Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor pålitelig er Sea Jets båtene?

Started by Sunnaelskersol, 08. Jul 18, 10:51:51

Previous topic - Next topic

Sunnaelskersol

Hei,

Vi skal snart på øyhopping i Kykladene og jeg driver nå og bestiller ferjebilletter.
Vi ønsker den seneste båten vi kan, for å få dagen på Naxos. Båten går kl. 17.25 og er på Santorini 18.35. Flyet vårt går kl. 02.00.
Dersom denne båten blir innstilt, mister vi flyet. At båten blir forsinket noen timer vil gå fint. Det er litt lite avganger på kvelden, dessverre.

Hvor pålitelig er disse båtene? De er voldsomt dyre... Men alternativet vårt er å booke en natt på Santorini som gjør at vi uansett må bruke det samme beløpet. Vi vil heller bruke tiden på Naxos!
Stadig på jakt etter gode reiseopplevelser og reiseminner

Lous

08. Jul 18, 12:38:26 #1 Last Edit: 09. Jul 18, 20:09:44 by Lous
Jeg ville nå ha satset på Blue Star Delos ned til Santorini. Den er sikrere enn banken.1250 fra Naxos. Da er du der rundt kl. 1450 og oppe i Fira ca 1600. Noen få fine timer i Fira med "verdens" fineste utsikt mens du spiser noe godt. Da har du roen og sover godt på flyet hjem. Billetter til Delos trenger du ikke å bestille. Der er det alltid plass. Du kjøper billetter i havna på Naxos Og ikke minst mange romutleiere på kaia. En av disse kan du for en billig penge sitte på med opp til Fira, for taxi koster ca 20 euro.

Svein~B

De er mindre pålitelige enn de store ferjene. For noen år siden var det et stort reisebyrå som sluttet å selge billetter til Seajets fordi det var så mye ekstraarbeid med alle kanselleringene deres. Så jeg ville definitivt ikke satset på dem. Men jeg ville ikke ha satset på den siste ferja som du kan rekke flyet med uansett. Jeg ville tatt den overnattingen på Santorini eller for den sakens skyld to overnattinger, så jeg også hadde en dag til å oppleve øya.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

marjana

Jeg ville også overnattet på Santorini. Flyet går jo på natten, og det kan fort bli slitsomt å være på reisefot hele dagen i varmen. Det er også godt å ha et rom der man kan hvile og dusje osv. Det er mange forslag til bosteder på Santorini her i forumet, og de fleste henter og bringer gjestene med bil.
Glika i zoi

Lous

08. Jul 18, 19:46:53 #4 Last Edit: 10. Jul 18, 16:29:21 by Lous
Har aldri opplevd at Blue Star Delos ikke er i rute i henhold til ankomst Santorini. Jeg hadde nå kost meg med en god natt på Naxos og en ypperlig formiddag der, før jeg vandret bort til piren hvor Delos var ventet fra Paros. For å kose meg noen timer i Fira på Santorini etter fergeturen. Så bussen ned til flyplass. Der kaoset er over så sent på kvelden. Gode timer på flyet sammen med Ole Lukkeøye.

Å ta blikkbokser (Sea Jeat etc) kontra Blue Star Delos blir som å velge mellom et herberge og luksushotell. Blue Star Delos er den flotteste fergen mellom øyene. Sea Jet er en sardinboks som går litt raskere. Vel vel. Man kommer jo frem med begge da.

Sunnaelskersol

Takk for svar! Da blir det en tidligere båt til Santorini (Blue star) og en (halv) natt der. Tør ikke noe annet enn å høre på dere  ;) Det blir nok bra! Trolig får vi også solnedgangsmiddag i Thira. Nå gleder vi oss til øyhopping!!
Stadig på jakt etter gode reiseopplevelser og reiseminner

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...