Logg inn med Facebook eller Google!

Øyhopping fra Santorini

Started by Sunnaelskersol, 15. Apr 18, 20:52:50

Previous topic - Next topic

Sunnaelskersol

Jeg lurer på to ting:

1. Er det noen som vet om det finnes noe sted nær Thira eller havna hvor man kan oppbevare bagasje? Fra formiddag til kvelden?
Har googlet, men virket ikke som det var så mange muligheter for bagasjeoppbevaring?

2. Vi skal på øyhopping i slutten av juli. Vi skal ta hurtigferje fra Santorini til Paros, fra Paros til Naxos og Naxos til Santorini igjen. Trenger vi å reservere billetter på forhånd? Eller kan vi kjøpe samme dag som vi skal ta båten?

Tusen takk :-D
Stadig på jakt etter gode reiseopplevelser og reiseminner

marjana

De fleste billettkontorene har gjerne bagasjeoppbevaring. Dere finner sikkert noe i havna på Santorini.

Jeg ville ha kjøpt billetter til hurtigbåtene noen dager i forveien, for det er begrenset med plass på dem, og i juli er det mange turister rundt på øyene.
Alternativet er jo Blue Star fergene, som går til alle øyene dere har tenkt dere daglig, og der trenger man ikke å kjøpe billett før samme dag, for de fergene er store.
Blue Star fergene tar ikke så veldig mye lenger tid enn hurtigbåtene, og der kan man også gå rundt på båten, opp og ned på soldekkene og se på utsikten. I hurtigfergene er det trangt og man må sitte stille, inne, på hele reisen. Dyre er de også!
Glika i zoi

Lous

20. Apr 18, 10:29:09 #2 Last Edit: 25. Apr 18, 12:52:13 by Lous
Når vi kommer til Santorini for å dra videre fra flyplass, blir det taxi direkte ned til havna. Svindyr (25 euro), men så kommer vi først ned. Kan gå i ro inn til Blue Star-kontoret (helt i starten av havna),kjøpe billetter. Etter det finne den beste tavernaen å vente på (finnes også i 2.etg som blir mye roligere). Sitter der til vi ser den store fergen. Har da god tid til å gjøre opp og bevege seg over til den store køen til fergen. Når vi kommer inn i akterenden av Blue Star Delos er det et stort  område hvor alle setter sin bagasje (som man ikke trenger oppe under overfarten). Så er der trappene opp eller ber om hjelp til å finne heisen. Vi går alltid sent inn på fergen. Da er vår bagasje nede på dekke lett å finne vis man går litt tidlig ned ved ankomst til havn, stiller seg først i køen ut av fergen.
Avgang fra Santorini alle dager 15.30, ankomst Naxos 17.30 og Paros (Parikia) 18.45 alle dager. Tilbake til Santorini fra Parikia 11.45 og fra Naxos 12.50 alle dager. Fremme på Santorini 14.50 alle dager
Inne på fergen er det mange flotte restauranter å sitte på. Ingen kjøpe plikt. Det er stille-rom med gode dype  stoler. Mange toaletter med stellerom for barn etc. Ute er det mange steder å sitte. Akter er det flest mennesker og mye støy. På sidene er det roligere og mindre områder. 
Når vi kommer til øya vi skal av på, er det å ta seg ned til bunnen av båten hvor alle står å venter på at båten snur og "lemmen" bak går ned. Da er det bare å holde sammen (litt kaos og støy)
Taxi ned til havna er jo svindyr 25 euro, men dette er en så behagelig måte å starte ferien på at vi alltid gjør det slik.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...