Logg inn med Facebook eller Google!

Peloponnes 2016 - tur til Delfi og litt til

Started by Katherina, 20. Jan 17, 10:59:32

Previous topic - Next topic

kari

Som alltid fantastisk å være med dere på tur. Utrolig flotte bilder og historier.
Om 26 dager er jeg på plass  ;D
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Katherina

 :45fjj: :kissand: Tusen takk for koselige hilsener nok en gang. Artig at dere fortsatt slår følge.
Mens vi sitter og slapper av litt på steingjerdet bak kirka, foran den gamle presteboligen, kommer en kontaktsøkende og kjærlig katt bort til oss. Etter kos fra oss begge, legger den seg fornøyd ved trappa. Med ett løfter den på hodet. Det er som om den sier:"Hva der?" Hopper opp på kirkeveggen og dukker inn i et hull i muren. Rett etter titter den ut og kryper ned igjen. "Hva hørte den og så den?" Den hadde ikke noe bytte og det hele gikk raskt for seg. Bare en liten artig opplevelse jeg fikk lyst til å dele. Utrolig rask og fantastisk klatrer opp den glatte veggen.  :D

















Katherina

 :kd66: Det er alltid koselig å vandre rundt både i Ag.Sofia og de andre landsbyene rundt Kardamili. Jeg vet ikke hvor mange bilder jeg har tatt på disse turene. Mange er av de samme motivene. En ny vinkling, små forandringer. Jeg knipser og knipser. Blir visst aldri lei. en følelse av å ha det med hjem alt sammen. Enda større blir gleden når jeg kan dele det med andre. Så her er litt mer fra Ag.Sofia.  :D























Katherina

 :99wywy: Sverre slappet av på benken eller mer rett ventet tålmodig på at jeg skulle bli ferdig med å gå amok i blomsterbedet.
På nedoverturen fikk vi fin utsikt over Ag.Sofia.

















kaka

Det er en glede å se de kjente og vakre motivene :)
KariK

Katherina

 :bye: Ja, det er alltid koselig å se kjente og kjære ting og steder. Det vekker minner og skaper lengsel. Her kommer litt mer. Vi fortsetter turen ned mot kysten og stopper litt underveis. Får en fin utsikt over Kardamili. Jeg har utrolig, men sant ikke fotografert akkurat denne tidligere. Litt timian blir det også.






Mmmm---hvilken duft!  :)


Utsikt ned mot Kalamitsi




Kardamili





Katherina

 :sol: Da fortsetter vi ferden ned mot Stoupa og Kalogriastranda. Vi har nettopp kost oss med filmen "Zorba the Greek". Den er riktig nok spilt inn på Kreta, men det var her i området ved Stoupa Nikos Kazantzakis og Zorba jobbet sammen i en liten brun kullgruve oppe i skråningen. Zorba må ha gjort et sterkt inntrykk på Kazantzakis, som i ettertid skrev en roman om han og som ble utgangspunktet for filmen. Kazantzakis oppholdt seg i det lille huset på stranda mens han skrev romanen. Det var også på denne stranda de danset "Zorba-dansen" (sitraki), som er en dans som er inspirert av den greske folkedansen hasapiko og ble koreografert til filmen. Når man bader her vil man merke at enkelte steder er vannet kjøigere. Det kommer av at det finnes undersjøiske ferskvannsoppkommer her.


Kalogriastranda










Huset der romanen Zorba ble skrevet av Kazantzakis


Takk for denne gang. Badet får bli en annen gang.


Kazantzakis

dagstaalesen@hotmail.com

Kjempefine bilder fra en flott strand, vekker mange gode minner.
Dag.

Katherina

 :99wywy: Ferien nærmet seg slutten. Da vi kom til Kardamili følte vi at vi hadde en lang tid foran oss - hele 5 uker i disse deilige omgivelsene. Men nå da det bare var noen få dager igjen følte det som om vi nettopp hadde kommet. Vi kunne se tilbake på mange rike og spennende opplevelser (noen kunne vi gjerne vært uten). Nå var bilen levert. Det var tid for rolige dager i Kardamili.




Pierides ligger i Gamle Kardamili og det er bare ett par minutter på gangstien til museumsområdet, som er blitt pusset opp i løpet av de siste årene.




Det er enda noen valmuer igjen. Da vi kom hit var det tett i tett på den sammen plenen.




Noen ganger er det som om jeg får lyst til å "krype" helt inn i blomsten.









Magnolia

Fantastiske bilder og opplevelser. Takk for at dere har tatt oss med på turer. Jeg har levd meg inn i hvert eneste bilde. Du har en fin formidlingsevne som gjør at vi reiser sammen med dere. Takk takk. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

19. Mar 17, 10:00:33 #118 Last Edit: 19. Mar 17, 12:54:57 by kaka
Du nærmest bobler over av formidlingsglede, Katherina, - og det du formidler er virkelig til stor glede, -og mye god informasjon. Blomsterbildene er fantastiske!
KariK

Katherina

 :kissand: :kd66: Takk, Magnolia og kaka for veldig koselige hilsener! Som både dere og mange andre gir uttrykk for, har Kardamili og området rundt gitt meg mange gode opplevelser og rike inntrykk at jeg gleder meg over å kunne dele det med dere andre.  :)
:hfjjk: Så da fortsetter vi vandringen. Vi holder oss hjemme på Pierides. Hilser på katten "vår". Den hører egentlig ikke hjemme her, men er en like kjær gjest som oss og mange andre. En riktig kosekatt. Tar også en titt på Annas roser.
















Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...