Logg inn med Facebook eller Google!

Er Hellasforum.no i ferd med å visne hen?

Started by fila, 20. Mar 23, 22:05:13

Previous topic - Next topic

fila

Hei forumister!
Gjennom mange år har jeg hentet inspirasjon, ideer, tips og lærdom fra forumet. Mange av mine Hellasreiser er planlagt ut fra dere andres opplevelser som er delt her inne. Selv har jeg forsøkt å dele fra mine reiser og opplevelser og har håpet at andre Hellas-farere kanskje kunne finne nyttig informasjon.
I det siste har dessverre aktiviteten blitt svært laber her inne, det synes jeg er fryktelig synd. Har dere noen tanker om hva som skal til for å få opp aktiviteten her inne. Selv tenker jeg at det er viktig at vi/de som har noe å dele tar seg bryet med å gjøre nettopp det. Er det mulig å rekruttere nye inn i forumet? Kan vi linke til forumet når vi bruker andre plattformer? Noe annet som kan gjøres for å få opp farten igjen? Kom gjerne med synspunkter og ideer. Hilsen Fila.

marjana

Det hadde vært fint om forumistene også legger ut bilder/fortellinger om steder der de er, eller har vært, også ETTER at de har vært der! Mange spør om tips, men så får vi ikke vite noe mer om turen etterpå!

I det hele tatt så bør jo vi alle være mer aktive på forumet og dele små og store Hellasopplevelser!
Glika i zoi

Eureka

Ja det er sant. Å planlegge, lese om steder, glede seg - det er en del av opplevelsen det også  :)

Frynse

Aktiviteten har tatt seg opp i det siste,  så det er bare å fortsette.
Er innom nesten daglig for å se om noen har skrevet noe.

Runar Solvik

Forhåpentligvis så blir det litt mer aktivitet fremover. Nå begynner alt av båt/fergeruter å bli klar så da går det an å planlegge litt mer. For egen del så har jeg laget meg en "bucketlist", og den består av øyer jeg ikke har vært på i kykladene. Tenkte å få tatt Anafi, Sikinos og Serifos i første omgang men det var ikke så enkelt. Det er vanskelig å kombinere disse tre, så da blir det innenriksfly fra Aten til Santorini 8. juni, deretter båt til Anafi. Tar tre netter på Anafi før turen går direkte til Sikinos med hurtigbåten Caldera Vista. Kunne reist videre til Serifos fra Sikinos, men å komme seg videre fra Serifos til Paros/Antiparos er vanskelig. Derfor blir det tre netter på Sikinos før turen går til Naxos og deretter til Antiparos. Når denne turen er ferdig er det Serifos, Kea, Kythnos og Tinos som ikke er besøkt, så da får jeg se om det blir disse på neste tur i september.
Planlegging er halve moroa, så lykke trenger ikke være komplisert :-)

marjana

02. May 23, 19:05:16 #5 Last Edit: 02. May 23, 19:07:47 by marjana
Quote from: Frynse on 01. May 23, 19:47:38Aktiviteten har tatt seg opp i det siste,  så det er bare å fortsette.
Er innom nesten daglig for å se om noen har skrevet noe.

Hei, Frynse! Jeg så i tråden "Reise til Hellas 2023?" at du hadde en tur til Athen nå i april!
Supert om du forteller om turen her i forumet! Hvordan var været, hvor var du, og hva gjorde du?
Bilder hadde vært fint å se også!
Glika i zoi

Frynse

Quote from: marjana on 02. May 23, 19:05:16
Quote from: Frynse on 01. May 23, 19:47:38Aktiviteten har tatt seg opp i det siste,  så det er bare å fortsette.
Er innom nesten daglig for å se om noen har skrevet noe.

Hei, Frynse! Jeg så i tråden "Reise til Hellas 2023?" at du hadde en tur til Athen nå i april!
Supert om du forteller om turen her i forumet! Hvordan var været, hvor var du, og hva gjorde du?
Bilder hadde vært fint å se også!
Heisann.
Aprilturen gikk dessverre i vasken takket være SAS.
Vi skulle være i Athen fra tirsdag til fredag, men plutselig ville ikke SAS fly fredag likevel, og booket oss om til søndag isteden.
Søndagen passet ikke for oss, så turen måtte dessverre kanselleres.
Det var synd, fordi vi hadde sett frem til noen dager i Athen som ikke bare var til og fra øyene.

Frynse

Quote from: Runar Solvik on 01. May 23, 21:18:45Når denne turen er ferdig er det Serifos, Kea, Kythnos og Tinos som ikke er besøkt, så da får jeg se om det blir disse på neste tur i september.
Planlegging er halve moroa, så lykke trenger ikke være komplisert :-)
Om du ikke har vært på Tinos før, så har du noe å se frem til.
Det er mange finfine landsbyer rundt på øya, så det anbefales å leie bil noen dager for å få sett dem.


marjana

Quote from: Frynse on 05. May 23, 12:48:36
Quote from: marjana on 02. May 23, 19:05:16
Quote from: Frynse on 01. May 23, 19:47:38Aktiviteten har tatt seg opp i det siste,  så det er bare å fortsette.
Er innom nesten daglig for å se om noen har skrevet noe.

Hei, Frynse! Jeg så i tråden "Reise til Hellas 2023?" at du hadde en tur til Athen nå i april!
Supert om du forteller om turen her i forumet! Hvordan var været, hvor var du, og hva gjorde du?
Bilder hadde vært fint å se også!
Heisann.
Aprilturen gikk dessverre i vasken takket være SAS.
Vi skulle være i Athen fra tirsdag til fredag, men plutselig ville ikke SAS fly fredag likevel, og booket oss om til søndag isteden.
Søndagen passet ikke for oss, så turen måtte dessverre kanselleres.
Det var synd, fordi vi hadde sett frem til noen dager i Athen som ikke bare var til og fra øyene.

Det var jo synd! Fikk dere en grunn til om bookingen?
Jeg opplevde noe lignende da jeg skulle fly til Lisboa med TAP i mars. De ombooket fra fredag til mandag, så jeg kansellerte reisen, og har fortsatt ikke fått pengene tilbake.
Glika i zoi

Frynse

Quote from: marjana on 05. May 23, 18:49:04Det var jo synd! Fikk dere en grunn til om bookingen?
Jeg opplevde noe lignende da jeg skulle fly til Lisboa med TAP i mars. De ombooket fra fredag til mandag, så jeg kansellerte reisen, og har fortsatt ikke fått pengene tilbake.
Ingen begrunnelse, kun en mail om at reisen vår var endret.
Trodde til å begynne med at det kun var en liten endring i avreisetidspunktet helt til jeg så datoen.
SAS er elendig på å opplyse om noe som helst, så i dette tilfellet var det nok at de rett og slett endret ruteplanen.
Synd man ikke kan stole på at SAS flyr når de sier de skal fly, spesielt om man bestiller lang tid i forveien, noe vi gjerne gjør for å få en god billettpris.
Det er langt ifra første gangen SAS finner på sprell med billettene...

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...