Logg inn med Facebook eller Google!

Brukte boliger i sentrum av Chania eller Rethymnon

Started by Heidrun, 05. Feb 10, 13:04:51

Previous topic - Next topic

brit

Ikke at jeg har sett så veldig mye,......men Heidrun....... stue på 35m2 i Hellas?

Heidrun

Quote from: \"brit\"Ikke at jeg har sett så veldig mye,......men Heidrun....... stue på 35m2 i Hellas?

Kombinert med kjøkken. Ja hvorfor ikke. Jeg vet at det i rethymnon er bygd om et hotell til leiligheter med ganske stort kjøkken/stue. Men dette ble for dyrt. Så hvorfor ikke. Mulighten er jo også tilstede å kjøpe noe som må pusses opp for så å rive noen vegger og bygge om boligen. Men hva dette kommer på har jeg ingen aning
Yamas til livet og til

Heidrun

Fikk et prosjekt på mail nå. http://property.crete.tournet.gr/crete-property-4967-en.jsp#moreimgs . Her er det visst mulig å bygge på, eller om boligen slik at jeg får en større stue. Det er vist også mulighet for et stort kjøkken ved å slå ned veggen mellom kjøkkenet og spisestuen.
Aberet er at det ikke ligger i sentrum av Chania, men 5 km utenfor. Men det er vist e  lite supermarked rett bortigaten og en bitteliten taverna for lokalbefolkningen rett ved siden av.
Yamas til livet og til

Liv

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke tar kontakt med Kretaeiendom, som har flere norske som jobber der. Mener andre her også har foreslått dem.
De har både nye leiligheter/hus og restaureringsprosjekt + prosjekt på planleggings stadiet der du kan bestemme alt selv.
 Tenker i forhold til at du ikke snakker gresk. De ordner alt, også i forhold til vinterbolig, evt. utleie etc.
Det er flere andre norske eiendomsselskap på Kreta,men jeg husker ikke navna, og har ikke hatt noe med dem å gjøre. Kretaeiendom kjenner jeg litt til.

www.kretaeiendom.no

Magnolia

Jeg har bare lyst å ønske deg lykke til Heidrun. Håper det ordner seg for deg.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Kalimera

Gå inn på homegreekhome.com (grekernes svar på finn.no)

Jeg slo opp nå og fant ca 800 boliger til salgs i Chania og omegn. Jeg begrenset søket til 60 - 100 kvadratmeter og 2 soverom og bare Chania by og suburb.

Bare i den kategorien står det 59 prospekter. Noe bra ser jeg og noe \"mindre bra\". Jo lenger bakover du kommer på sidene jo tregere å få solgt.

Akkurat som her hjemme.

Som Liv sier, er du novise i dette markedet, noe jeg tror du er, så MÅ du ha hjelp til dette. Om en av de norske aktørene ikke har noe du liker, kan du kanskje spørre dem om de kan ta et oppdrag for deg med nødvendige undersøkelser og gjennomføringen av kjøpet mot betaling selvfølgelig.

Heidrun

Quote from: \"Liv\"Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke tar kontakt med Kretaeiendom, som har flere norske som jobber der. Mener andre her også har foreslått dem.
De har både nye leiligheter/hus og restaureringsprosjekt + prosjekt på planleggings stadiet der du kan bestemme alt selv.
 Tenker i forhold til at du ikke snakker gresk. De ordner alt, også i forhold til vinterbolig, evt. utleie etc.
Det er flere andre norske eiendomsselskap på Kreta,men jeg husker ikke navna, og har ikke hatt noe med dem å gjøre. Kretaeiendom kjenner jeg litt til.

www.kretaeiendom.no


Har snakket med Kreta eiendom. De skal holde øynene oppe sier de
Yamas til livet og til

Heidrun

Quote from: \"Kalimera\"Gå inn på homegreekhome.com (grekernes svar på finn.no)

Jeg slo opp nå og fant ca 800 boliger til salgs i Chania og omegn. Jeg begrenset søket til 60 - 100 kvadratmeter og 2 soverom og bare Chania by og suburb.

Bare i den kategorien står det 59 prospekter. Noe bra ser jeg og noe \"mindre bra\". Jo lenger bakover du kommer på sidene jo tregere å få solgt.

Akkurat som her hjemme.

Som Liv sier, er du novise i dette markedet, noe jeg tror du er, så MÅ du ha hjelp til dette. Om en av de norske aktørene ikke har noe du liker, kan du kanskje spørre dem om de kan ta et oppdrag for deg med nødvendige undersøkelser og gjennomføringen av kjøpet mot betaling selvfølgelig.



Takker Kalimera. har lagt denne til favoritter
Yamas til livet og til

IngeS

Ja på homegreekhome.com er det virkelig bredt utvalg. Med rundt 800 salgsobjekt i Chania og nesten 200 i Rethymnon skulle mulighetene være gode til å finne noe som passer. Venter i spenning på hva du bestemmer deg for.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

polyanna

Lykke til, Heidrun. Tror det er veldig klokt av deg å ta den tiden du trenger til å finne det du helst vil ha. Å kjøpe bolig er ikke noe en kaster seg ut i, for å angre i neste øyeblikk. Det har nå jeg erfart, ikke i Hellas, men hjemme. Og ikke som impulskjøp. Det er lett å la seg blende, lett å la seg påvirke av andre som vil ha rollen som pådrivere. Til syvende og sist er det bare en selv kan ta det endelige valg.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...