Logg inn med Facebook eller Google!

Paros rundt

Started by Ole, 07. Mar 15, 13:19:26

Previous topic - Next topic

Greece-Traveller

15. Mar 15, 18:11:09 #24 Last Edit: 15. Mar 15, 22:44:44 by Greece-Traveller
Det er en god del år siden jeg var på Paros for en slik lengde at jeg virkelig reiste rundt på øya og fikk førsteklasses informasjon fra greske venner som tok meg med rundt i flere dager (jeg har aldri hatt sertifikat, men gode venner rundt på øyene har gjerne stilt opp og samtidig sørget for at jeg har fått førstehånds informasjon om steder vi har besøkt).

På Paros viste de meg bl.a. et spesielt "museum" bygd opp av en lokal fisker, som ga opp sitt yrke og slo seg på å lage modeller av steder, hus og båter. Dette lå ved Alyki. Dette er rundt 15 år siden - jeg vet ikke om dette fremdeles eksisterer ? Her er noen klipp:



















Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Tjorven

Du verden, dette var en spesiell historie om en virkelig talentfull mann og hans kunst! Håper museet fortsatt eksisterer, det hadde vært et interessant sted å besøke. Takk for titten, G-T  :)
Veldig hyggelig å følge denne tråden din, Ole. Spesielt fristende å se alle strandbildene på denne årstida  8) Men takke meg til strandmatta mi, 17 € for to solsenger  :o  Og som Mouche sa; flott at vi kan følge deg på kartet  :)  Spennende å se hvor vi havner neste gang, og håper du tar oss med til noen av de koselige landsbyene litt oppi høyden også  :-*  (Kanskje jeg foregriper trådens gang her, blir bare litt ivrig  :D )
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

07. Apr 15, 19:40:49 #26 Last Edit: 07. Apr 15, 19:44:36 by Ole
Takk for kommentarer og innspill!

New Golden Beach/Nea Krysi Akti er en strand som ligger rett nord for Golden Beach. Den er mindre enn Golden Beach, men det er ei veldig bra sandstrand. Da jeg var her virket dette som et litt "finere" sted med fine bosteder. Det ble bare et lite stopp her, så det er godt mulig jeg tar feil. Noen som har mer erfaringer med stedet?


Ole

Punda er et ungdomssted på østsiden av Paros. Her er det to bassengområder og ei fin sandstrand. Vi har vært her flere ganger, og det har alltid vært lite folk her. Senere i sesongen er det nok mye mer ungdommer her....det viser i alle fall bilder man finner på nettet. Bildene i dette innlegget er fra bassengområdet lengst mot sør. Her kan man tilbringe en hel dag, og veksle mellom strandliv og bassengliv. Her finner du også noe som ligner på et shoppingsenter rett overfor bassengene. Det har alltid vært gratis å komme inn når vi har vært her.




Ole

07. Apr 15, 20:27:18 #28 Last Edit: 07. Apr 15, 20:29:34 by Ole
Så var det det nordligste bassengområdet i Punda. De to områdene er bare adskilt av et høyt gjerde, og man kan fint gå mellom dem via stranda. Vi liker oss bedre på dette området enn på det som ble vist i forrige innlegg. Leier man bil vil jeg absolutt anbefale et stopp her for å ta seg en dukkert og en is.


Ole

07. Apr 15, 22:58:37 #29 Last Edit: 26. Apr 15, 13:09:46 by Ole
Like ved Piso Livadi ligger Logaras. Her er det en fin sandstrand, tavernaer og overnattingssteder. Det siste bildet viser utsikten fra Logaras mot Piso Livadi.

Ole

Piso Livadi er et lite feriested på østkysten av Paros. Her er det et bra utvalg av tavernaer og overnattingssteder. Vil man ha en rolig ferie, kan man godt bo her....

Fia

Der så det trivelig ut! :)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Solgry

Kan også føye til at vi har spist lunsj i Logaras et par ganger, og det kan absolutt anbefales! :)
(Herlig tråd, Ole! Trodde vi hadde sett det meste av Paros, men vi har tydeligvis ikke stoppet "overalt". Gleder meg til resten!)
Lodotter er englenes tøfler.....

kari

Piso Livado var vi innom da vi var på vår rundtur for 3-4 år siden. Vi stoppet for en lunsj. Vi likte denne plassen veldig godt. Nå var jo vi der bare på dagtid ett pat tre timer, men plassen falt veldig i smak. Kunne gjerne ha tenkt meg en natt eller tre der og også oppleve plassen på kvelden.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Ole

Tusen takk for hyggelige kommentarer, folkens! :)

Vi forlater kysten og Piso Livadi og tar en kort biltur til Marpissa. Marpissa er en vakker by med trange gater og smug. I midten, og på toppen, av byen ligger det en flott kirke. Her er et lite utvalg tavernaer. Hovedveien går ikke gjennom Marpissa, så hold øynene åpne når du skal dit.....avkjørselen er ikke av de største, og første gang jeg var der, suste jeg rett forbi og måtte spørre noen lokale, unge damer.

fila

Dette er storartet lesing. Vi skal reise til Paros om nøyaktig 5 mnd og denne tråden må jo være den beste reisehåndboken noen kan tenke seg. Jeg venter spent på og gleder meg til fortsettelse.
Takk for turen så langt!! :)

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...