk flotte strendene...over 60 av dem. Noen så bortgjemt at du nesten kan få den for deg selv.
Nå skal jeg slutte!
Begynner jeg å snakke om Skiathos blir jeg ikke ferdig.
Hvis du går inn og ser under Sporadene her i forumet finner du både bilder og informasjon om Skiathos. Lykke til med planleggingen! :flower:  :flower:

Atle

Quote from: \"kvam\"Hei! :cheers:

Jeg og typen leter etter an plass å reise i 14 dager til sommeren i juli.
Fikk høre fra en på jobb at Skiathos var en fin plass. :idea:

Men så leste jeg litt på nettet og ser at mange sier det er dårlig der, overmye folk osv. :drunken:

Noen som har vært der og har noe å si om plassen? Er det for mye folk der? Er det shoppingmuligheter? Er det billig i forhold til kreta feks? Det er en liten øy, blir det kjedelig? Har de god mat? (så på et forum at noen sa det var bare oppvarmet ferdigmat) Er det mye å finne på der? Er det mye ungdom og fest?

Om noen har noe som helst å si, så setter jeg pris på det :bom:

Glem august da er det helt for j...... der, som Brit skriver så er mai,juni og september ideele måneder og reise ned til Skiathos. Ungdom og fest ? Har lest enkelte plasser selv om at øya er en fest perle men har ikke forstått hvor. Det er vel hva du gjør det til selv.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Anders

Mine erfaringer med Skiathos ligger ti år tilbake i tid, så jeg skal ikke si at de stemmer med dagens virkelighet. Men det med tidspunktet tror jeg nok er viktig... mai/juni, evt uti september har ting roet seg betraktelig.
brit skryter av strendene, og det med rette. Svært mange og fine strender. Men noe av det som var finest med Skiathos var følelsen av \"frodighet\"... visst var der varmt og sikkert ganske tørt også, men pga alle oliventrærne var ikke det noe man la plagsomt merke til liksom.
Skiathos by har relativt lite av gammel bebyggelse, en av grunnene skal visstnok være at befolkningen der sa \"nei takk\" da tyskerne ville gjøre et besøk under krigen, og derfor ble de bombet.
Hva enn Skiathos er idag, den er årsaken til min forelskelse i allting gresk :-)

brit

Quote from: \"Anders\"Mine erfaringer med Skiathos ligger ti år tilbake i tid, så jeg skal ikke si at de stemmer med dagens virkelighet. Men det med tidspunktet tror jeg nok er viktig... mai/juni, evt uti september har ting roet seg betraktelig.
brit skryter av strendene, og det med rette. Svært mange og fine strender. Men noe av det som var finest med Skiathos var følelsen av \"frodighet\"... visst var der varmt og sikkert ganske tørt også, men pga alle oliventrærne var ikke det noe man la plagsomt merke til liksom.
Skiathos by har relativt lite av gammel bebyggelse, en av grunnene skal visstnok være at befolkningen der sa \"nei takk\" da tyskerne ville gjøre et besøk under krigen, og derfor ble de bombet.
Hva enn Skiathos er idag, den er årsaken til min forelskelse i allting gresk :-)

Er så enig med deg Anders. Skiathos er frodig og det håper jeg noen av mine bilder viser. Den er alltid grønn...selv etter 8.mnd. uten regn. Det har vi opplevd.

djoho

Mine erfaringer av Skiathos er fra 1997, og de var gode - og utpå sensommeren skal vi avgårde igjen.
Gleder oss!

Torill

Quote from: \"djoho\"Mine erfaringer av Skiathos er fra 1997, og de var gode - og utpå sensommeren skal vi avgårde igjen.
Gleder oss!
Vi og!!! Gleder meg veldig til det!!! Herlig øy :cheers:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Her er det så mange Skiathos-fan, Kvam, at den øya finner du nok av info og lovprisninger om på dette forumet. Jeg peprer litt og minner om masse andre herlige øyer/steder å dra til i Hellas ;) Du får surfe gjennom de forskjellige trådene her, så finner du garantert noe som faller i smak.
God tur til deg og kjæresten :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...