Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Marit

Quote from: Marit on 13. Jul 22, 20:36:27Apollo bruker SAS til bl.a. Kos og Rhodos. Det er en del turer som har blitt kansellert pga pilotstreiken.

Nå skal ikke jeg reise før 12. august, så håper på at alt er tilbake til normalen innen den tid.

Streiken er over og håper det ikke blir flere problemer.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

marjana

Nå er ny tur bestilt til Syros 28.08. Enveis billett med Flyr, så får se hvordan det er å fly med dem. Ok avgang kl 07.30 fra Oslo til Athen direkte. Det er en "long lost friend" fra USA som ikke har vært på Syros på over 10 år som kommer tilbake, så vi gleder oss til å møtes der igjen.
Jeg har like godt booket et lite hus til leie via Airbnb i Ermoupolis i hele oktober, så foreløpig har jeg ingen returbillett.
Det lille huset har jeg sett på mange ganger før, gått forbi og tatt bilder av det, og det er litt lenger opp i gata fra der jeg pleide å leie før med den flotte utsikten fra takterrassen. Se "Himmelbilder" i tråden Syros. Så regner med like fin utsikt fra de to verandaene fra det lille huset også. Det kommer nok noen bilder derfra etter hvert.
Så denne høsten blir på Syros ut oktober i hvert fall.
Må ta sjansen på å reise med innsjekket bagasje siden jeg blir borte minst to måneder, så satser på at det verste kaoset er over i slutten av august. Noen som har noe å kommentere angående Flyr, forresten?
Glika i zoi

mouche

Flyr scorer høyt på kundeservice og har sett mange kommentert at de er fornøyd med selskapet så det blir bra! Uansett lurt å ha det aller viktigste i håndbagasjen slik at man klarer seg greit noen dager uten den innsjekkete bagasjen dersom, hvis eller i fall.

marjana

Jo, tar med det viktigste i håndbagasjen. Det var ikke noe problem med innsjekket bagasje tur-retur Oslo-Aten i juni, så satser på at det går greit igjen. Men skal virkelig prøve å pakke alt i en håndbagasjekoffert på utreisen. Tilbake er det jo bare skittentøy, så det kan få reise jorda rundt for min del!
Glika i zoi

mouche

Har man det man trenger i håndbagasje, ikke allverdens man trenger i 30 grader, og kofferten er på avveie en stund så er det jo god anledning til å få skiftet hele sommergarderoben på flyselskapets regning? Håper nesten kofferten kommer på avveie når vi reiser nedover om et par uker! ;D

Marit

Har kun reist med Flyr innenlands, korte reiser, og det var bra. Har ikke reist med dem til utlandet.

(by the way, kan være en sjanse at pilotene i SAS kan gå ut i streik igjen neste uke om ikke avtalen blir godkjent).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

marjana

04. Aug 22, 01:52:35 #4026 Last Edit: 04. Aug 22, 02:05:20 by marjana
Det blir å reise med innsjekket bagasje 28.08. Må ha med PCen, og gode sko også, for jeg skal ut og gå og ta bilder. Bare å bære matvarer fra byen opp til det lille huset som jeg leier i oktober trengs det en ryggsekk. Det er så mange bratte trapper opp dit.

Tar også med en tube kaviar til Alex, ikke for at det gir noe særlig utslag i vekten i bagasjen altså, men jeg delte det jeg hadde av kaviar i juni, så da trengs det litt påfyll nå.


Glika i zoi

mouche

Kom til Kreta i går, direktefly fra Oslo (Norwegian), halvfullt fly (deilig) og ingen problemer med bagasje eller kaos på flyplassen! Lite folk i husene rundt oss (nordmenn), men svært mye grekere på ferie så litt kaos mht parkering og bord til måltid på tavernaer. Vi gjør som vi pleier å gjøre, spiser sen lunsj/tidlig middag og koser oss rundt hus og basseng! Liver er helt ålreit!

kaka

Quote from: mouche on 12. Aug 22, 14:27:31Kom til Kreta i går, direktefly fra Oslo (Norwegian), halvfullt fly (deilig) og ingen problemer med bagasje eller kaos på flyplassen! Lite folk i husene rundt oss (nordmenn), men svært mye grekere på ferie så litt kaos mht parkering og bord til måltid på tavernaer. Vi gjør som vi pleier å gjøre, spiser sen lunsj/tidlig middag og koser oss rundt hus og basseng! Liver er helt ålreit!
Er livet fortsatt hel OK der nede :)
Regner med dere også kjenner varmen.
KariK

mouche

Ja, livert er fortsatt helt ål reit her nede!

Godt og varmt, men huset fungerer bra i varmen, viftene går i alle rom døgnet rundt, og bruker AC på natten, men stiller denne på 24 grader som gir godt soveklima.

Bassenget benyttes flittig og aktiviteter legges til tidlig morgen eller sen ettermiddag.

Men vi er jo her for å nyte sol og varm (samt alt det andre) så klage, nei!

kaka

Quote from: Kabi on 28. Mar 19, 09:02:00Når dere er på vei sørover fra Halkidiki til Aten, vil jeg anbefale å ta turen innom Pelion og den utrolig sjarmerende byen Makrinitsa. Den ligger ovenfor Volos og har en spektakulær utsikt, der den klamrer seg til fjellsiden. (Både Tjorven og Bengalow skrevet om området.) Vi var der for snart 1 år siden, og ble helt betatt ;) Pelionhalvøya er verdt en ferie alene!

Jeg har fått så veldig lyst på en tur til det området. Er det veldig kronglete å komme seg dit uten leiebil?
KariK


Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...