Logg inn med Facebook eller Google!

Et greskt bryllup og litt \"Murphys lov\" i desember.

Started by Anne, 17. Dec 09, 09:06:31

Previous topic - Next topic

kaka

Så koselig å se bilde fra \"bakgatene\" jeg har trasket omkring i, selv om det er regnvått!
- Og så badevann, da, gitt!
KariK

Annlaug

Regnvåte gater på Skiathos er et kjent syn for meg:) Men ikke så folketomme og uten åpne tavernaer. Gleder meg til resten av bildene, Anne.

Anne

Takk for kommentarer jenter.

Det har blitt mandag og vi skal reise fra øya idag. Vi har god tid til og kose oss og ordne med noen papirer hos megleren vår. Huset blir \"rydda\" ned og koffertene pakket. Håper ikke det blir \"overvekt\" nå også. Vi begynner og få dyre kofferter. Vi bestiller taxi til kl. 14.00 og Jannis kommer og henter oss. Jeg kunne godt tenkt meg og vært lengere på øya, men feriedagene er brukt og hjemme venter jula. Vi må til Athen idag for og rekke flyet hjem i morgen. Flyet til Athen skal gå kl. 15.40 og det går en båt til Volos kl.17.00 som vi har som \"backup\". Bedre føre var... Vi kommer til flyplassen og spør om flyet kommer og om det er i rute...Jaa..sier mannen..jeg tror det. Jeg skal gi dere beskjed hvis det er noe ekstra. Vi venter litt, men alt ser bra ut så vi sjekker inn. Koffertene blir gjennomlyst og veid og alt er greit. Vi går gjennom sikkerhetskontrollen og setter oss og venter. Klokka blir 3 og ho blir halv fire og ikke noe fly. Jeg kjenner litt på den \"dette er ikke mulig følelsen\". Hva gjør vi nå. Koffertene står på ei tralle ute på flyplassen og muligheten til og rekke båten blir mindre og mindre. Klokka passerer 4 før flyet kommer. Vi ble godt over en time forsinka, men vi kom oss til Athen.

Vi tok X95 til Syntagma og sjekket inn på Myrtho hotel og om det hotellet har jeg bare to ord og si...ALDRI MERE!, men vi var i en julepynta by og treet på Syntagma var FANTASTISKT!!!!! Jeg var i Athen og det var bare 10 dager til jul. Vi ringte til vår Skiathos nabo, Mikalis, som bor i Athen på vinteren og møtte han ved treet. Vi gikk ut og spiste sammen med han og hadde en hyggelig og uforglemmelig førjulskveld i Athen.
jeg legger inn noen bilder, men kvaliteten er ikke bra. Det skjedde noe med kamera så uansett hva jeg gjorde ble bildene \"grøtete\"
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tjorven

Så var det likevel ikke helt slutt på dramatikken ;) men så godt at dere kom dere avgårde. Athen i juleskrud var et vakkert skue, DET flotte juletreet da, og grekerne er jo gla i blått, det vet vi jo :) Bildene dine formidler iallfall stemninga, Anne!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Annlaug

Det treet var helt utrolig vakkert! Der skulle jeg gjerne ha vært. Takk:)

Athina

Herlig stemning i disse førjulsbildene fra Athen  :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Magnolia

Vakkert Anne, vakkert.
En førjulstur til Athen står nå så definitivt på ønskelista mi. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Anne

Senga på rommet så ren ut så vi krøp tilsengs og sovnet. Klokka 05.30 ble vi vekket av en eller annen tulling som satte på musikk på \"full guffe\". Det ble spilt 5 sanger og så ble det tyst. Etter noen minutter så begynte noen demostranter og hyle rundt med en megafon. Videre soving utgikk og dusjen ventet....BARE KALDT VANN. Jeg var trøtt og frøsen så det ble en kjapp \"kattedusj\". Vi hadde betalt for frokost, men jeg var litt skeptisk. Maten var ok og det meste virket rent så vi spiste der. Litt mat og kaffe i magen og 3 timer til disposisjon før vi måtte sjekke ut og vende nesa mot flyplassen sendte oss ut i de Athenske gater. Jeg hadde et mål...en Hellasnisse. Vi gikk og koste oss i smale gater. Vi var oppe ved inngangen til Akropolis, men bestemte oss for og avstå siden vi hadde vært der 2 ganger tidligere. Vi vandret rundt i nesten 3 timer før jeg fant en nisse som ikke var 100% amerikansk og han tok jeg med meg hjem. Da vi kom til Ithaka taverna rett ved Pan Hotel skinte sola på det ene bordet der og vi satt oss med en Mythos hver og nøt den siste halvtimen i Athen. Tilbake på hotellet sjekket vi ut og satte kursen mot X95. Vi gikk til billettbua og der fikk vi beskjed om at DET IKKE GIKK BUSS FORDI VEIEN VAR STENGT. Det var like før jeg gav helt opp. Hvem var ute etter oss???? Da mannen sa at vi måtte ta metroen kjente jeg at jeg ble uvell. Jeg vet at de fleste sier at metroen er grei og oversiktelig, men jeg har tunellskrekk og panikk for og ta feil bane og vi hadde et fly og rekke. Rett over gata sto det en taxi og jeg tror den godeste mannen så panikken i mine øyne og han ilte til og spurte om vi trengte taxi, og det gjorde vi. Vi fikk en grei pris (tror jeg) og han tråklet oss til flyplassen. Vi sjekket inn og det flyet var forsinket p.g.a. snøfall i Praha, men vi rakk gudsjelov flyet videre fra Praha til Oslo. Vi var hjemme igjen....så rart!!!! Koffertene våre skulle komme på bånd nr. 8 og vi ventet og ventet. Det sto på tavla at koffertene var på båndet, men det kom ikke en koffert. Jeg hørte etter en lang stund at det begynnte og komme kofferter på bånd 9, bak veggen, men der var det ikke et menneske. Jeg gikk for og se hvor de koffertene kom fra...London sto det på tavla, men der var min koffert og mannen min sin. Vi varslet de andre fra flyet og endelig kunne vi forlate flyplassen og dra for og finne bilen. Den sto nedsnødd der vi forlot den og den startet på første forsøk. Vi kjørte hjem til kattene som var kommet hjem og ventet på oss. En spennende og begivenhetsrik uke var over og det var snart jul.

Har plukka noen bilder som beskriver vår vandring i Athen, Mythosen, nesa på Taxien og take of fra Athen.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tjorven

Tusen takk for et herlig, spennende reisebrev, Anne :) :) :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Annlaug

En utrolig tur dere hadde. Disse opplevelsene kommer dere nok aldri til å glemme Men jeg tror faktisk jeg hadde vært glad for endelig å være hjemme. Trygt, godt og ikke mer som kunne bli kansellert og utsatt. Håper dere fikk en fin og fredelig julehelg. Nå kan alle inntrykken synke inn så er det snart klar for å pakke til neste tur

Magnolia

Tenk en tur med så mange forviklinger. Det er nesten som jeg puster lettet ut. Jeg visste jo at dere var vel heime igjen, men du er en mester til å bygge opp stemningen. Vi fornemmet hele tida at det var flere problem i vente.
Det har vært en fornøyelese å følge dere steg for steg. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Riitta

Det var mycket ni fick vara med om på den resan :bom: Så är det med Hellas, man vet aldrig vad som händer :blackeye:
Nu känner jag att jag skall nog rymma till Aten snart, från den här kalla och snörika vintern :cyclopsani:

Riitta

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...