Logg inn med Facebook eller Google!

Moss-Kos

Started by xristina, 01. Feb 11, 16:17:34

Previous topic - Next topic

Turid

Så morsomt, Xristina! Det er jo en ny verden av muligheter som åpner seg!
Det er etter regn at fuglene synger!

Marit

Fint med en slik langhelg da til drømmestedet... Og for en overraskelse.

Ser at Ryanair har tidlige avganger til Kos. Siden flybussen går fra bussterminalen betyr det at jeg må ta drosje dit (i motsetning til flybussen til Gardermoen som bare er 6-7 min gange fra meg), ev. hotellovernatting - da begynner prisen å bli noe annet.

Men, det frister med en tilsvarende \"overraskelsestur/langhelg-tur\". Du får fortelle om dine erfaringer om Ryanair da Xristina.

Forresten, Hotell Alexandria, er ikke det et helårshotell? Mener også at Kos Aktis Art Hotell er åpent hele året (men er ikke noe billig da - og veldig dyrt om en skal bo alene).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

xristina

Alexandria var i alle fall et helårshotell. Tror det er det enda.

Jeg lover å lage et reisebrev fra Kos - utenom sesongen! :-)

Diddi

Ja,da er billetter kjøpt :pottytrain1:  Rygge-Kos-Rygge for 2 personer,en koffert og ombordstigningsgebyr på hver av oss  :rocklicker: for å komme langt frem i køen :pottytrain2:

Summen kom på nesten 3000 kr. Billig må jeg si :bootyshake:

 :wav:  :wav:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Ikke noe å si på den prisen, nei  :)  Måtte inn på Ryanair og sjekke jeg også, og kom fram til følgende sum tur-retur i juni (som eksempel) kr 1522,- Derav inkludert avgift på administrasjon, prioritert ombordstigning og 20 kg koffert.

Er dette riktig, dvs er det andre \"gjemte\" av- eller utgifter å regne med? Fant ikke noe i farta om håndbagasje, men den må jo kunne være passe stor dersom man MÅ ha taxfreevarer oppi, og ikke i hånda, som nevnt her.
Tenker kanskje Kos kan være en grei mellomstasjon på høstturen min  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Diddi

Tror du kan ha 10 kg i håndbagasje, men må være innenfor Ryanair sine spesielle mål:))
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Takk for svar, frudiddi. Går vel greit med en liten ryggsekk da, skal man tro...
There are no strangers, only friends we haven't met.

Marit

Dette er hva som står på Ryanairs side om håndbagasje:

Bare ett kolli håndbagasje per passasjer (inkludert spedbarn) med en vekt på opptil 10 kg med en størrelse på 55 cm x 40 cm x 20 cm tillates. (håndveske, dokumentmappe, bærbar PC, handleposer, kameraer osv.) må pakkes i ett kolli håndbagasje. Ekstra / for stor håndbagasje blir avvist ved ombordstigningsgaten, eller blir plassert i flyselskapets varetekt hvor dette er mulig, for en avgift på £ 35/€ 35. Hvis du er usikker, kan du snakke med bagasjedropp-skranken før du går gjennom sikkerhetskontrollen.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Heidrun

Holder meg unna Ryan Air av prinsipp grunnet en hendelse med dette selskapet for noen år siden
Kom 1 minutt for sent til innsjekkinga i Liverpool grunnet togproblemer. Etter masse om og men så kom jeg med allikevel. Samtidig så rakk de på flyet ikke å hente inn søppel før landing. Meldingen over høytalerne var kort og greit. Kast søppelet på gulvet. Og det fløt da av søppel på gulvet under landing.
Gudene vet hva som hadde skjedd  ved en ulykke. For gulvet skal jo lyse opp med piler til nødutgangene
Yamas til livet og til

Fysimera

Ja det är toppen med dessa billiga resor.
Vi har kunder som bokat en vandringsvecka 6 16 juni på Nisyros och nu kan dom köpa biljetter för under 1000NKR.
detta är en ljuspunkt för alla som kan/vill resa utan hela paket.
Olle

Feta

Hei
Spennende med ny rute fra Rygge.
Vi hadde imidlertid tenkt oss til Kykladene i år, og da bli selvsagt spørsmålet: Hvordan er det med kryss-forbindelser mellom Dodekanesene(Kos) og Kykladene?
Vet vel at tilbudet er begrenset, men er det mulig å komme t/r f.eks Naxos på fornuftig vis med to små barn?

Svein~B

Quote from: \"Feta\"Hei
Spennende med ny rute fra Rygge.
Vi hadde imidlertid tenkt oss til Kykladene i år, og da bli selvsagt spørsmålet: Hvordan er det med kryss-forbindelser mellom Dodekanesene(Kos) og Kykladene?
Vet vel at tilbudet er begrenset, men er det mulig å komme t/r f.eks Naxos på fornuftig vis med to små barn?

Det pleier å gå ferje fra Kos til Naxos en gang pr. uke, på mandager. Rutene som ligger ute nå går bare fram til april, så det kan bli endringer. Velger du den reiseveien, er du sårbar for innstilte ferjer på grunn av vær, tekniske problemer, streik m.m., så jeg vil ikke anbefale den verken med eller uten barn. Det eneste måtte være om dere dro på loffen og startet med å reise rett fra Kos til Naxos og deretter loffet mot Kos igjen.

Også til Santorini, Syros og Amorgos er det én forbindelse pr. uke.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...