Logg inn med Facebook eller Google!

Det finns ännu Grekisk mat att få i Pigadia hos ELEA.

Started by ROLLE, 15. Oct 12, 15:22:08

Previous topic - Next topic

ROLLE

Nyss hemkommen från en semester på Karpathos, för hur månte gången kan jag inte komma ihåg ? De få utskänkningsställen som haft sk."grekisk mat" har fått ett bra tillägg i en nygammal "krog" på gatan nerifrån spingbrunnen uppåt till taxistationen, som heter heter ELEA ! Den nye krögaren drev nog på stället förra året också. Men efter flera års misslyckade försök att driva restauranden med god mat, har jag låtit bli att besöka krogen senaste åren. Blev nu rekommenderad av mina italienska grannar att göra ett försök och det visade sej vara en fullträff. Behövde varken efter avslutad middag avlägsna mej besviken eller svulten från stället.

JohnS

Vi vurderer Pigadia neste år.  Er det vanskelig å finne restauranter som serverer god gresk mat der?
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Tore

NEI,absolutt ikke.Jeg har ingen dårlige erfaringer fra de tavernaer som jeg har besøkt i Pigadia.For det meste har jeg besøkt tavernaer på eller like ovenfor strandpromenaden.

Riitta

Välkommen hem Rolle och tack för trevliga pratstuner i Pigadia :)

John, det finns gott om tavernor med god mat i Pigadia och på andra ställen på Karpathos :) Du kan gärna få en lista när det närmar sig resa dit ;) :)

Riitta

Tommy

Ja, tack för trevliga sammankomster Rolle  :) 
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

ROLLE

Hej Tommy

Fint att jag hade möjlighet traffa dej. Tack vare Hellasforum kändes det som att traffa en gammal bekant. Synd bara att du stannade en vecka, men kanske du kommer igen när dina "stenar" tar slut ? Träffade Sotiris dagligen på hans strandpromenad i färd med ert gemensamma hobby. Mikke berättade att du skaffat honom "stenkrossen" som du nämde om, underlättar säkert hanteringen bara han lär använda apparaten ?

ROLLE

Quote from: JohnS on 15. Oct 12, 16:01:51
Vi vurderer Pigadia neste år.  Er det vanskelig å finne restauranter som serverer god gresk mat der?

Tommy

Quote from: ROLLE on 15. Oct 12, 21:49:17
Hej Tommy

Fint att jag hade möjlighet traffa dej. Tack vare Hellasforum kändes det som att traffa en gammal bekant. Synd bara att du stannade en vecka, men kanske du kommer igen när dina "stenar" tar slut ? Träffade Sotiris dagligen på hans strandpromenad i färd med ert gemensamma hobby. Mikke berättade att du skaffat honom "stenkrossen" som du nämde om, underlättar säkert hanteringen bara han lär använda apparaten ?


Ja det stämmer Rolle.
Jag har skickat ner en stentrumlare till Sotiris, jag träffa ju honom när jag var ifärd med att samla in sten för att trumla hemmavid, så vi kom då i snack med varandra sedan han själv höll på med "stenkonst", och så kom det sig att han ville jag skulle inhandla och sända honom "maskinen", vilket jag gjort. Vi sammankom också inne i Pigadia och jag var hem till honom där han förevisade sina alster. Och det blir nog bra så slipper han ju lacka stenarna han målar så fina motiv på. Jag tror Andreas Diakidis är honom behjälplig om han har svårt att förstå instruktionen på engelska jag bifogade sändningen.
Andreas har lärt sig stentrumling professionellt fick jag veta en afton på Pelagos, som jag för övrigt tycker har rätt god "grekisk" mat.

Och jag tror möjligheten till ett återseende nästa år på Karpathos inte är obefintlig  :)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mrs Effie

Vi prøvde også ELEA i august, og det var veldig god mat der! Det var også billigere enn på andre restauranter, og veldig god service:)

ROLLE

Hej, försökte med en grekisk rätt hemma som jag åt hos Elea ! Denna ljusgröna-avlånga paprika fylld med feta ost
lyckades utmärkt då jag hade den i ugn på 150 grader 1/2 timme ? Smakade inte prexis samma som Eleas, men då tyckte jag den smakade bättre hemma ? Kanske nästa gång lite lök som ger mersmak åt fetan ?

ROLLE

Fortfarande toppar ELEA med sin mat Pigadias restauranger !! Äkta grekisk med inlägg av också albanska läckerheter. Bara se till att berätta vad du önskar spisa. Be att få  ta en titt på dagens rätter, kanske 3 - 4 st,  vilka varierar från dag till dag, du kan t,o.m berätta vad du önska äta nästa dag ! . Till och med torsken vilken var gjord på frusna fileer smakade bättre än jag spiset på länge någonstans !!  Dessutom har de allt annat s.a.s." grekiskt "! mm . Stället blir bara bättre o bättre år för år. Prismässigt helt försvarligt för så god kvalitet
Det har tyvärr börjat slarva med maten på de flesta ställen, med att köpa färdigt djupfrysta maträtter som bara värms upp !!!

Lycka till nästa år.

filhellener

To Ellinikon hadde veldig bra mat tidligere,
har de ikke det lenger?
Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...