Logg inn med Facebook eller Google!

Peloponnes / Kardamili med mere .

Started by dagstaalesen@hotmail.com, 26. Jan 16, 12:59:36

Previous topic - Next topic

dagstaalesen@hotmail.com

Da er all planlegging i grove trekk unnagjort , det blir både bruk av bil - sykkel og  godt fottøy .
Gleder meg som et barn til å vise min datter vårt lille paradis i Hellas. :)
Dag.

Ikaros

Det var ikke organiserte båtturer fra Kardamili til Trachila i sommer, men hvem vet hva det kan bli til kommende sommer! 8)

Ikke noe trengsel på Ritsastranden i februar, - selv om det var 18 grader i havet!!! :D

dagstaalesen@hotmail.com

Ser koselig der med lite folk også.
Dag.

kaka

Quote from: Ikaros on 10. Mar 16, 14:48:12
Det var ikke organiserte båtturer fra Kardamili til Trachila i sommer, men hvem vet hva det kan bli til kommende sommer! 8)

Ikke noe trengsel på Ritsastranden i februar, - selv om det var 18 grader i havet!!! :D

Det både ser og høres deilig ut der nå. Det må jo være en fryd å bevege seg rundt i området på disse tider !
Jeg er mer enn ørlitegrann misunnelig på dere som har jevnlig tilgang til herligheten. :)
KariK

dagstaalesen@hotmail.com

Når det nærmer seg og vi skal reise får vi litt reisefeber, da kommer det vanlige spørsmålet:
Hva er det første vi skal gjøre etter at du har fått tildelt rommet ? Det første vi gjør er å gå sagte sakte ned til torget , finne en plass å sitte og bare nyte at vi endelig er tilbake der vi lengter til hele vinteren.
Hva er det første dere skal gjøre?  :)
Dag.

Katherina

 :juble: :langrekke: Det er vidunderlig å  tenke på at om en uke, på denne tiden, er vi etter planen framme i Athen. Vi har bestilt den samme taxisjåføren som vi har hatt ett par ganger tidligere. En trivelig mann og stødig sjåfør. Etter at bagasjen og vi er kommet på plass, setter vi kursen forbi Athen og sørover mot Kardamili. Det er godt å synke ned i de myke setene og her pleier det å være både kaldt vann, kaffedrops og noe annet å tygge på. Det føles deilig å vite at dette er siste etappe etter en drøy tur som startet hjemme fra i halv to tida i natt. Etter å ha hompet oss opp den siste biten opp til Pierides, er det godt å komme ut av bilen! FRAMME!  ;D Antagelig står Stavros eller en av de andre der. Anna, kommer etter å ha blitt ropt på (hun holder som regel på med et eller annet). Velkomstklemmer og hilsener, før bagasjen plasseres i leiligheten. Her er vi godt kjent og hver ting har sin plass. Vi er raske med å skifte. Få av oss reiseklærne og få på oss lettere klær. Etter å ha pakket ut det viktigste (det gir en følelse av å ha kommet fram), rusler vi i rolig tempo ned mot "Gata". Stresset og jaget skal skiftes ut med hvilepuls. Vi har god tid: 5 uker!  ::) 8) Kjenne på atmosfæren, duftene, se det kjente og kjære og vakre. Alt dette vi lengter til her hjemme i Norge. Så setter vi oss ned og bestiller noe godt å spise og drikke. Det første måltidet, skal nytes, før vi rusler ned til Eleni før å proviantere og for å hilse! Vi er FRAMME!  :bravo: Ja, kanskje blir det noe sånn som dette!





dagstaalesen@hotmail.com

Hva med fottøy når dere går i fjellet? Jeg bruker sandaler, om jeg en sjelden gang får sand små stein eller  kvister i skoen legger vi bare inn en liten pause og tømmer ut.  Hva bruker dere eller anbefaler?
Dag.

Ikaros

Lette vandresko, med god god støtte for anklene!!! Jeg ville ikke bruke sandaler på tur i terrenget/fjellet! :(
Det kan føles (og tenkes) varmt, men det er absolutt å anbefale!
En ting er sand, kvister og småstein, en annen ting er orm og denslags!!!

kaka

Jeg bruker vanlige joggesko (+ 1 vandrestav :) )
Kunne ikke tenke meg å gå i sandaler oppover i heia, på smale, gjengrodde stier, og over olinvenlundene!
Jeg blir alt for fort forstyrret av rusk i skoen, - og orm har jeg møtt, og foretrekker dekket fot og legg ved slike møter :o
KariK

dagstaalesen@hotmail.com

07. Apr 16, 12:16:40 #45 Last Edit: 07. Apr 16, 17:48:59 by dagstaalesen@hotmail.com
Ja jeg forstår, må nok ta med skotøy, for min datter skal være med, og ho er en fjell elsker med mange lange turer i fjellet.
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

Er det noen som kan fortelle oss   hva det koster å leie bil i Kardamili ? ( vet at det beror på biltype)
Dag.

filhellener

Quote from: dagstaalesen@hotmail.com on 12. Apr 16, 19:07:25
Er det noen som kan fortelle oss   hva det koster å leie bil i Kardamili ? ( vet at det beror på biltype)

Det er bare å google det, Dag :)
Jeg tok et bilde jeg, så ser du :
Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...