Logg inn med Facebook eller Google!

Rygge-Athen-SKIATHOS-Athen-Rygge

Started by Anne, 04. May 09, 06:04:08

Previous topic - Next topic

Anne

Tusen takk Annlaug, det var veldig hyggelig med en kommentar til bildene mine.
1.påskedag holdt vi oss hjemme på formiddagen, men utpå dagen gikk vi på stranda og bada og hadde en deilig ettermiddag der. Det lukta grill og var full \"fest\" rundt i nabolaget. Vi gikk til byen på kvelden og spiste nydelig grilla lam.

2.påskedag var det grilling, dans og sang oppe ved \"vår\" kirke ved sykhuset. Det var en fantastisk stemning der og masse folk.
Det er litt spesielt for oss og se den naturlige sammenheng mellom kirke og fest og glede. Kirken var åpen og presten var med. Rett utenfor kirkedøra sto bordene dekket med masse vin og mat. Folk spiste,drakk vin, danset og sang og gikk ut og inn i kirken. Det er jo sånn det bør være.

Det var en opplevelse og være der nede i påsken og den største opplevelsen var nok Langfredag. Det var ....enormt...
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

xristina

Kjempebra, Anne! Og så nydelig og passende musikk til...

brit

Quote from: \"Anne\"Tusen takk Annlaug, det var veldig hyggelig med en kommentar til bildene mine.
1.påskedag holdt vi oss hjemme på formiddagen, men utpå dagen gikk vi på stranda og bada og hadde en deilig ettermiddag der. Det lukta grill og var full \"fest\" rundt i nabolaget. Vi gikk til byen på kvelden og spiste nydelig grilla lam.

2.påskedag var det grilling, dans og sang oppe ved \"vår\" kirke ved sykhuset. Det var en fantastisk stemning der og masse folk.
Det er litt spesielt for oss og se den naturlige sammenheng mellom kirke og fest og glede. Kirken var åpen og presten var med. Rett utenfor kirkedøra sto bordene dekket med masse vin og mat. Folk spiste,drakk vin, danset og sang og gikk ut og inn i kirken. Det er jo sånn det bør være.

Det var en opplevelse og være der nede i påsken og den største opplevelsen var nok Langfredag. Det var ....enormt...

Veldig nydelig Anne og enig med deg..slik burde det være! Men grekerne lever med sin relegion i hverdagen og hele tiden, det er spesielt.

Annlaug

Skal dere ned neste år? Da er vel den greske påsken samtidig med vår og flyprisene noe høye?

Anne

Ja Brit, og det er vel det som er så fasinerende tror jeg. Kirken og troen går hånd i hånd med menneskenes hverdagsliv både i sorg og glede.
Jeg tror ikke det blir påsketur neste år Annlaug. Påska kommer tidlig (Skjærtorsdag er 1.april) og det er DYRT å reise da. Vi drar nok den 11.eller 18.tenker jeg, kommer ann på ferie og pris. Regner med at vi blir en og en halv uke.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Barbro

Kjempefint både å lese og å se,Anne..jeg blir høytidsstemt og rørt .
Nydelig musikk også,kan jeg spørre hvilket musikkstykke det er?
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Anne

Det heter..No reply og artisten heter Georgos Kazantzis. Jeg fant det på YouTube og synes det passet så godt. Det er samme mannen som spiller på bildespillet mitt fra Forumturen til Kastro i Skiathos 2009 tråden min.
Det stykke heter At Elafonisi og er også veldig stemningsfult.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Barbro

Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Anne

Bare hyggelig Barbro :-))
På tirsdag skulle det komme en mann og innstalere vårt nye aircon.anlegg og hør og hepna... han kom til tiden. Jeg tok med penger og kamera og vandret en tur til byen. Det begynte og nærme seg avslutningen på ferien vår og det var noen småting jeg ville handle. Putter inn noen bilder fra turen min i byen. Jeg rusla litt rundt i nærområde også, så jeg får se om jeg legger inn noen av de bildene også.

På tirsdagskvelden ble vi hjemme og satt på verandaen med hjemmelaget mat og litt vin....hmmmm.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Koselig Anne!
Ser du har fått med deg et bilde fra Nikos Taverna (det siste bildet)Har spist der.......mor lager maten der...veldig godt.

Torill

Herlig :flower:  :flower:  :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Anne

Vi har ikke prøvd det stedet Brit, men det var jo noe å tenke på.

Så var det blitt onsdag og siste dagen før avreise og det står pakking og rydding på programmet. Sofia og Giorgos hadde forsynt oss med egg så det ble omelett både til frokost og lunsj. Avreisestemningen krøp inn i kroppen, jeg blir rastløs samtidig som jeg vil fare rundt og \"se alt en siste gang\". Vi fikk ryddet ute og inne og på kvelden gikk vi til byen igjen. Det ble mat hos O Batis og der var det nesten fullt. Vi spiste Saganaki(ost), lam i sitronsaus og kjøttboller med kremet soppsaus. De kjøttbollene var helt nydelige. Vi ruslet gjennom byen på hjemveien og trakk inn lukten og stemningen fra en turistom, stille by. Så helt annerledes enn det vil være når vi kommer i juni. Da vi kom hjem ble vekkeklokken satt på ringing kl.06.00 og vi krøp til sengs.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...