Logg inn med Facebook eller Google!

Koufonissi

Started by Svein~B, 20. May 11, 18:23:59

Previous topic - Next topic

Svein~B

Hvis du flyr til Athen, går det nattferje til Koufonissi stort sett annenhver dag. I tillegg går det en hurtigbåt på dagtid de fleste dager. Hvis du ikke skulle rekke noen ferje til Koufonissi samme dag som du lander, kan du se etter forbindelser til Naxos, Donoussa eller Amorgos. Regn med en overnatting der før du får båt videre til Koufonissi. Dette er gode alternativer til å ta en overnatting i Athen før du reiser til Koufonissi, men en natt og en dag i Athen kan også anbefales.

De som har rom til leie kommer til kaien når det kommer ferjer. De får ikke lov til å stå på selve ferjekaien, men de befinner seg på en annen kai bakenfor. Her er vertskapet mitt og bilen deres. Bak ser vi bussen til hotellet i Finikas.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Jeg bodde på Studios Kaliopi. Det er sentralt beliggende og de har leiligheter med relativt høy standard. Sentrum er rett rundt hjørnet, bokstavelig talt. Det er omtrent 300 meter til bystranda og 600 meter til kaien.  Vertskapet bor i huset øverst i bildet og de er veldig hyggelige.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Dette bildet er tatt fra omtrent samme sted som det forrige, men motsatt vei. Kaliopi Studios er en ganske lang bygning med leiligheter i to etasjer. Jeg hadde leilighet i andre etasje og min balkong er omtrent midt i bildet.

Jeg vil si at Koufonissi by knapt har noe sentrum. Ting er ganske spredt. Hvis du går til venstre nedenfor enden av bygningen, kommer du til stranda, til øyas tre supermarkeder, bakeriet, samt noen tavernaer og barer. Går du til høyre, kommer du til reisebyrået, bokhandelen, konditoriet og gyros-sjappa.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her har vi gått til høyre rett nedenfor Kaliopi. Det vi ser til venstre, bak trærne, er en kafé. Oppe til høyre ser vi så vidt litt av kirka.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her har jeg gått et stykke bortover i den retningen vi så på det forrige bildet og så har jeg snudd meg og tar bilde motsatt vei. Her ser vi i retning mot bystranda. Kaféen vi så på det forrige bildet ligger rundt hjørnet, bak den lave muren til høyre. Det er selvfølgelig kirka vi ser til venstre.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her har jeg gått litt videre. Under balkongen midt i bildet ligger reisebyrået. Det er her du får kjøpt billetter til alle ferjer. Rutetidene er slått opp på veggen utenfor. Rett til høyre for der jeg står, ligger bokhandelen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her har jeg gått enda litt videre, snudd meg og tatt bilde tilbake den veien jeg kom. Det er en butikk til venstre midt i bildet. Jeg husker ikke hva de solgte der. Hvis noen andre vet, kan de gjerne si det.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Diddi

Så deilig å se bilder fra Koufonissi igjen :grin: følger spent med!!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Svein~B

Strendene vest for byen er ikke noe å skryte av. De fineste strendene ligger lengst øst på sørkysten, men bystranda er også helt grei etter min oppfatning. Denne vika heter Loutro og er den første du kommer til vest for byen.

Bygningene midt i bildet er bostedet Onar. De leier ut studios. Her er link til deres hjemmeside:

http://www.onarkoufonisia.gr/
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Mr.Mythos

Svein: Finner ikke timetabellen når Skopelitis går på morgenen fra Naxos til Koufonissi.....Husker du det?
Το όμορφο νησί μου, τη Νάξο

Svein~B

Quote from: \"Mr.Mythos\"Svein: Finner ikke timetabellen når Skopelitis går på morgenen fra Naxos til Koufonissi.....Husker du det?

Hun går ikke om morgenen, hun går om ettermiddagen, klokka 14 hver dag. Derimot går Artemis klokka 10.10 fredager og søndager hvis du vil reise tidligere.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Sjøløve

Jeg hygger meg stadig med bildene fra lille Koufonissi - har nok en
forkjærlighet for slike små, fredelige øyer   :smile:  :smile:  :smile:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...