Logg inn med Facebook eller Google!

Hva leser du?

Started by Thera, 13. Jan 09, 22:37:29

Previous topic - Next topic

Thera

Trodde det ville bli en fin fangst på Mammutsalget i år, men har bare kjøpt èn bok hittil. \"Svik\" av Karin Alvtegen..

Nå leser jeg \"Kjærlighetens fem språk\" av Gary Chapman og \"Mot til å skrive\" av Berit Hoff. Deretter skal jeg lese \"Hvite steiner\" av Lisbeth Lyngaas.

Kjøpte \"Excuse me, miss, have you seen the Acropolis?\" for en stund siden. Den, og et par av Knausgård, blir nok med til Santorini når jeg snart reiser dit.
..Don`t dream your life, live your dreams..

Maritza

Jeg har nettopp lest \"Hotellet på hjørnet av bitter og søt\". En vakker og trist roman om to barn under krigen, chineser og japaner, mem som begge er amerikanske. En bok som ga meg innsikt i en verden og problemstilling jeg ikke har tenkt så mye over i mitt liv. Både min mor på 90 og datter på 40 koste seg med denne. Ellers har jeg nettopp lest en liten bok \"ut å telle duer\". Også litt å tenke på der.

Katta

Enig med deg Maritza, det var en kjempe fin bok.

Jeg vil også anbefale \"De som skåner oss\", av Jenna A. Blum. Den følger mor og datter i to tidsepoker. Tyskland i 1939 til 1945, og USA på 90-tallet. En hjerteskjærende bok.

Svein~B

Kaptein Corellis mandolin. Den gjør krigshistorien levende og den er et fint innblikk i den greske folkesjela.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

filhellener

Jeg vet flere har kjøpt den  :icon_smile:  
- men har noen lest ferdig \"Vårt år i Kardamili \"?

Var den fin ?
Kari

Katherina

Jeg holder på med \"Vårt år i Kardamili\". Den er er vel spesielt interessant for oss som kjenner området. En hverdagskildring ispedd historie og som gir nye tur tips både til fots og med bil, men mange av turene er nok uaktuelle for meg. Dette er mennesker som er alngt tøffere enn det jeg noen gang har vært. Joda, jeg koser meg med boka og er kommet til november og oliveninnhøsting og juleforberedelser og feiring i Kardamili. Artig å lese ei bok om et sted som jeg er blitt så gald i.

Niaas

Jeg er ferdig med boken \"Vårt å i Kardamilli\", og selv om jeg ikke har vært i området synes jeg den var interresant å lese. Prøvde å følge noen av turene på Google Earth, og det er ett flott område rundt der!
Frister å reise til Kardamilli engang!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

filhellener

Quote from: \"Niaas\"Jeg er ferdig med boken \"Vårt å i Kardamilli\", og selv om jeg ikke har vært i området synes jeg den var interresant å lese. Prøvde å følge noen av turene på Google Earth, og det er ett flott område rundt der!
Frister å reise til Kardamilli engang!

Fint med tilbakemelding,Nias  - jeg ender nok opp med å kjøpe boka  :icon_smile:
Og en tur til Kardamiliområdet anbefaler jeg ( sammen med mange andre her inne) virkelig  :iconbiggrin:
Kari

filhellener

Quote from: \"Katherina\"Jeg holder på med \"Vårt år i Kardamili\". Den er er vel spesielt interessant for oss som kjenner området. En hverdagskildring ispedd historie og som gir nye tur tips både til fots og med bil, men mange av turene er nok uaktuelle for meg. Dette er mennesker som er alngt tøffere enn det jeg noen gang har vært. Joda, jeg koser meg med boka og er kommet til november og oliveninnhøsting og juleforberedelser og feiring i Kardamili. Artig å lese ei bok om et sted som jeg er blitt så gald i.
Takk for tilbakemelding  :icon_smile:
D e turene er sikkert ikke noe for meg heller, Katherina, men å l e s e  om dem kan jo være fint likevel  :icon_smile:
- jeg er spent på å høre/ lese om n o v m b e r spesielt, om hvordan
v æ r e t var bl a  :icon_smile:
Vi planlegger å tilbringe november måned i Hellas i år, men vi havner nok helst et sted på syd- Kreta hvor temperaturen ser ut til å ligge  noen grader over  :icon_smile:
Kari

Mikke

...kommer noen ihåg filmen \"Master og commander\" med Russel Crowe i huvudrollen  fra 2003??
Fann en engelsk bok med samma titel på biblioteket i Kallsta och lånade hem den. Det visade sig vara en \"Hornblower-liknande\" berättelse om en engelsk man, Jack Aubrey och ngt senare hans skeppsläkare Maturin och deras eskapader runt om bl.a i Medelhavet.....
Författaren Patrick O´brian har skrivit ca 20 böcker i serien som verkligen är läsvärd.Han målar en detaljerad bild av Napoleonkrigens England och ävenså Europa. Jag har i detta nu fått hem 13 böcker via Ebay.co.uk och väntar otåligt på resten.... :D Rekommenderas...
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Thera

Quote from: \"filhellener\".... \"Vårt år i Kardamili \"....
Takk for tips ;) Den har jeg ikke hørt om før, men den fikk jeg lyst til å lese.

I går fikk jeg \"På dypt vann\" av Belinda Jones http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3757440 i posten. Bestilte også \"Ved hans side\" av Katerina Janouch http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1453159 , men den var utsolgt både fra nettbutikken og forlaget. Håper jeg snart får tak i den et annet sted..
..Don`t dream your life, live your dreams..

polyanna

Nå leser jeg \'Ørkenen Sur\' Om den norske uteliggerkoloniene i Brooklyn, av Thor Gotaas og Roger Kvarsvik. Kanskje bittelitt kjedelig i formen, men du verden for et spennende innhold. Mange nordmenn reiste til Amerika uten å lykkes og uten å kunne vende hjem som \'den rike onkelen\'. Mange sjømenn strandet i New York, fikk ikke ny hyre, ramlet kanske på fylla eller var uten ønske om et A-4 liv. På bommen rett og slett. Det dreier seg om fattigdommen i Amerika i depresjonstiden, på 1920 og 1930-tallet, om nordmenn som i k k e fant det forgjettede land.

Boka beskriver hvordan folk bodde i tønner, bilvrak eller hyttelignende boliger. I et lite slumområde. Mange rystende historier, men også beskrivelser av felleskap og særlig kristne hjelpeorganisasjoner/kirker som sto på for slumbeboerne. Bilder forsterker inntrykkene. Lesverdig.

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...