Logg inn med Facebook eller Google!

Peloponnes / Kardamili med mere .

Started by dagstaalesen@hotmail.com, 26. Jan 16, 12:59:36

Previous topic - Next topic

kaka

Et av mine yndlingsmotiver :)
KariK

dagstaalesen@hotmail.com

Nå har vi vært noen dager i Kragerø (hvor jeg bodde i 50 år), besøkte Jomfruland i et fantastisk vær, vandret på Jøransberg ,Andølingen og Skippergata med mere. Tilbake i Bø i Vesterålen går takene tilbake til Peloponnes, og alt vi har opplevd der og håper vi får oppleve der :)
En dag vi skulle leie en bil  var det ingen ledige, men det var ikke noe problem, vi kunne låne bilen til ho som leide ut. Ho ville bare vaske og støvsuge den først. Vi kjørte til Talames og videre til veis ende, en fantastisk dag med mange nye inntrykk.
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

Når vi bor i Kardamili og leier bil må vi en tur til Vathia, som vi har hørt så mye om. Mange av husa er satt i stand, det var mulighet for å kjøpe mat og drikke der og overnatting. Det var en stor opplevelse å gå rundt i gamle Vathia, tenke på det man har lest om stedet, og hvordan de måtte slite i det bratte terrenget.
Dag.

Katherina

 :)Takk, Dag, for fine of sjarmerende bilder fra kjente og kjære steder.  ;D
Det er slike bilder som skaper lengsel og når regnet øser ned utenfor vinduet, så er det godt å tenke på at om litt over 2 uker, så er jeg i disse omgivelsene.  :D

dagstaalesen@hotmail.com

Ja det er godt med en tur på denne tiden. Blir det med Lilleputt eller Apollo ?
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

Tredje juni fylte jeg 60 år og min datter ville overraske meg med en tur til Diros grottene på denne dagen.
I utgangspunktet er jeg ikke så nysgjerrig på grotter, men må innrømme at jeg ble mektig imponert av denne turen. Vi fikk utdelt vester, plassert i båter med fem  personer i vær, og staket rundt i grotta på en fantastisk måte. Utgangen av grotta var ikke der vi gikk inn, ble satt av inne i grotta og måtte gå i ti minutter i fantastiske omgivelser. Ved utgangen ble vi møtt en nydelig  utsikt. Stedet hadde også en liten koselig kafe med enkel servering. Dette er en tur å anbefale .
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

Kan noen fortelle oss historien bak dette huset i Kardamili ?
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

Det å gå rundt i Kardamili, se, lytte og lukte er som balsam for kroppen.
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

Syntes vi også må nevne Stoupa med sine fine strender og fantastiske restauranger . Her er alt lagt til rette for store å små.
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

Fikk mail fra Apollo reiser i dag, hvor de sier at de ikke kan garantere at de har turer til Kalamata / Peloponnes neste år .
Dag.

Ikaros

.......men det å komme seg til dette området på egenhånd er da verken vanskelig eller dyrt!!!  :D

Det går massevis av fly til Athen året rundt, og noen går sogar direkte fra Oslo! Det er ca 10-12 bussavganger pr dag fra Athen til Kalamata, og
ekspressbusene tar snaue 3 timer. Det er flott motorvei hele veien og bussturen går "som en drøm"!  :D
I år (sommerrute) går Aegean også DIREKTE til Kalamata fra Stockholm og København, og jeg håper virkelig de vil fly disse rutene neste år også!

Så om det ikke går charter er det veldig enkelt å komme seg til dette flotte området av Hellas!!!


kaka

Jeg trodde Apollo ville satse neste år, men det tester kanskje bare ut i høst, da.  :o
Da må "noen" oppfordre Aegean til å fly direkte fra Oslo også :)
KariK

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...