Logg inn med Facebook eller Google!

Rygge-Athen-SKIATHOS-Athen-Rygge

Started by Anne, 04. May 09, 06:04:08

Previous topic - Next topic

brit

Så rar å se stranda slik!
Når det er uvær på Skiathos synes jeg alltid at det går hardt utover Megali Ammos...men så mye stein i vannet var veldig rart!
Ellers tusen takk for at du viser oss veien til vår \"nye\" bosted.
Vi skal nå bo en uke på Dafni også da...heldigvis.....men det blir spennende å prøve noe annet.
Tusen takk for titten igjen Anne!

Anne

Bare hyggelig jenter. Jeg er veldig spendt på hvordan stranda er nå. Megali Ammos har jo vært en av de beste strendene synes jeg.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Torill

Ikke så rart at Per og jeg ikke har kommet derfra da :cheers: Megali Ammos mener jeg! som jeg har sett på andre forum,er blitt beskrevet som den mest skitne stranda på Skiathos! (Av engelskmenn) Du snakker! Akkurat som om England er kjent for sin renhet!!!
Ingen kan alt - alle kan noe.

Torill

Quote from: \"brit\"Så rar å se stranda slik!
Når det er uvær på Skiathos synes jeg alltid at det går hardt utover Megali Ammos...men så mye stein i vannet var veldig rart!
Ellers tusen takk for at du viser oss veien til vår \"nye\" bosted.
Vi skal nå bo en uke på Dafni også da...heldigvis.....men det blir spennende å prøve noe annet.
Tusen takk for titten igjen Anne!
Husker du ikke steinstranda til Per og meg da brit? :flower: Alle steinene blir nok raket dit bort :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

brit

Quote from: \"Torill\"
Quote from: \"brit\"Så rar å se stranda slik!
Når det er uvær på Skiathos synes jeg alltid at det går hardt utover Megali Ammos...men så mye stein i vannet var veldig rart!
Ellers tusen takk for at du viser oss veien til vår \"nye\" bosted.
Vi skal nå bo en uke på Dafni også da...heldigvis.....men det blir spennende å prøve noe annet.
Tusen takk for titten igjen Anne!
Husker du ikke steinstranda til Per og meg da brit? :flower: Alle steinene blir nok raket dit bort :flower:

Joda Torill! men det er så langt borte at det nesten ikke heter Megali Ammos lenger.(men det gjør det vel) På Megali Ammos har jeg ikke badet lenger bort enn nedenfor Angeliki beach hotell.
Jeg synes at den beste delen av stranda er rett ned for Mira Mare, og da tenker jeg på at det er bare sand (kanskje et par steiner)

Anne

Det heter ikke Megali Ammos på steinstranda til Torill og Per, den heter Ftelia Beach.  :flower:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Quote from: \"Anne\"Det heter ikke Megali Ammos på steinstranda til Torill og Per, den heter Ftelia Beach.  :flower:
Det trodde jeg men lot tvilen komme tiltalte til gode.

Anne

Jeg er ikke sikker på hvor navneskifte skjer Brit, men kanskje ved den steinkollen bortenfor Angeliki. Jeg har sett et skilt med navnet oppe ved veien og der står det Ftelia Beach. Spiller ingen rolle hva ho heter bare vi får bade. Pass på resteplassene :)) :))
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

kaka

Nydelige bilder fra Plakes. Jeg er sååå spent på å komme ned. (og er vant til stein på stranda/i vannet, så det skulle gå greit)
Takk for informasjon og blider, Anne!
KariK

Torill

Quote from: \"Anne\"Det heter ikke Megali Ammos på steinstranda til Torill og Per, den heter Ftelia Beach.  :flower:
:cheers: Kjekt å vite!!!
Ingen kan alt - alle kan noe.

Anne

Jeg ble litt inspirert av Xristinas Athen til Kos tråd så jeg tar opp igjen min apriltråd.
Vi skulle være på øya under påskefeiringen og det ble virkelig et minne for livet.

Langfredag.
Kirkeklokkene ringte hele dagen og alle flagg hang på halv stang. Det var stor aktivitet både utenfor og inne i kirkene.
Vi var en tur i byen om kvelden og spiste litt før vi gikk hjem for å sove noen timer. Vekkeklokka ringte 01.30 og det var på tide å gå tilbake til byen.
Messen begynte kl.01.00 og var godt igang når vi kom tilbake. Utenfor hadde det begynt å samle seg folk med sine brune lys. Det var en stille og verdig stemning utenfor kirken. Fra kl 03.00 og utover mot 04.00 kom det i hundrevis av mennesker. Alle sto som en sørgende masse med tente lys og ventet. Så kom båren ut av kirken, vakkert pyntet med blomster og lys. Prosesjonen kunne starte...og for et syn...med folk, lys båren først. Det kom prosesjoner fra andre kirker også og de måtte stoppe i bakgatene og vente til denne hadde gått forbi. De måtte ikke møtes eller krysse hverandre. Vi gikk ned trappa ved \"puterestauranten\", ned i gamlehavna og rundt til Papadiamantis, opp hovedgata til Akropolis og videre gjennom gamlebyen mens de sang en helt spesiell sang med en forsanger. Dette var noe av det vakreste jeg har vært med på.

Påskeaften.

Vi kom til byen ca:20.30 og havnet midt i opptoget med flammen fra Israel. Langs havna i gamlebyen kom politibilene med blålys og bak dem kom det et korps som spilte. Så kom prestene med \"flammen\" som skulle bringes til kirkene. Flammen hadde kommet med fly fra Athen. Når den prosesjonen hadde passert gikk vi for å spise.
Klokka 23.00 startet messen denne kvelden. Masse folk hadde samlet seg i og utenfor kirken medbringende sine hvite og pyntede lys. Det hvilte en forventningsfull stemning over plassen. Messingen pågikk hele tiden og ca:23.50 ble alle lys i kirken slukket. Messen fortsatte i stummende mørke til kl 24.00 da kom den enkle flammen frem og lyset vandret fra lys til lys. Kristos anesti runget ut over plassen og gleden spredte seg itakt med lyset. Snart var hele plassen et lyshav...helt utrolig. Vi fikk også tent våre lys og bar de med oss hjem hvor vi tegnet et kors over døra før vi tok lysene med inn.

Det ble ikke så mange bilder og noen ble ikke brukenes, men jeg har satt sammen noen som prøver å vise litt av det vi opplevde.
Håper dere liker den.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Annlaug

Endelig, Anne. Har ventet på din fortelling fra påsken lenge nå. Du gjenskriver stemningen så jeg får gåsehud. Nydelig
Hvordan var 1.påskedag?

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...