Logg inn med Facebook eller Google!

Peloponnes / Kardamili med mere .

Started by dagstaalesen@hotmail.com, 26. Jan 16, 12:59:36

Previous topic - Next topic

filhellener

Apollo har ett hotel i Kalamata og så jeg😊
Det er en fin by👍
Jeg venter ikke på avbestillinger, men at det evt kan dukke opp en restplass ;)
Kari

Katherina

😄👍🌞Sitter med en deilig, varm følelse. Nå er det gjort! Så enkelt. Bare trykke her og der på skjermen og vips, så var høstturen 2017 i boks. 😀 Ingen overraskelser. Det kjente er trykkes, men også kjært. Så det ble Pierides i 3 uker fra 16.september. Blir nok bra,det. 🌞🇬🇷 Vårtur? Blir nok det også, men ordner den på egenhånd. Apollo starter først 20.mai. Synes det blir litt seint.

vandrer


Bildet beskriver så godt godfølelsen en har når neste års turer er bestillt.😊
Det er kun +4 C og surt ute i dag, så det er utrolig godt å ha disse ukene i Kardamili å se fram til.
Spiste mange gode måltider hos Maria på Pirides i høst,og det vil jeg fortsette med,
men Patriarxeas forblir "mitt"bosted.😍

dagstaalesen@hotmail.com

13. Oct 16, 15:30:16 #123 Last Edit: 15. Oct 16, 09:41:27 by dagstaalesen@hotmail.com
Artig at de tar med Kalamata, håper og tror det blir med på å fylle opp flyet.
Dag.

Ikaros

De to hotellene Apollo tilbyr i Kalamata er to MEGET gode hotell!  ;D
Elite Hotel er regnet for å være et av de  beste i byen (bare veien mellom stranda og hotellet), og bussen til det gamle bysentrum stopper like utenfor.  Jeg kan forøvrig nevne at deltakerene i TV-programmet "Mesternes Mester" (som sendes til vinteren)  bodde her under innspillingen nå i høst!  8)

Messinian Bay ligger litt lengre unna sentrum, - er litt utenfor rekkevidde av "bybussen", - men som navnet sier ligger det ligger like ved Messinian Bay og er et utmerket hotell!

Til orientering: I skrivende stund er et + 25 grader i Kalamata og temperaturen i havet er + 24 grader!!!  8)

dagstaalesen@hotmail.com

16. Oct 16, 09:25:55 #125 Last Edit: 16. Oct 16, 09:29:24 by dagstaalesen@hotmail.com
Så artig, da har vi en god grunn til å se Mesternes Mester, i år også :) Vi syntes det er positivt at det er tatt med 2 hotell i Kalamata,  kan få flere til å reise mot vårt reisemål . For de som vil bo på et sted hvor det skjer mere både på dagtid og kveld, kort vei fra hotellet til en fantastisk strand med alle sine tilbud.
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

I dag sto vi opp til 3 minusgrader her i Vesterålen da er det bare en ting å gjøre, finne fram et bilde fra Kardamili.
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

Å farte rundt i Kardamili og nærliggende områder morgen og kveld gir mange fine opplevelser, både hva man ser og hva man får med på et bilde.
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

06. Nov 16, 15:44:25 #128 Last Edit: 06. Nov 16, 16:59:30 by dagstaalesen@hotmail.com
Har i en ti års tid prøvd å få noen venner av oss som bor sørpå til å prøve en ferie til Peloponnes uten å lykkes.
Nå har de prøvd det , et godt voksent par bodde i Kardamili og ble bergtatt skal tilbake :)
Et yngre par med to barn bodde i Stoupa, maken til ferie hadde ikke de opplevd, barna strålte, elsket stranden, bostedet og de små intime spisestedene nede ved promenaden. Skulle de tilbake ? ja, det var store og små enige om . :)
Da må man vel være enige om at det hjelper å skryte av et område i Hellas til venner bare vi bruker tid..........god tid.
Dag.

kaka

KariK

dagstaalesen@hotmail.com

Satt i stua å leste kona kommer inn å spør om vi skal se på bilder fra vårt greske paradis ?  :yes:
Dette er bilder fra en rolig vandring rundt med kamera .
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

20. Nov 16, 19:30:05 #131 Last Edit: 21. Nov 16, 21:20:39 by dagstaalesen@hotmail.com
Tar man sykkel / gang veien fra Stoupa mot agios Nicolaos, kommer man til en fin liten badeplass som er meget forseggjort, rett ved inngangen til byen. På det tredje bilde ser vi helt opp under fjellet en veldig fin liten kirke. Dette er et fint lite sted man burde besøke, det er ikke mere enn ca 30 meter fra gangstien.
Dag.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...