Logg inn med Facebook eller Google!

Bättre resa nu än att få ångra ogjord solsemester.

Started by ROLLE, 14. Sep 15, 15:48:57

Previous topic - Next topic

ROLLE

 Äntligen gjorde jag slag i sak med Karpathos igen ! Reser till ön 25 sept via Rodos på två veckor. Har hopat och rott nu en längre tid med " åka eller inte åka" ,om jag inte gjorde det går jag o grämer mej här i kylan hela vintern !
Vet inte egentligen ifall jag ser fram emot något annat en det varma vädret samt de lugna stunder jag fördriver tiden med lång väg från själv byn Pigadia. men det får jag se ? Har skaffat en hel massa vänner o bekanta som jag hoppas få träffa också i år, om inte så iallafall på Pelagos.



ROLLE

De ser ut som jag själv måste skriva vidare på mitt inlägg ? Är detta begynnelsen till slutet på Hellasforumet då Karpathos med så många Nordbor vilka årligen besöker ön slutat skriva om åsikter de har om d.s., eller finns det någon annan plats där man får  skriva sina upplevelser på?

Ön är prexis som förut utan några större förändringar, solen lyser lika för alla ! En nyhet för nästa år är Apollo, som flyger direkt till Karpathos fom 15 maj från Helsingfors !!! Så det finns en möjlighet få höra finska !

kaka

Du har vel rett i at det har blitt stillere i Hellasforum, både hva gjelder rapporter fra Karpathos, og fra mange andre steder i Hellas, Rolle.
Akkurat nå er det vel mest aktivitet i trådene om Kardamili, (som gleder en del av oss, men sikkert ikke alle).

Slik jeg forstår ditt første innlegg, så reiste du nedover 25. september (?)
Jeg leser gjerne om dine opplevelser fra turen, selv om jeg ikke er så kjent som dere som har vært der mye, og har fått et spesielt forhold til Pelagos.
Jeg likte meg godt på Karpathos, den uken jeg tilbragte der, - og busset og vandret litt rundt.  (Gikk aldri innom Pelagos, men bodde så nær at jeg hørte musikken :) )

KariK

ROLLE

Hej Kaka

Tack för att du noterat mej. De e klart att aktiviteten hos forummedlemmarna danat på sistone.  Hoppas på att det finns nya som skulle kunna ha glädje av de erfarenheter vilka ges av de som har Grekland som etta bland resemålen.

Pelagos besöker jag nog varje år men stannar nog endast för att hälsa på gamla vänner som möter upp där år efter år, så de e alltid skoj träffas och Pelagos e den populäraste plats för det !


ROLLE

Är tacksam över de Hellasresenärär som håller sidan levande, även om den inte besöks lika mycket nu som i begynnelsen.
Men säkert har någon av oss upplevt något nytt också detta år, värt att skriva om och glädja medlemmarna ?
Var  endast 2 veckor på ön och hann inte med mycket som är värt skriva även om jag besökte  alla byar med mopeden jag hyr av Million bikes.

Planerar att resa till Pigadia till påsken som är 1 maj. Får se ifall något lämpligt flygbolag tar mej dit fördelaktigt.

kaka

Kom du deg rundt til alle byene på øya med moped, Rolle? Det er jo ganske bratt rundt omkring, - eller ?
Det høres fint ut med en tur tilbake 1. mai.
KariK

marjana

Det er jo bare å begynne å planlegge vårturen nå. Den greske påsken er sen i 2016 og "alle" vil vel være der før 1.mai ? I hvert fall jeg, men jeg har mitt faste sted på Syros.
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...