Logg inn med Facebook eller Google!

Karpathos 2010

Started by Fellman, 14. May 10, 12:27:25

Previous topic - Next topic

ROLLE

tjanare pa dej och din man
ni akte alldeles passeligt ivag fran detta, inte for att jag markte nage av skalvet, mera var det till o skalva da vadret bytte om till nordlig kall blast utan regn ett par dar, men nu ar det skont vindlost o soligt igen !
pelagos ar stangt for denna sesong sa gubbarna kan polera sina instrumenter till nasta var, ocksa staffan som jag tyvarr ej fick hora i ar, kanske han ej alls orkar blasa mer ?
on ar nastan totalt utan turister nu, kanske jag ar en bland de fa nordbor bland alla hollandare ? nu kanns dat sa som det borde vara hela tiden har. stranderna utan solstolar och baddar, tex i dag pa eftis var det en dame som lag allena har pa stadsplagen, o hon var hollandska ?
sjalv skall jag pecis ga for att skaffa mej biljett till aten den 22 okt for att vara dar ett par dagar for att samla mej for hemresa den 25.
ni skall ha en riktigt fin host nere i skane. och nasta ar om vi ar vid vigor annu sa ses vi sakert utan eller med trumpet, och dej vivi-ann till att dansa ?
hilsen till alle rolle

Vivianne

Tack för din rapport!
Tänk att du missade Staffan han spelade ca 5 kvällar och blir bara bättre för varje år. Hälsa alla vi känner och önska kallo ximona. Ha det bra och hoppas du får fortsatt fint väder.
Vivianne
Staffan hälsar

Riitta

Synd Rolle att du inte är kvar när jag kommer om en månad :cyclopsani:

Riitta

ROLLE

hej pa er karathos vanner
det ar nu man bor vara har ifall man har mojligheter till det ! da jag skriver detta o klockan ar 1700 ar byn ode pa bade turister och lokalbefolkningen ! tempen ligger pa ca 30 med dis och fuktighet pa 95%,
ingen trafik allt som annars ar storande i centrum.
skall ta mej ner till cafe aktion o lyssna pa fagelsang under traden med en kopp kaffe vid solnedgangen. kanske nagon av er varit nere pa cafeet och gjort samma sak. de ar naget man bor uppleva ?
ha det sa bra i snon som de lovat iallafall till finland !

Vivianne

Får prova fågelsången nästa år, ha det så bra.
önskar Vivianne

Fellman

Hej, vill bara rapportera att jag talat en del med Manolis. Livet går vidare men återhämtningen efter olyckan tar lång tid, det dröjer nog till nästa sommar innan han är helt OK. Går fortsatt på sjukgymnastik och har precis varit i Aten och kollat någon nerv i ena benet. Han har inte kommit igång att dyka ännu men simmar en del för motionens skull. Han vill helst bara glömma det hela och dom har därför bärgat bilen som blev ett turistnöje att åka och fota och lägga ut bilder på Internet på, något han inte gillade.

Han vill dock att jag skulle hälsa till alla och önska en God Jul och Gott Nytt År.

För oss blev det ingen höstresa till Karpathos, tjejerna åkte istället till Cypern och första veckan i oktober åkte vi alla till Syd Frankrike och cyklade bland vingårdar och hjälpte till att skörda druvor, mycket vinprovning blev det också. Se bilderna här Frankrike

Sten-Anders
Livet är för kort att inte ha kul

bengalow

Vilken bra idé, Anders...Cykelsemester och vinprovning! Kan tänka mig att man inte har alkolås på cyklar i Frankrike! Tack för en mycket \"underhållande\" tur pr fotografi!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...