Logg inn med Facebook eller Google!

Barbro og Tjorven på Astypalea 6

Started by Tjorven, 09. Oct 08, 23:22:51

Previous topic - Next topic

Tjorven

KVELDSLIV

Første kvelden etter at vi hadde flytta opp i Chora, var vi spente på hvordan kveldsstemningen der var, og gleda oss til å utforske tavernaene. Nede på platiaen var det smekkfullt av folk over alt. Du verden, her er det sannelig liv, tenkte vi, og gleda oss over å være midt i smørøyet  :cheers:

Det ironiske var bare at det ikke var en eneste ledig plass å oppdrive!  ztweeeeeeeee Vi tråla fram og tilbake flere ganger, men måtte til slutt innse at slaget var tapt. Det endte med at vi gikk ned til Pera Yalos hvor vi heldigvis fant en koselig taverna i strandkanten.

Grunnen til dette folkehavet i Chora fikk vi dagen etter. Da ble vi fortalt at over 1000 mennesker skulle reise fra øya den natta, og hadde hatt avskjedsfest. Det var altså ikke vanlig med så mye folk, selv om det var helg.  :wav:

HVA ER GALT MED OSS?

De første to ukene tok vi livet ganske med ro, både dag og kveld. Men etterhvert begynte vi å spekulere litt likevel. Vi kom nemlig ikke i kontakt med noen.  :confused2: Ingen av oss har vanligvis problemer med å bli kjent med folk, spesielt ikke i Hellas. Men her var det nesten påfallende hvor innadvendt folk var  :pale: Vi prisa oss lykkelige for at vi var to  :love3: for her hadde det vært et mareritt å være alene, fant vi ut.

 Som sagt levde vi et rolig liv, og gikk som regel rett hjem etter at vi hadde spist. Vi prøvde oss på en musikkbar en kveld, forresten. Der var det herlig musikk og nydelig utsikt, men vi følte oss nærmest utilpass fordi det kun satt forelska par ved hvert bord  :fucyc: Men servitøren var veldig hyggelig og fikk oss til å føle oss velkommen likevel.

FELLES SKJEBNE, FELLES TRØST

En av disse kveldene, på vei hjem, sto det et par karer oppi trappene ved tavernaen. Den ene skulle ta bilde av den andre, og jeg tilbød meg å ta bilde av dem begge. De ble veldig glad for det, og takka så mye. Tenk så lite som skal til for å glede noen.  :flower:

Kvelden etter bestemte vi oss for å gå på bar. Nå var vi lei av at det ikke \"skjedde\" noe, og kanskje var det lettere å bli kjent med noen på denne måten  :dontknow: Vi hadde sett oss ut et sted som lå litt lunt og tilbaketrukket til, og slo oss ned. Vi bestilte våre drinker, og der satt vi. Helt for oss selv, mens \"alle\" andre virka som de kjente hverandre, og ikke brydde seg om å bli kjent med nye folk.

Akk ja, blikkene våre sveipa over folk rundt omkring, og plutselig fikk vi øye på noen vi hadde sett før, som faktisk hilsa (de var de første, selv om vi stadig støtte på folk vi hadde sett før, men som bare så tvers gjennom oss) Det var gutta jeg hadde tatt bilde av.

Det var som å møte gamle kjente, og vi begynte å prate med hverandre over bordene. Vi inviterte dem til bordet vårt, de ble overlykkelige  :thumbright: og det samme ble vi. Av samme grunn. Vi var nemlig de første de hadde fått kontakt med her på øya, og det var jo samme sak med oss  :drunken:


Det ble en kjempekoselig kveld og praten gikk livlig i mange timer. De var kjærester, den ene engelsk og den andre gresk, og bodde sammen i Hellas. De var åpne og utadvendte, og følte det også ganske så merkelig at det var så vanskelig å bli kjent med andre her. Sukk hjerte, da var vi fire som følte på det samme, puh, for en lettelse  :nike:

Dessverre skulle de reise neste natt, etter nok en trivelig kveld sammen. Vi satt på samme bar til de dro med båten utpå natta, og var lei for at vi ikke hadde møttes før. Men vi utveksla adresser osv, og ble invitert hjem til dem om vi er på de kanter. Og hvem vet....   :bom:

Vi blomstra opp litt etter dette møtet, og fant ut at det kanskje ikke var så dumt å ta en tur på bar før vi gikk hjem  :drunken:
Dessuten fikk vi besøk et par dager siste uka, men mer om det i neste kapittel  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...