Logg inn med Facebook eller Google!

I og med Rødt kort. Ja da har jeg gjort dette mer spennende

Started by Heidrun, 18. Oct 09, 13:41:56

Previous topic - Next topic

Heidrun

Nå har jeg gjort noe jeg aldri har gjort før. Bestilt meg bare en Flybilett tur retur Santorini fra den 31 juli til den 21 August neste år. reiseruta blir som følgende. Santorini-IOS-Naxos-Paros.
Det er lenge siden jeg har vært på disse øyene og husker derfor ikke så mye bortsett fra Santorini.
Lønner det seg med 5 netter på Paros eller 5 netter på Naxos for en gladgutt som meg. For min reiserute blir som sagt Santorini i 5 dager. IOS i 5 dager. Naxos i 5 eller 3 dager. Paros i 5 eller 3 dager. For ved siden av Paros finnes det jo AntiParos.  Kommer derfor til å ta  båten tilbake til Santorini for 3 dager der før flyet letter tilbake til Norge og Gardermoen.
For jeg har faktisk aldri bare møtt opp på fergekaia for å få et hotell rom der. Og derfor spør jeg om dere har et hotell dere kan anbefale på disse  øyene.
Hotellet bør ligge veldig sentralt i forhold til byen. Har jo problemer med foten og jeg har ikke så lyst til å gå så jækla mye.
På Santorini så vil jeg gjerne  bo i Kamari
IOS i IOS By
Naxos i Naxos By
og Paros i Paros By.
Eller lønner det seg å møte opp på fergekaia for å gamble på hotellrom. For jeg vil gjerne ha et rom som har nærheten og balkon samt kjøleskap. Eller lønner det seg på grunn av sikkerheten om å få det rommet man vil ha å bestille hotellrom på forhånd
MVH
Heidrun
Yamas til livet og til

Heidrun

Drev på nettet og skulle bestille hotellrom på Santorini og IOS. I og med at mitt Visa kort går ut i April 2010 så ville de ikke godta dette Fylte da ut at kortet går ut i 2014. Vil dette gi meg problemer. For jeg tar like greit å bestiller meg nytt kort. Og pår jeg får et nytt Visa kort. ja da kan jeg vel forandre bookingen min hvis det blir andre datoer på kortet.
Eller gjør jeg noe feil her
Yamas til livet og til

Heidrun

Da er det ordnet Fly fra Gardermoen til Santorini med avreise den 31 Juli. Hjemreise den 21 August.
Videre er det ordnet hotell i Kamari fra den 31 Juli til den 5 august på et hotell som heter Hippocampus.
Det er også ordnet med hotel på IOS i et hotell som heter Poseidon hotell fra den 5 august til den 10 august. Nærme båten som kommer til IOS er det. Mer vet ikke jeg. Kanskje noen av dere andre vet noe om dette hotellet
Hotell på Santorini fra den 18 til den 21 er også bestil ved et sted jeg knapt har hørt om Villa Agos i Karterados. Men her kan kanskje Thera hjelpe meg litt. Nærme Thira by er det
Hotell på Naxos eller Paros er ikke ordnet enda. Venter derfor med spenning på deres anbefalinger.
Men jeg kan jo ha dreti på draget når jeg ikke vet om båten Santorini-IOS-Naxos-Paros går dagligen da i denne perioden. Dette vet vel svein mer om tenker jeg. For båtturene er jo ikke på nett enda
Yamas til livet og til

Tjorven

Ja, nå spør du om så mangt, Heidrun ;) Ang. visakort, så skaff deg nytt før du bestiller noe som helst. Foruten utgangsår, vil det jo også bli nye numre på kortet, og da blir det gamle ugyldig. Hvis du allerede har bestilt og betalt flybillett med gammelkortet, bør du kontakte flyselskapet. Vet at bare en liten forandring på billetten kan koste mye, så sjekk det.
Ellers kan du jo bare avbestille og bestille på nytt når du får nytt kort.

Når det gjelder bosted, anbefaler jeg å booke på forhånd, siden dette blir midt i høysesongen, og prisene er også høyest da, så sjekk litt rundt på nettet og sammenlign litt. Send en forespørsel, og hør hva slags tilbud de kan gi deg. Lykke til :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Heidrun

Jeg booka hotell gjennom booking.com. Ingen avbestillingsgebyr her og ingen gebyr når man skal forandre på noe.Ikke noe å betale i depositum heller
Flyturen ble bestilt gjennom rødt kort Apollo.Betaler depositum på flybiletten til uka gjennom nettbank
Yamas til livet og til

Tjorven

Herremin, du fikser jo ordner før man får gitt deg et svar jo..... ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Heidrun

En handlingens mann vet du Tjorven. I mellomtiden har jeg booka meg rom på Naxos.Nå driver jeg med Paros
Yamas til livet og til

Tjorven

Ja her går det fort i svingene  :compress:  Selv bruker jeg \"evigheter\" på å planlegge, finne bosted, sammenligne priser og lese/se bilder osv på nett. Det er liksom halve ferien for meg, det ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Ser ut som du allerede har booket, men det hadde jeg aldri gjort. Mye billigere å ta det når du kommer fram. Da kan du også se deg om og vurdere flere steder når du er der. Er du misfornøyd kan du også bytte bosted etter en dag. Selv om dette er høysesongen er det ikke noe problem å finne seg et sted å bo på Paros og Naxos.

Anders

Utav ren nyskjerrighet... hvor booka du rom på Naxos da, Heidrun?

Heidrun

Vet dety Ole som jeg nevnte til deg i PM. Men måtte liksom være sikret noe. Uansett med booking.com så er det gratis å avbestille.
Yamas til livet og til

Heidrun

Naxos ble det Hotell Galini
Paros ble det Hotell Polos
Yamas til livet og til

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...