Logg inn med Facebook eller Google!

Planlegging av Kyklade-tur 2009 er i gang

Started by Anita, 12. Oct 08, 20:21:32

Previous topic - Next topic

Anita

Da er jeg allerede i gang med å planlegge neste års tur nedover  :compress: Planleggingen er halve turen for meg. Elsker å sitte foran PC\'en og lese/se bilder.

Denne turen tror jeg vi skal droppe charterbyråene og dermed \"hoppe i det\" med å reise på egenhånd. Har allerede sjekket flyrutene og det ser ut til at vi kan reise for en grei pris fra Kristiansand til Amsterdam og videre til Athen. Deretter tar vi ferge ut til Kykladene. Naxos er allerde bestemt, men er fremdeles i tenkeboksen om vi skal velge Syros eller Santorini (valgets kval...).

Er veldig glad for at jeg har funnet denne listen, hvor jeg kan finne mange gode tips og ikke minst spørre mange hyggelige medlemmer og gode råd  :flower:

Kommer nok til å komme med noen spørsmål etterhvert som planleggingen skriver fremover.

Vennlig hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anders

Syros ELLER Santorini...hmmm... hehe, hvorfor ikke begge to? Santo er jo et must pga naturopplevelsen, og Syros kan dere ta på veien ut (hvis dere reiser på en sånn dag der bluestaren går til Syros først)
Min opplevelse nå i september gjør at jeg er litt tilbakeholden med å reise via Aten igjen... det ble en laaang tur (og med diverse viderverdigheter som eg skal berette om senere) Så hvis Apollo fortsetter direkterutene sine fra Bergen til Santo vil eg nok velge den i fremtiden.
Kjekt at dere syns Naxos er bra, da :-)

Anita

:cheers:
Quote from: \"Anders\"Syros ELLER Santorini...hmmm... hehe, hvorfor ikke begge to? Santo er jo et must pga naturopplevelsen, og Syros kan dere ta på veien ut (hvis dere reiser på en sånn dag der bluestaren går til Syros først)
Min opplevelse nå i september gjør at jeg er litt tilbakeholden med å reise via Aten igjen... det ble en laaang tur (og med diverse viderverdigheter som eg skal berette om senere) Så hvis Apollo fortsetter direkterutene sine fra Bergen til Santo vil eg nok velge den i fremtiden.
Kjekt at dere syns Naxos er bra, da :-)

Takk for tipet Anders  :cheese: De viderverdighetene vil jeg gjerne høre om.... Vi har planlagt å gå via Athen og ta Blue Star Ferries ut til øyene. Hvis vi skal reise med Apollo må vi ta til Oslo og det er 4,5 timers kjøretur for oss og kanskje 1 hotellovernatting i Oslo (kommer an på når vi lander).

Jeg har veldig lyst til å reise til Santorini, men er litt usikker siden jeg har hørt at det er ikke noen plass å reise for dem som elsker å bade hver dag.... (?) Er ikke Santorini også den øya som det er mest turister også - eller tar jeg feil?

Naxos er en øy jeg har hatt lyst til å reise til i flere år nå og endelig skal drømmen oppfylles. Den øya har litt av allt - akkurat slik vi liker det

Vennlig hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anders

Det var helt okay å reise med KLM via Amsterdam, ikke misforstå meg. Men fergeturen fra/til Aten opplevdes som lang og litt \"bortkastet\"? Santo har mange fine steder der man kan bade, men den har vel ikke akkurat de beste strendene der nede da... blir litt sånn \"for mye storhav\" rett på, liksom. Har bodd i Perissa og Kamari, og ellers sett noen flere. Men for å være helt ærlig så er det ikke strendene man drar til Santorini for... det er byen og caldera\'en og den fantastiske utsikten. Solnedgangen fra Thira eller Oia er rett og slett ubetalelig. For ikke å snakke om hvordan det ser ut når man går ut derifra med båt. Tilogmed en fargeblind en som meg blir litt \"liten\" da! :-)
Og det er mye turister på Santo, ja. Men det kommer jo veldig an på tidspunkt og sånn. Og direkte plagsomt har det aldri vært de gangene jeg har vært der, bortsett fra at det kan bli trangt om plassen oppe i byen når fire-fem cruisebåter tømmer lasten samtidig.
Uansett... Santo er et \"must\" :-)

polyanna

Quote from: \"Anita

Jeg har veldig lyst til å reise til Santorini, men er litt usikker siden jeg har hørt at det er ikke noen plass å reise for dem som elsker å bade hver dag.... (?) Er ikke Santorini også den øya som det er mest turister også - eller tar jeg feil?

Naxos er en øy jeg har hatt lyst til å reise til i flere år nå og endelig skal drømmen oppfylles. Den øya har litt av allt - akkurat slik vi liker det

Vennlig hilsen Anita[/quote
Naxos er en herlig øy. Du kan bare glede deg.

Santorini er også flott, men mest for severdighetene. Synes jeg. Det er også praktfullt og et dramatisk syn å komme inn mot øya fra havet. Men jeg reiser ikke dit for å feriere. - Syros har en flott hovedby, dro dit litt på impuls en gang etter å ha lest om øya. Men småstedene (og strendene) ble en nedtur. Var der en ukes tid. Men vi er jo forskjellige..

Greece-Traveller

Santorini er ikke stedet å reise til dersom det er badeferie man ønsker. Et besøk dit er imidlertid å anbefale p.g.a. det dramatiske landskapet - det er jo faktisk slik at rundt 80 % av alle greske postkort er derfra.

I sesongen er det mulig å ta dagstur til Santorini fra Naxos:

http://www.greeka.com/cyclades/naxos/island/naxos-tours.htm

Ellers har Naxos noen av de aller beste strendene i Hellas.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...