Logg inn med Facebook eller Google!

På forhånd

Started by Svein~B, 20. Jan 14, 19:42:30

Previous topic - Next topic

Svein~B

20. Jan 14, 19:42:30 Last Edit: 20. Jan 14, 19:48:57 by Svein~B
Hvor mye bør du planlegge på forhånd? Jeg vil si minst mulig. Det som kan være lurt å gjøre, er å kartlegge litt hvilke muligheter som fins og legge en løs plan, men være åpen for at planen i liten grad vil bli fulgt.

Jeg vil si at det første du gjør er å velge et utgangspunkt for loffeturen, gjerne ut fra hvilke steder det går fly til på hvilke dager, pris har en viss betydning, særlig for familier, det går an å finne billige flybilletter hvis du er ute i god tid og er villig til å fly på litt ugunstige tidspunkter.

Deretter må du kartlegge hvilke muligheter som fins med det utgangspunktet du velger. Jeg vil si at det er greit å planlegge å besøke noen øyer, jeg vil si at tre øyer er passe for to uker, fire øyer for tre uker, men det er jo opp til deg selv hvor lenge du vil bli på hver øy. For meg er tre netter på ei øy minimum, men det blir som regel fem eller seks netter. Ikke regn med å rekke noe særlig mer enn reisen på reisedagene og husk at du skal slappe av i ferien også.

Hvor kan du finne informasjon om øyene? Det fins reisehåndbøker for det første. De fleste øyer har en eller flere sider på internett med informasjon. Og ikke minst fins det forum på nettet der folk deler sine erfaringer med andre. Det greske turistkontor er selvsagt behjelpelig med informasjon. Jeg vil også varmt anbefale de årlige reiselivsmessene. Men den beste kilden er om du kjenner folk som har reist, folk som vet hvordan du er og som kjenner dine behov vet bedre enn de fleste hvilke øyer og steder som passer for nettopp deg. Når det er sagt er det min mening at de fleste øyer har noe som passer for de fleste og at risikoen er liten for å havne feil. Det er også veldig greit å reise videre hvis et sted ikke skulle svare til forventningene.

Til slutt vil jeg si at det ikke er mulig å finne ut alt på forhånd. Hellas er ikke helt kommet i dataalderen ennå og i mange tilfeller stiller de seg uforstående til at noen skulle ha behov for å vite bussrutene i neste måned eller for den saks skyld bestille rom langt fram i tid. Det finner vi ut når du kommer, er et veldig utbredt svar på sånne spørsmål.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...