Logg inn med Facebook eller Google!

Ny flytid til Kos

Started by Marit, 24. Sep 10, 20:47:53

Previous topic - Next topic

Marit

Etter tips fant jeg ut at Ving har endret rutetidene på sine avganger til/fra Kos. Nå er avgangen fra Oslo kl 18.00 med ankomst Kos 22.55. Retur fra Kos er kl 00.15 med ankomst Oslo 03.15. Apollo har ikke lagt ut Kos neste sommer ennå, men det har brukt samme fly de siste årene. (Så lenge jeg har reist til Kos så har avgangen vært kl 06.30/07.00 fra Oslo og retur fra Kos kl 13.15).

Lurer på hvordan Norwegians avganger blir neste sommer. Skrev forresten på deres Facebook-side at det hadde vært fint med en lengre sesong til Kos (om ikke annet så i alle fall én avgang i uken ut september - noe som skulle tas videre, men fikk inntrykk av at Kos kun er en sommerdestinasjon).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

polyanna

Dumt at Ving nå endrer returen til nattflyvning. Det kan være litt kjelkete å komme hjem så sent. Ving har (bare en smule) bedre flytider ut til Kos, i hvertfall for den som ikke skal reise videre - men fordelen med Norwegian er jo de lave prisene og fleksibiliteten mht. datoer. En fordel synes jeg, selv om disse nattlige turene har mange ulemper. Norwegian har vel stort sett operert med nattlige flyvninger begge veier.

Tjorven

De gangene jeg har reist fra Kos (som mellomstasjon) har flyet gått mellom kl 5 og 6 om morgenen, noe som betyr at man må opp i 4-tida på natta for innsjekking. Og sist kom ikke min forhåndsbestilte taxi heller. Så for min del syns jeg de nye flytidene er bedre, selv om man kommer til Norge midt på natta. Ulempen for meg er jo at jeg skal videre, men det går jo an å slenge seg nedpå en benk på Gardermoen, til flyene starter å fly til Trondheim.
Men nå husker jeg ikke hvilket selskap jeg fløy med....

Bra tiltak, Marit. Håper Norwegian utvider sine flytider til flere greske destinasjoner.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Marit

Ifølge Apollos flyprogram så har har de avgang fra Oslo til Kos om morgen, og de starter sesongen 1 uke før (og avslutter også sesongen 1 uke før) enn Ving. Kan kanskje tyde på at de kjører eget fly i 2011 (har prøvd å søke opp/bestille, men da får jeg ikke opp Kos som alternativ ennå - håper det blir klart snart).

Og, som nevnt i en annen tråd, ifølge flyprogrammet så ser det ut til at de kjører et fly til Kos fra Trondheim i skoleferien (SAS på ettermiddag/kveld). Håper det selger godt og at de fortsetter med fast avgang hvert år.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Marit

Nå er Kos lagt ut hos Apollo, men de har ikke oppgitt flytidene ennå. Er jo like langt da (vet jo prisen).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Marit

Quote from: \"Marit\"Nå er Kos lagt ut hos Apollo, men de har ikke oppgitt flytidene ennå. Er jo like langt da (vet jo prisen).

Varte ikke lenge dette. Nå er Kos fjernet som reisemål ved bestilling neste år.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Tjorven

Akkurat ja  :(  Det var vel bare for å gi oss trøndere en trøkk, det  ;) Nå skjønner jeg iallfall hvorfor jeg fikk opp pris på Santorini og Rhodos, men ikke Kos, fra Trondheim. Men jøje meg for noen priser de tar for kun fly!! Og på flere avganger var det kun 2 plasser igjen. Merkelig, de er jo nettopp lagt ut for salg.
Husker ikke hvordan det var i fjor, men jeg får ikke opp noen enkeltbilletter, kun tur-retur. Men de kommer vel kanskje ikke opp før restplassene annonseres?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Marit

Nå er Kos tilbake på listen over reisemål neste sommer hos Apollo. Har søkt på kun flybillett, og det var ikke billig. Er faktiks 1.500 dyre enn Ving for 3 uker på de samme avgangene jeg har sjekket.

Men, det står fortsatt \"ikke fastsatt\" på flytiden, så er en jo like langt vedr. om de kommer til å ha samme fly som Ving (som de har hatt de siste årene), eller om de setter opp eget fly neste sommer (noe jeg ikke tror noe på, spesielt siden det står at flyselskapet er Thomas Cook - samme som hos Ving). Synes det da er rart at de skal ha vel kr 1.500 mer for flybilletten enn det Ving skal ha for samme reiselengde og avganger.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Marit

Apollo har ennå ikke fått fastlagt flytiden til Kos.

Norwegian har fortsatt kvelds-/nattflyvning.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Marit

Nå har Norwegian flere avganger til Kos, men disse er via Stockholm og København (dvs. flybytte i Stockholm eller København). Men, det er fortsatt kvelds-/nattflyvninger i og med at avgangen fra Stockholm er kl 21 og avgangen fra København er kl 22.

Sesongen er som tidligere, slutten av juni og til midten av august (skoleferien).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Marit

Ser ikke ut til at Apollo har fått avklart flytiden til Kos ennå. I deres flyprogram står det avgang morgen/retur ettermiddag,  men om en forsøker å bestille tur så står det fortsatt at flytid ikke er fastsatt. Nå har de som regel vært dyrere enn Ving på kun flybillett, men det hadde vært greit å vite om de i år har eget fly (f.eks. om morgenen) eller om de fortsatt skal dele fly med Ving (som altså i 2011 har endret flyavgangen fra morgenen til kvelden).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Marit

Quote from: \"Marit\"Ser ikke ut til at Apollo har fått avklart flytiden til Kos ennå. I deres flyprogram står det avgang morgen/retur ettermiddag,  men om en forsøker å bestille tur så står det fortsatt at flytid ikke er fastsatt. Nå har de som regel vært dyrere enn Ving på kun flybillett, men det hadde vært greit å vite om de i år har eget fly (f.eks. om morgenen) eller om de fortsatt skal dele fly med Ving (som altså i 2011 har endret flyavgangen fra morgenen til kvelden).

Siden Apollol fortsatt ikke hadde lagt ut flytid, så spurte jeg om når flytiden ble fastlagt på deres Facebook-side. Svaret er som følger (7.1.):

Apollo Norge Hei Marit, det kan se ut som det blir utreise kl. 18.00 og hjemreise kl. 00.15. Lokale tider. Dette er ikke bekreftet, så sjekk gjerne apollo.no der det vil legges ut om kort tid. Hilsen Kathrine
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...