Logg inn med Facebook eller Google!

Steder å drikke sin ouzo i Athen

Started by Ole, 21. Feb 13, 17:11:50

Previous topic - Next topic

Greece-Traveller

Vet dere at Aspro Alogo faktisk var rangert som den beste tavernaen i Athen på TripAdvisor for et par år siden ?
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på


Greece-Traveller

09. May 14, 11:08:52 #62 Last Edit: 09. May 14, 11:13:39 by Greece-Traveller
Oineas er forøvrig en av mine favoritter i Athen. Jeg besøkte dem første gang i 1999 - da hadde de nettopp åpnet og hadde en tavle utenfor lokalet der menyen var skrevet med kritt på gresk, og restauranten var langt mindre enn i dag. Siden har jeg besøkt Oineas ved hvert besøk jeg har i Athen, og er blitt vedlig godt kjent med Christina som driver stedet. Oineas er et ord som har sammenheng med vin (som er spesialiteten sammen med en god meny). Navnet uttales forøvrig "I-Neas" - (på same måte som Oia uttales "I-a"). Besøker dere Oineas si at dere kjenner Erik.





På sommeren har innehaverne stengt i juli\august og har da en egen taverna på Sifnos.

For en ouzo i autentiske plasser sjekk også de små stedene i gatene rundt inne i Psirri:



Aspro Alogo




Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Ole

11. Apr 15, 21:05:53 #63 Last Edit: 27. Nov 15, 20:13:42 by Ole
Eyxaris ligger rett ved Maiandros i Adrianou. Dette er en koselig taverna med servering ute og inne. Da jeg var der i februar valgte jeg å sitte inne, men jeg kunne sittet ute også, men da i nærheten av en varmelampe. Servicen her var god, og det var maten også. Nok et sted jeg kan anbefale! :)


Ole

Savvas har åpnet ny restaurant i Ermou. Hvis du står på Monastiraki-plassen, går du opp til Ermou og noen meter til venstre, og du finner den fine restauranten. Jeg testet gyrosen der, og den var superduper!

Ole

Dia Tafta ligger i Adrianou. Det er mange tilsynelatende like tavernaer i dette området, og jeg har prøvd de fleste. Menyene varierer imidlertid, og det gjør servicen også. På Dia Tafta vil jeg karakterisere servicen som middels, maten god og atmosfæren veldig bra. Det ble noen små kjøttboller på meg da jeg var der nå i november, og tilbehøret var standard.


Ole

31. May 16, 00:21:32 #66 Last Edit: 29. Jan 17, 13:42:40 by Ole
Krasopoulio tou Kokkora
I Essopou i Psirri legger det flere gode tavernaer. En av dem er Krasopoulio tou Kokkora. Det var søndags kveld, og vi var ute for å spise middag. Vi tuslet litt rundt i Psirri, og jeg hadde lyst å prøve en taverna som jeg ikke hadde vært på før. Etter en stund stopper vi opp ved Krasopoulio tou Kokkora og studerer menyen. Vi legger også merke til et skilt der det står at de ikke har innkastere, men at vi gjerne må stikke innom hvis vi syns dette ser ut som et trivelig sted. Vi tar sjansen og setter oss ned ved et bord. Her var bra med folk, og betjeningen var hyggelig. Det var tydelig at de satset på trivsel og at kundene skulle komme tilbake. Bare for å si det med en gang: Dette er et av de beste spisestedene jeg har vært på i Athen. Maten var førsteklasses og vel så det, stedet var trivelig, betjeningen var hyggelig, prisene var behagelige....alt var bra. Jeg anbefaler selvsagt Krasopoulio tou Kokkora på det varmeste! :) :) Ta turen! :)

Legger ved et kart, men hvis noen ønsker en beskrivelse av hvordan man kommer seg dit, så gir jeg gjerne det.

TripAdvisor: https://no.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g189400-d4004713-Reviews-Krasopoulio_Tou_Kokkora-Athens_Attica.html
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Krasopoulio-Tou-Kokkora/159596277479379






















filhellener

Quote from: Ole on 31. May 16, 00:21:32
I Essopou i Psirri legger det flere gode tavernaer. En av dem er Krasopoulio tou Kokkora. Det var søndags kveld, og vi var ute for å spise middag. Vi tuslet litt rundt i Psirri, og jeg hadde lyst å prøve en taverna som jeg ikke hadde vært på før. Etter en stund stopper vi opp ved Krasopoulio tou Kokkora og studerer menyen. Vi legger også merke til et skilt der det står at de ikke har innkastere, men at vi gjerne må stikke innom hvis vi syns dette ser ut som et trivelig sted. Vi tar sjansen og setter oss ned ved et bord. Her var bra med folk, og betjeningen var hyggelig. Det var tydelig at de satset på trivsel og at kundene skulle komme tilbake. Bare for å si det med en gang: Dette er et av de beste spisestedene jeg har vært på i Athen. Maten var førsteklasses og vel så det, stedet var trivelig, betjeningen var hyggelig, prisene var behagelige....alt var bra. Jeg anbefaler selvsagt Krasopoulio tou Kokkora på det varmeste! :) :) Ta turen! :)

Legger ved et kart, men hvis noen ønsker en beskrivelse av hvordan man kommer seg dit, så gir jeg gjerne det.

TripAdvisor: https://no.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g189400-d4004713-Reviews-Krasopoulio_Tou_Kokkora-Athens_Attica.html
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Krasopoulio-Tou-Kokkora/159596277479379


Tusen takk for et SUPERT tips. Ole  :smile12:
Kari

Ole

12. Dec 16, 18:48:55 #68 Last Edit: 29. Jan 17, 13:43:17 by Ole
To Kouti
To Kouti ligger i Adrianou 23, på den laaaange rekken med tavernaer. Her er det fint å sitte og bare kikke på livet og de som går forbi. Denne kvelden var det ikke mye folk her, men trivelig for det. :) En ouzo meze er ikke dumt....

Anders

Blir man uglesett hvis man velger ouzo meze uten fisk og oliven? :-)

Ole

Nei, det har jeg ikke opplevd. Mulig jeg har oversett noen signaler....  :)

Heidrun

Holder meg til Raki, og det kan man drikke hvor som helst, Yamas   :party:
Yamas til livet og til

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...