Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Tjorven

Quote from: Ingeborgimevind on 24. Apr 13, 10:36:25
Anders: en ouzo på Naxos er en ouzo. Hvor mange ouzo kunne det blitt på fergeturen?

Tjorven: svoger og jeg reiser fra Gardermoen med Norwegian 26.5. klokka 15:20. Det er ikke tilfeldigvis det flyet du skal med?

Hadde vært kjekt å treffe forumister på tur  :)


Det hadde vært veldig koselig med reisefølgetreff, men dessverre, her er det bare datoen vi har felles  :(  Jeg reiser om morgenen med SAS fra Trondheim via Kjøbenhavn til Athen. Er framme i Athen kl 12.20, og derfra drar jeg videre med Olympic til Paros kl. 15.55. Hvis noen er på flyplassen i Athen i det tidsrommet, så rop ut  ;D  Fra Pounta tar jeg båten til Antiparos kl. 17.00, og DA er jeg endelig framme  :-*
Vi får nøye oss med å telle ned sammen, Ingeborgimedvind  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Frøken Sofie

Det er helligdag og regn!! Såvidt krøpet over ti grader på gradestokken. Ikke koselig maivær i hovedstaden!! Så derfor svinger jeg inn på værmeldingen i Athen hvor det faktisk også ser ut som om de skal få noen regndråper de neste dagene. Men en helt annen varme! Været får man ikke gjort noe med, og finner frem til bilder fra fjorårets ferie igjen. Det er veldig deilig å kunne gå og glede seg, men nå merker jeg at det holder med ventetid. Skulle så gjerne ha reist i morgen!! det går nok ikke - men det går fremover!!!! I dag er det 49 dager igjen til avreise! Som jeg gleder meg!! Maten, varmen, atmosfæren, vannet, solen, menneskene, luktene og stemningen! Jeg misunner dere som er fremme i deilige Hellas allerede.... Send litt sol hjem til Norge da, for oss som må vente litt til ??

bengalow

...och här närma Malmö och Lund har vi haft +21º idag, med solsken...Jag svettas.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Annlaug

Har så forsiktig begynt å telle ned til vår første tur i juni. Billetter kjøpte jeg i september i fjor men så ble jeg syk og det har sett dårlig ut i over et halvt år nå. Jeg har vært ut og inn av sykehus og sengeliggende hjemme. Nå er jeg nyoperert og skal trene meg forsiktig opp igjen. Gulroten er tre uker på Skiathos så motivasjonen er på topp. Jeg ha en tarmsykdom som de omsider har foretatt en stor operasjon på. Det betyr at jeg reiser med stomi ( pose på magen) Ganske skremmende. Utfordringene har stått i kø for at vi skal få til denne turen men nå ser det og så håper jeg kan begynne å telle ned snart Nyter den herlige førreisetiden men venter en uke før jeg slipper til gleden helt.

Til Skiathos drømmer jeg meg hver kveld og da ofte til denne stranden

kaka

Lykke til Anna! Håper det blir fint for deg, selv med de utfordringene du beskriver.
KariK

filhellener

11. May 13, 10:42:34 #3605 Last Edit: 11. May 13, 14:29:36 by filhellener
Så GODT at du kan telle ned nå og glede deg :--
- etter å ha vært syk så lenge!
Jeg ønsker deg/dere en HELT SPESIELT god ferie  :hjerte: :sol: ^-^
Kari

Annlaug

Gleder meg så forferdelig!!!! Tenk å ha noe slikt å trene til. Jeg er da utrolig heldig  :sol2: Skiathos er vårt paradis og jeg kjenner hver sten der så det kjennes trygt å reise selv om jeg ikke er helt på plass før vi drar. Helsetur til Hellas i tre uker? Kommer hjem som en ny dame. Å reise med stomi byr på ekstra utfordringer men det får jeg bare finne ut av. Takk for at dere gleder dere med meg. Begynner nedtelling etter legebesøk neste uke. Derifra er det ikke langt til kofferten kommer ned fra loftet. Det er da turen begynner for meg. *sukk* Nå skal jeg legge meg nedpå igjen noen timer og se på bilder og lese her i Forumet og la reisefeberen få herje fritt

Tjorven

Lykke til Avva  :) Å ha en Hellastur som gulrot etter tøffe tak, hjelper på det meste. Håper du snart kan slippe gleden heeeelt løs etter legebesøket, og at du får tre deilige uker i Paradiset ditt  8)
Jeg syns du er tøff, og dette går nok bra!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ingeborgimevind

Flott innstilling, Anna, og lykke til - Skiathos er avgjort et bra sted for restitusjon!  :)

Selv er jeg full av reisefeber og planlegging av utstyrspakking - vi skal ha med mye utstyr til Ingeborg, så det er veldig OK at Norwegian ga oss 2X20 kg pluss 10 kg håndbagasje hver på billigbilletene våre. Kommer til å legge ut en del bilder under delforumet "Seiling i Hellas" - så får dere heller bære over med at noen av innleggene vil parallelpostes i fora der det kanskje er mer fokus på tekniske løsninger om bord i en båt  :o

Når vi forlater Zakynthos  :'( kan resten av ferden følges, for de som måtte ha interesse av det, på bloggen, og for de spesielt interesserte kan båtens posisjon spores på MarineTraffic(punktum)com. Bruk da MMSI-nummeret vårt.  8)
Mette og Øyvind
LG7509
MMSI: 258123660
http://www.ingeborgimevind.blogspot.com

JohnS

Da begynner vi å få tingene på plass!  Etter et par travle uker som kunne gitt mye stress dersom vi hadde anlegg for sånt, kunne vi omsider hente fram koffertene i formiddag.  Nå er pakkinga unnagjort, og vi kan for alvor begynne å glede oss til turen.  I morgen går turen over fjellet mot øst, og tidlig mandag letter vi med kurs mot Preveza.   :)  :)  :)
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Tjorven

Kjenner følelsen når alt er pakket og klart, JohnS  ;D  Bare ei uke igjen til jeg sitter med samme følelsen. Vet det blir ei travel uke, men forhåpentligvis med en "god" stress  ;)
God tur nedover, med ønsker om en herlig ferie  8) 8)
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Håper dere får en fin ferie, JohnS  ;D
KARRI

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...