Logg inn med Facebook eller Google!

Aegean har införlivat Olympic !

Started by ROLLE, 22. Nov 13, 07:30:10

Previous topic - Next topic

ROLLE

Igår fick jag mail om en nyhet vad som hänt flygbolagen i Hellas. Aegean har köpt Olympic  ;D Det kommer att ske en stor skillnad på biletten Athen- Karpathos-Karpathos -Athen, mot 200 e t/r nuvarande till till ca 100 e 2014 ! Passar mej utmärkt !!  :)

hildeagn

Dette er en prosess som har gått over lang tid!
Aegenan har flere ganger fått prisen som det beste lokale flyselskapet i Europa!. De har fine fly og de har stor presisjon i å holde rutetider.

Jeg kjenner bare ruten Heraklion - Athen, men forbedringen er stor! Tidligere konkurrerte de to på den måte at de begge fløy samtidig med halvfulle fly. I dag er det koordinert, det er totalt færre avganger totalt, men du kan komme mellom Heraklion og Athen nesten hver time, det er mer rasjonelt, og prisene har gått ned!
Flypersonalet er greske, menn Aegean er eiet av et internasjonalt konsortium hvor jeg tror Lufthansa er dominerende. De interessante er at Aegan samarbeider blant annet med SAS, du kan gå inn på Aegean og booke til Oslo. De tar deg til Milano, der får du SAS direkte til Oslo.
Heraklion er etter hvert blitt no. 2 flyplass i Hellas mht. trafikk. Det gjør at Aegean i sesongen har direkte ruter fra HER direkte til mange Europeiske destinasjoner.

Kristian

Ja det stemmer at Aegean er medlem av Star alliance. Tror faktisk at du kan sjekke inn bagasje på øyene helt fram til Norge (Oslo i alle fall)
Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

Finnes det noen direkterute Oslo-Athen da? Mener jeg så at Egean hadde Oslo som en av "mulige" destinasjoner neste år.

Kristian

Det kan være med samarbeidende flyselskap, f.eks med SAS.

DU kan sjekke SAS nå og jeg tror du vil kunne komme til Santorini, men det viser seg at det er via Athen og Aeagean siste biten.

Men det skal bli spennende å se hva de kommer opp med etter hvert.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

Har ingen spesiell interresse av å fly til Santorini :-)  Men direkte Oslo-Athen er mer attraktivt enn Bergen-CPH-Athen

Kristian

SAS har direktefly på eftermiddagen neste år. Oslo Athen
Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

Njaaa... ettermiddagen holder ikke, hvis man ikke når fly videre. Den der "spurten" fra Køben-flyet til Naxos-flyet var jo ikke så ille anstrengende, og det er iallfall mere behagelig enn Pireus og timene med båt.

Tjorven

Den SAS-ruta jeg har tatt de siste årene til Hellas, passer meg utmerket, OG jeg slipper mellomlanding/overnatting på Gardermoen  ;D Fly fra Trondheim kl 06.00, en kjapp mellomlanding med flybytte i Kjøbenhavn og videre til Athen. Framme tidsnok til innenriksfly ut til øyene (eller ferjer for de som foretrekker det) Det går tjupp tjupp, og framme til bestemmelsesstedet samme dag  ;D
Fra neste år skal vel både Olympic og Aegean fly til Paros/Naxos,(hvis jeg husker riktig) så da er det kanskje håp om at innenriksbillettene blir litt billigere også  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Greece-Traveller

QuoteFra neste år skal vel både Olympic og Aegean fly til Paros/Naxos


Slik jeg har forstått Aegeans informasjon rundt deres overtakelse av Olympic blir det ordnet slik at Olympic ivaretar de små lokale flyplassene (som f.eks. på Naxos), men de har lovet å se nærmere på prisene.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Kristian

Idag sto det i VG at SAS utvider direkterutene sine til å gjelde Chania neste år 6 mnd. fra til midt i oktober.


Hva prisene blir er en annen sak. Men virker OK med ruta.

:--
Kristian/Planer er til for å utsettes

mouche

Har ligget ute til salgs et par dager og prisen for billetter til påske har allerede gått opp!

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...