Logg inn med Facebook eller Google!

Norwegian - Hola Airlines

Started by Triolus, 02. May 08, 14:24:10

Previous topic - Next topic

Triolus

Norwegian har leid inn fly fra det spanske selskapet Hola Airlines for å avvikle trafikken fra Rygge. Noen som har personlig kjennskap til disse flyene?

Stephan

Anne

Vi reiste med Hola Airlines fra Athen til Rygge i april. Jeg fikk nesten angst, men hadde ikke noe valg hvis jeg ville hjem. Den eneste forskjellen var at de cabinansatte var spanske, men en var norsk. Flyene var like så vidt jeg kunne se, men navne på selskapet var jo nok til at jeg ble \"skeptisk\". Jeg trivdes nok best i Norwegian-flyet, men det var helt greit. Det gikk nok mest på meg og reaksjonen på navnet og at jeg aldri hadde hørt om det flyselskapet før.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Ole

Det var litt av et navn! Vi reiste med fly innleid fra Air Madrid da vi skulle fly med Norwegian i 2006. Alle snakket spansk bortsett fra en person som var norsk. De spanske snakket dårlig engelsk. Det er tydelig at det er billig å leie fly fra Spania. Men flyturen i seg selv var behagelig, og flyet var mye større enn det vi egentlig skulle reise med. Dermed fikk vi god plass til både det ene og det andre.

Niaas

Vi reiste til Athen fra Rygge i April, med Hola Airlines.
Det gikk greit, men det var et noe slitent fly, og utrolig trangt!  Og ikke særlig rent på WC...
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Svein~B

Jeg har bare gode erfaringer med å fly spansk, både Spanair og Air Europa. Jeg har absolutt hatt bedre erfaringer med og inntrykk av dem enn med både Scanair/Premiair/MyTravel/Thomas Cook og Blue Scandinavia/Britannia/TUIfly.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Blackbird

Vi fløy Hola Airlines (Norwegian) fra Stockholm til Oslo 5. mai. Det er det verste flyet jeg noen gang har fløyet med. Det var så gammelt og slitt at vi trodde knapt våre egne øyne når vi kom inn i flyet. Sprukkne paneler og avskallet maling over alt, og på flykroppen var det brukt \"lappesaker\" flere steder. Kabinpersonalet mumlet et eller annet på dårlig spansk/engelsk som det var helt umulig å høre via høytaleranlegget. Det var veldig trangt med benplass, så jeg er glad flytiden bare var 50 min. Det må være noe av det aller eldste av flymaskiner som fortsatt er operative. At Norwegian velger å leie inn så gammle fly er veldig beklagelig. Men når det kniper i pengekassa så blir man vel litt desperat...

gesse

Huff da. Det hørtes ikke noe hyggelig ut.

I går fikk vi nemlig beskjed om at vår reise fra Rygge på torsdag blir med Hola Airlines.

Da er det snakk om ca. fire timer til Athen.
Tør jeg det da? :confused2:

gesse

Huff da. Det hørtes ikke noe hyggelig ut.

I går fikk vi nemlig beskjed om at vår reise fra Rygge på torsdag blir med Hola Airlines.

Da er det snakk om ca. fire timer til Athen.
Tør jeg det da? :confused2:

Epicuristen

Quote from: \"Blackbird\"Vi fløy Hola Airlines (Norwegian) fra Stockholm til Oslo 5. mai. Det er det verste flyet jeg noen gang har fløyet med. Det var så gammelt og slitt at vi trodde knapt våre egne øyne når vi kom inn i flyet. Sprukkne paneler og avskallet maling over alt, og på flykroppen var det brukt \"lappesaker\" flere steder. Kabinpersonalet mumlet et eller annet på dårlig spansk/engelsk som det var helt umulig å høre via høytaleranlegget. Det var veldig trangt med benplass, så jeg er glad flytiden bare var 50 min. Det må være noe av det aller eldste av flymaskiner som fortsatt er operative. At Norwegian velger å leie inn så gammle fly er veldig beklagelig. Men når det kniper i pengekassa så blir man vel litt desperat...

Tror ikke det er pengene det står i. Mer problemet med å få tak i fly. Norwegian har jo tross alt over femti nye fly i bestilling... så problemet er vel da å få noen til å fly rutene mens man venter på at dem skal bli ferdige med å skru dem sammen \"over there\"... :grin:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Liv

Er det bare fra Rygge disse flyene går,eller også Norwegians fra Gardermoen?

Nå ble jeg betenkt her, jeg hater å fly...og blir flysjuk. :-(

Niaas

Som sagt reiste jeg med Hola Airlines til Athen 10.april, og vi kom vel frem. Ingen fare. Det flyet har vel flydd så lenge at det går på gammel vane.  Det var med en norsk flyvertinne også. Men en fordel å ikke være 1.90 høy der...
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Liv

Nå kan jeg i hvertfall  berolige meg selv med at jeg ikke reiser med Hola.
Har vært inne og sett på Norwegian, på flyvningen til Athen fra Moss så står det betjent av Hola Airlines, fra Gardermoen-Kreta betjent av Norwegian.

Vel. jeg hadde vel kommet fram uansett.  zthhhhhhttttt

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...