Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder av bilder fra Afytos, Thessaloniki og deromkring

Started by kaka, 28. Mar 09, 11:11:28

Previous topic - Next topic

Ingrid

Fine bilder, Kaka  :flower:
Her kommer noen bilder fra Kassandra ( den vestre \"finger\'n som Afytos ligger på) :

Liv


Torill

Så hyggelig at Ingrid og kaka også har begynt å legge ut bilder :cheers: Fortsett med det! Kjempefine er de :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Athina

Quote from: \"kaka\"Musikkbaren min (som jeg er så lei meg jeg ikke husker navnet på)

Ja, vi har visst begge hatt flotte opplevelser her, kaka :cheers:
Koutsomilous heter baren, og jeg glemmer aldri en sen septemberkveld der i 2001. Vi satt ute i fløyelsmørket, det var behagelig temperatur og en rolig og avslappet atmosfære. Fullmånen glitret på havoverflaten, og fra høyttalerne strømmet det lavmælt pianomusikk av Philip Glass som bare forsterket den magiske stemningen... :flower:

Takk til både kaka og Ingrid for herlige bilder, håper på mer  :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Takk Athina, for navnet på baren. Jeg hadde noe slikt i minne, men var redd jeg blandet med en av tavernaene. Nå skal jeg legge navnet på bilder, så jeg husker det for fremtiden og!
Og, den musikkopplevelsen du beskriver kjenner jeg så godt igjen. Ikke rart jeg begynte kveldene mine der?

Ingrid: Jeg kjenner igjen mange av motivene dine. Minner om en tur jeg og datteren gikk fra Nea Skeoni, langs vestkyssen, før vi krysset over \"fingeren\" lenger syd. Det var en fin, men litt for varm tur, langs asfaltveien. Veldig koselig stopp i sjarmerende Ag. Paraskevi, før vi endte opp i Paliuori, der vi tok bussen \"hjem\". (Kan hende jeg \"stjeler\" noen av datterens bilder fra denne turen, og legger ut)
KariK

kaka

Noe av det som slo meg mest på min første tur: mai 2009, var frodgiheten. Noe slikt hadde jeg aldri sett i Hellas tidligere. (Nå har jeg erfart det mange ganger senere, bla. rundt Kardamili) Jeg knipset \"alt\".
Særlig betatt ble jeg av tur langs stranden fra Afytos i mot Kalithea. Der var et uberørt, og frodig område, som dessvere er borte nå. (første bilde) litt mørkt, men det er jo mørkt når slike herligeheter må vike plass for en \"dundrende\" strandbar.
På vei ned mot strande blomstrert det og- over alt. (2. bilde)
Og turen langs landeveien til Kassandra var ikke mindre frodig.
Jeg tenkte ofte: \"som en norsk juni-eng\"
KariK

kaka

Det er så rart å se din avatar hilse velkommen til bilder fra Halkidiki, Liv. Som sagt tidligere, minner den meg veldig om inntrykk fra turer i det området. Spesielt en tur fra Kalithea til neste strandsted,sydover. Minnene mine er bedre enn bildene, men du skjønner kanskje hvorfor jeg får de assosiasjonene?
KariK

kaka

D`ække det at jeg har behov for å unnskylde dårlig billedkvalitet (jo, litt så). Jeg bare minner om at tråden heter \"bilder av bilder\" , fordi jeg fotograferer opp gamle \"papirbilder\".
(Så, hvis noen synes Ingrids er bedre enn mine, så....)
Det var den unnskyldningen. Hovedpoenget mitt er å legge ut gode minner fra et område som har vært lite presentert i Forumet.
KariK

Liv

Quote from: \"kaka\"Det er så rart å se din avatar hilse velkommen til bilder fra Halkidiki, Liv. Som sagt tidligere, minner den meg veldig om inntrykk fra turer i det området. Spesielt en tur fra Kalithea til neste strandsted,sydover. Minnene mine er bedre enn bildene, men du skjønner kanskje hvorfor jeg får de assosiasjonene?

Jeg skjønner assosiasjonene dine.  :-)

Halkidiki er et flott område.  :cheers:
Vi har bare vært på dagsturer til Afytos. Flott sted.
Tidligere har vi reist mange ganger med charter til Halkidiki, og kombinert det med leiebil og besøk hos svigerforeldre i Nord Hellas (Makedonia) samt Thessaloniki. Vi bodde i Sarti (Sithonia) og Xanioti. Kystvegen opp til Asprovalta har flotte omgivelser, det samme om man tar \'\' innlandsvegen\'\' nordover via Polygyros.
Har dessverre bare papirbilder fra disse områdene.Bildene er stuet vekk etter at vi flyttet i høst. Men,en eller annen gang får jeg vel tid til å finne de fram, og scanne eller avfotografere dem.

Lenge siden jeg har vært i Halkidiki, så det var kjekt å se bilder derfra.
Vi drar nå med fly rett til Thessaloniki for familiebesøk, og ferierer  på Kreta.
Kom gjerne med flere bilder!

Riitta

Det ser fint ut på Halkidikiområdet också :bom:  Tyvärr har jag bara sett det från flyget på väg till \"mina öar\" :cyclopsani:
Tack för titten :flower:

Riitta

Liv

Halkidiki har noen av de beste og reneste strendene i Hellas.  :-)

Ingrid

Ja det var endel fine strender der, men jeg synes ikke at de beste var på Kassandrahalvøya. Derimot leide vi bil en dag og kjørte Sithonia ( den midtre \"fingeren\") rundt, og der var det virkelig noen strandperler. Bl.a. Vourvourou så bra ut, men vi stoppet ikke der, vi dro videre til Goa beach, som det kommer noen bilder fra her:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...