Logg inn med Facebook eller Google!

bildspel-Meteora

Started by Tommy, 01. Apr 08, 10:17:37

Previous topic - Next topic

Tommy

Genom PO´s tips om gratis fotoalbum ; \"fotoalbum.eu\" fann jag där ett himla läckert bildspel från Meteora :D

 http://se.fotoalbum.eu/Maria/a166/slideshow

Tack PO  :cyclopsani:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Torill

Du store min  :cyclopsani:  :cyclopsani:  :cyclopsani:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tommy

Quote from: \"Torill\"Du store min  :cyclopsani:  :cyclopsani:  :cyclopsani:

Ja herre min je, skulle man också kunna säja  :angel11:  :angel7:  :angel5:  :angel4:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Katta

Fantastisk! Kommer aldri til å glemme Meteora. Har dere sjangsen, så ta en tur - det er en mektig opplevelse.

Barbro

Fantastisk vakre bilder,men..med min høydeskrekk må jeg nok nøye meg med å beskue det hele fra bakkenivå :cyclops: .
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Katta

Quote from: \"Barbro\"Fantastisk vakre bilder,men..med min høydeskrekk må jeg nok nøye meg med å beskue det hele fra bakkenivå :cyclops: .

Jeg har også høydeskrekk Barbro. Ikke fritt for at det kriblet i magen, da jeg våget meg ut på en altan i et av klostrene....... Men...for en utsikt.

Barbro

En altan der oppe :cyclops: ! Da hadde jeg nok skuet over mot de evige jaktmarker :lol: !
Men fantastisk vakkert ser det ut til å være,bare fjellformasjonene er nok til å ta pusten fra meg.Å se dette må være en opplevelse for livet.
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

bengalow

Barbro, om du inte åker dit, så har du missat det bästa som finns i Grekland - i form av sevärdheter. Det finns trappor och vägar upp till några av dom, och när man går där så är det absolut inte höjderna man slås av. De är inte så höga som det ser ut. De mest spektakulära är inte öppna för allmänheten, så dit kommer man inte, men man står och ser på dom från dom andra klostren. Jag skulle önska att ni går in på Google och läser deras spännande historia! ...och sedan åker dit. De är lika fantastiska i verkligheten som på bilderna.
Jag har varit där 3 ggr tror jag, och blir fullständigt mållös så fort jag ser det!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tommy

Quote from: \"bengalow\"Barbro, om du inte åker dit, så har du missat det bästa som finns i Grekland - i form av sevärdheter. Det finns trappor och vägar upp till några av dom, och när man går där så är det absolut inte höjderna man slås av. De är inte så höga som det ser ut. De mest spektakulära är inte öppna för allmänheten, så dit kommer man inte, men man står och ser på dom från dom andra klostren. Jag skulle önska att ni går in på Google och läser deras spännande historia! ...och sedan åker dit. De är lika fantastiska i verkligheten som på bilderna.
Jag har varit där 3 ggr tror jag, och blir fullständigt mållös så fort jag ser det!!

Det där stämmer inte riktigt Bengalow, det finns tillträde till de mest spektakulära klostren också, fast inte samtidigt alla dagar i veckan. Dom turas om med att släppa in allmänheten i de olika klostren under veckorna, annars skulle ju de stackars nunnorna och munkarna aldrig få vara ifred och utöva sin religösa gärning ;-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

bengalow

Ok, ok jag ger mig. Du vet kanske bättre än vad guiderna berättade!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tommy

Quote from: \"bengalow\"Ok, ok jag ger mig. Du vet kanske bättre än vad guiderna berättade!

Jag vet bara vad Lena berättade för mig när jag var där o hälsade på, och vad som står i guidehäftet/boken hon gav mig. Kan hända det ändrat sig sedan du var där ? Vad vet jag ? men läckert är det i vikke fall ;-) :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

bengalow

Det finns 24 klostertillhåll i området. De flesta ICKE tillgängliga. 6 av de 7 stora har tillgång varje dag, med vissa undantag, fram till kl 12-13, 4 av dom har även öppet från ca 15 fram till kl 18. Sedan gäller det att prioritera, så att man hinner med allt det intressanta...annars blir det övernattning i Kalambaka
Jag kan tänka mig att det var Roussanou eller Barlaam som du var ute på \"altanen\" för att titta ner. Det var där dom har en hissanordning med nät för munkarna.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...