Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Annlaug

Det blir det helt garantert for der likte jeg meg godt:)) Skåler for deg på Ydria, Anders

Anders

Høres bra ut :-) Veldig greit sted å sitte og se verden passere

polyanna

Quote from: \"Tjorven  

Ikke vil jeg framstå som pågående heller, eller bryte inn der det ikke passer, og enkelte ganger har jeg rett og slett ikke mot nok til å ta kontakt.
Misforstå meg rett, som regel går det bra, enten jeg er alene eller blir kjent med andre. Det er bare den biten at det alltid er den som er alene som tar kontakt først, og jeg kjenner at det både koster og sliter litt. Orker jeg det, nok en gang??? Eller kanskje feiger jeg ut mht denne øyhoppinga mi, og safer rett avgårde til Antiparos!? (Der vet jeg jo at jeg treffer kjentfolk)

Det har vært en beinhard vinter, på alle måter, så kanskje det er mangel på energi eller pågangsmot eller ork eller hva vet jeg...[/quote
Kjenner dette litt igjen. Den ambivalente følelsen. For min del noe knyttet til helseproblemer, vandreturer som ikke lenger kan tas  etc - tre uker alene k a n bli mye. Den tidligere gleden over å bare hoppe på neste ferge uten å ta hensyn til andre er i hvert fall ikke der akkurat nå. Nei, jeg synes ikke du feiger ut om du velger Antiparos. Ganske naturlig å velge det kjente og hyggelige når en synes ting blir \'skummelt\' og annerledes enn en ønsker. Eller er litt utmattet. Viktig å føle seg hjemme da og møte kjente. En m å jo ikke søke de tunge utfordringene i ett sett!

Dessuten er Anti en av de få øyene der den sosiale biten ikke er forbeholdt par. Og par vil jo gjerne bare være par og ikke flere. På Antiparos har jeg opplevd å bli invitert til å innta middag eller en kaffe sammen med fremmede en såvidt har hilst på, som om det skulle være naboen hjemme. Hyggelige, interessante mennesker som det går an å snakke med uten å være muntrasjonsråd.

Du er åpenbart en tøff dame, som også tør å vise sårbare sider. God tur, samme hva du velger. :icon_smile:

Tjorven

Tusen takk for gode og oppmuntrende ord, Polyanna  :D
Fint å høre at flere kan kjenne på det samme, og skjønne hva jeg mener. Du opplever tydeligvis Antiparos på samme måte som meg også, det er nok derfor jeg har funnet meg så godt til rette der, og føler meg ikke utenfor selv om jeg er alene.

Nå har brikkene falt på plass, og det føles bare godt å tenke på at jeg skal tilbake til trygge Antiparos. Men først tar jeg noen dager på Koufonissi, så litt nytt blir det, men ikke så \"skummelt\" som Amorgos.

Har du noen Hellasplaner selv, Polyanna? Ønsker deg iallfall en god vår, foreløbig  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

polyanna

Ja, det kan være godt å kjenne seg litt igjen i andres refleksjoner. Og vi voksne single damer kan være litt i overkant \'flinke\'.

Det blir kanskje ikke noen turer på meg likevel, det er denne helsa som spiller meg et puss - men hadde tenkt meg både til Kalymnos og Tilos, om ikke samtidig. Får se, med litt flaks kan jo ting forandre seg.

Kanskje møter du folk på Koufonissia du kjenner til fra Antiparos. Der er jo noen stykker som pendler mellom småøyene og Naxos også.

Tjorven

Jeg håper virkelig du får til en Hellastur du også. Vet hvordan det er når helsa setter en stopper for ting  :(

Ja, kanskje dukker det opp kjente på Koufonissi også  ;)  Jeg har truffet flere på Anti som har skrytt av Kouf. så det er vel en sammenheng der. Tror nok jeg vil trives der også, den lille øya ser iallfall veldig sjarmerende ut.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Thera

Quote from: \"Tjorven\"Ikke vil jeg framstå som pågående heller, eller bryte inn der det ikke passer, og enkelte ganger har jeg rett og slett ikke mot nok til å ta kontakt.
Misforstå meg rett, som regel går det bra, enten jeg er alene eller blir kjent med andre. Det er bare den biten at det alltid er den som er alene som tar kontakt først, og jeg kjenner at det både koster og sliter litt.
Kjenner meg igjen litt.. Noen ting er veldig motsatt her, av hva jeg er vant til fra i Norge. For å bli kjent med noen kan man jo ikke være helt passiv selv, men.. Jeg synes f.eks det er mer naturlig at èn person blir forsøkt inkludert av en gruppe med flere mennesker, enn at den skal prøve å få \"innpass\". Man kan fort føle seg påtrengende, selv om de andre kanskje absolutt ikke oppfatter det slik..
..Don`t dream your life, live your dreams..

xristina

I dag føler jeg meg litt historisk. :-) Jeg har nemlig sjekket inn som passasjer nummer 1 til den første avgangen fra Moss Lufthavn Rygge til Kos. :-) Om to uker går vi inn for landing på favorittøya, og vi gleder oss storveis til en langhelg der. Snakk om perfekt oppvarming før påske! ;-)

cristina

He he, fra Moss til \'Kåss\'... Gratulerer som Nr.1!

Vi reiser til Kos 20 mai, det blir 2dre gang dit og jeg gleeeder meg!

Hilsen fra Christina

xristina

Takk, Christina! :-)
Dette blir min 38. gang til Kos, så jeg skjønner at du gleder deg! ;-)

Tjorven

Quote from: \"Thera\"
Quote from: \"Tjorven\"Ikke vil jeg framstå som pågående heller, eller bryte inn der det ikke passer, og enkelte ganger har jeg rett og slett ikke mot nok til å ta kontakt.
Misforstå meg rett, som regel går det bra, enten jeg er alene eller blir kjent med andre. Det er bare den biten at det alltid er den som er alene som tar kontakt først, og jeg kjenner at det både koster og sliter litt.
Jeg synes f.eks det er mer naturlig at èn person blir forsøkt inkludert av en gruppe med flere mennesker, enn at den skal prøve å få \"innpass\". Man kan fort føle seg påtrengende, selv om de andre kanskje absolutt ikke oppfatter det slik..

Ja, det er akkurat slik jeg tenker også. Nå har jeg reist såpass mye, og til flere steder alene, og ser \"mønsteret\". Det viser seg at de fleste syns det er helt ok å bli kjent med andre, syns jeg er tøff som reiser alene og tar kontakt. Men forelska kjærestepar lar jeg selvfølgelig \"være i fred\"  :love3:  (ikke det at jeg går løs på andre heller  ;)  

Unntaket er faktisk Antiparos. Der virker det som om både lokalbefolkninga og andre turister ønsker å bli kjent med hverandre. Ikke rart jeg gleder meg til å dra tilbake for 3.gang   :bootyshake:  :thumbright:

PS: Tror jeg oppretter en egen tråd om dette  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Du kan jo få deg et sånt \"Jeg reiser alene\"-skilt rundt halsen.... knegg knegg :-)
Etter de bildene dine fra ifjor så tror jeg det blir lettere med et svipp over hvis jeg kommer meg avgårde. Det \"hvis\'et\" ble ørlite mindre etter gårsdagens gode opplysninger fra Skatteetaten.
Mulig det spiller en viss rolle at jeg er mann men jeg har aldri sett det som noe problem å reise alene, sånn sosialt sett. Noen ganger er det jo snarere tvert imot...

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....