Logg inn med Facebook eller Google!

Peloponnes / Kardamili med mere .

Started by dagstaalesen@hotmail.com, 26. Jan 16, 12:59:36

Previous topic - Next topic

dagstaalesen@hotmail.com

Her er noen av de vi er blitt kjent med på våre turer til Hellas. :)
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

Agios Nikolaos har mange fine villaer med frodige fine hager.
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

Gammel og stilig, husker godt disse med rullegardin i frontruta mot sola. :)
Dag.

TOMS

Har "fartet" litt rundt i forumet og på booking og airbnb. Kardamili frister. Litt skeptisk på om det er for dødt der i april - truleg mykje som er stengt, men slik er det vel dei fleste plasser. Kanskje ein heller skulle satse på Kalamata?
MEN - er det nokon som har tips om ein overnattingsplass (Kardamili) - hotell eller leilighet som gir det lille ekstra? Trenger ikkje være det billigste - vil gjerne ha ei mjuk seng :-)

Katherina

 :) Hei! Ja, Kardamili er et sted man gjerne kan la seg friste av. Vi har vært der flere ganger i April. Været kan enda være litt ustabilt med en og annen regnbyge. Temperaturen begynner å bli behagelig og i naturen er det frodig og vakkert med blomstring både på trær og markblomster. Når det gjelder aktivitet, så begynner det å våkne etter hvert. I år er den ortodokse påsken på samme tid, som den norske. Mye skjer rundt påske. Flere tavernaer og butikker som er stengt på vinterstid åpner. Hvis du tenker å leie bil, så er det fint å ta turer i området rundt. Veiene er bra. Det går daglig buss til Kalamata. Vi pleier å ta bussen om morgenen.

Bosted? Er litt mer usikker på det. Det er flere å velge mellom.


kaka

Quote from: TOMS on 08. Feb 17, 21:03:08
Har "fartet" litt rundt i forumet og på booking og airbnb. Kardamili frister. Litt skeptisk på om det er for dødt der i april - truleg mykje som er stengt, men slik er det vel dei fleste plasser. Kanskje ein heller skulle satse på Kalamata?
MEN - er det nokon som har tips om ein overnattingsplass (Kardamili) - hotell eller leilighet som gir det lille ekstra? Trenger ikkje være det billigste - vil gjerne ha ei mjuk seng :-)


Det ser ut som Elies gesthouse har disse gode "Cokomat" madrassene (eller hva de heter)
https://www.coco-mat.com/gr_el/hotel-locator/
Elies ligger ved stranden, litt utenfor sentrum. Vakkert område og ved den beste stranden i Kardamili.
https://www.i-escape.com/elies-hotel#details
Jeg tror ikke det er billig :)
KariK

Ikaros

16. april er 1. påskedag her i Hellas, og mange tavernaer pusser opp i løpet av vinteren og åpner til påske.

Om det er så mye "liv" i Kardamili på den tiden, - utenom enkelte tavernaer, vet jeg nok ikke, men jeg vet at i Kalamata er det massevis steder som er åpne, og det er mange muligheter "for å bruke lommeboka!" :) Det kommer egentlig helt ann på ha man ønsker.  8)

Vil man ha litt "liv og røre" er Kalamata definitivt det beste stedet, men om man derimot vil oppleve naturen og nyte "fred og ro" tror jeg nok Kardamili er å foretrekke.  ::)
Strender er det imidlertid på begge steder, og det er 18-20 grader i havet!!!  8) I Kalamata er bystranden en grov sandstrand, mens i Kardamili er den noe mer steinete.

Hoteller er det massevis av i Kalamata, og om nødvendig kan jeg tipse deg om flere.  ;D
Men i Kardamili vet jeg for lite til å anbefale noen. Jeg bruker imidlertid å bo hos Katerina når jeg er der (2 min. til stranda), men om hun har oppe i april vet jeg ikke. ........men hun har gode senger!!!  ;D
 

TOMS

Takk Katherina, Kaka og Ikaros - ser ut som det blir Peloponnes og Kardamili for fyrste gong:-) Like før vi bestiller denne leiligheten http://www.polismata.gr/en/apartments/zarnata/
Herlig plass ikkje mange metrene frå Kardamili "sentrum", 75 euro og jazutsi og sykler med i prisen. Må være eit godt tilbud. Nokon som har erfaring frå polismata? Nokon som er i området på den tida - 23. april - 03. mai? Fint å ha nokon å treffe :-) Sosiale er vi jo - vi grekofile :-)
Kardamili MÅ være bra viss eg bytter 10 dager på vår kjære Amorgos mot denne staden :-)

vandrer


😊Kardamili ER bra!😊
Jeg har vært på  Amorgos også og synes det var ei fantastisk øy,men Kardamili og Peloponnes har så mye mer.
Tror Polismata er et bra valg av bosted.
Det er flere av oss i Kardamili på denne tida, så treffes kan vi.😊

Ikaros

Det er en fin tid å reise til Kardamili/Peloponnes, og jeg vil være der i den tiden!
Jeg kjenner ikke hotellet, men det ser bra ut og du vil neppe angre på valget. 8)
Legger ved et bilde så du kan se deler av Kardamili om vinteren, - opp mot "fjellheimen". Fjellet med snø på heter Profiti Elias og er 2407 meter.
Velkommen til Kardamili og Peloponnes!!! ;D

dagstaalesen@hotmail.com

Trenger ikke være billigst sier du, gode senger bra beliggenhet.
Vi syntes det er veldig vanskelig for alle overnattingssteder i Kardamili har sin sjarm.  Liakoto har jo det meste med sin beliggenhet helt nede ved havet fantastisk utsikt men koster litt . De siste åra har vi bodd på 2-roms på Palataki med nydelig havutsikt gode senger, sykkelutleie og hjelper til med leie av moped eller bil. De har også små villaer med eget basseng hvis man skulle ønske det. Utflukter fra Kardamili  gled dere :)
Vi ønsker dere en god tur.
Dag.

TOMS

Då er leilighet på Polismata og leigebil bestillt. Gledar oss til 10 dagar i Kardamili frå 23. april  8)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...