Logg inn med Facebook eller Google!

Før avgang

Started by Svein~B, 22. May 14, 18:55:14

Previous topic - Next topic

Svein~B

Som sagt, hvis du kjøper billettene i et reisebyrå eller billettkontor ved havna, er det vanligvis mulig å oppbevare bagasjen der fram til det nærmer seg ferjeavgang. Hvis det ikke er mulig, og det er god tid til avgang, kan det være lurt å gå til nærmeste taverna og ta en rast der. Hvis du kjøper litt mat og drikke først, kan du etterpå spørre om det er greit at du setter igjen bagasjen mens du går en tur.

Jeg vil si at det er dumt å bare sitte på kaien hvis du har mulighet til å ta deg en tur å se deg om. Et alternativ kan være å ligge på stranda. Uansett vil jeg si at det er lurt å spise og drikke litt på en taverna før avgang hvis det er tid til det. Det lønner seg å spise litt før en sjøreise og maten om bord er som regel ikke noe å skryte av. Husk også å ta sjøsyketabletter i god tid før avgang hvis du pleier å bli sjøsyk.

Det er lurt å gå på toalettet på land, for toalettforholdene på ferjene er for det meste ganske dårlige. De er ofte vanskelig tilgjengelige, trange, skitne og mangler "selvfølgelige" ting som papir og såpe.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

filhellener

Siden du skriver det du gjør om mat som ikke er * noe å skryte av" og s å dårlige toalettforhold ombord på ferjene så forstår jeg at d u har den erfaringen..., er den av nyere dato?
-for det stemmer ikke med mine/våre erfaringer de siste årene.

Bl a på "Blue Star" spiser vi virkelig god mat, gjorde det senest for 14 dager siden på vei fra Kastellorizo til Tilos.

I tillegg til "Flocafe" ( div.drikke og baguetter o.l/snacs) på Dekk og i Salongen(e) er det både "Kafeteria" og Restaurant ombord.

Restaurantene har vi aldri prøvd, hvite stivede duker og vinglass m/stett har vi ikke behov for i ferien  ;)  - men "Kafeteriaene" har både priser og mat som på en godt over gj.sn Taverna :)
- og det er som å få "komme inn på kjøkkenet og kikke i grytene", den varme maten ligger der, flere fristende retter å velge mellom, kokken(e) står bak og forsyner deg med det du peker på/ velger,(mums så godt det har smakt) -  kald mat og drikke plukker du med deg selv, alt betales ved kassa.
ANBEFALES  :)

- selvsagt er det ikke noe i veien for å spise på forhånd og/eller kjøpe med noe :)
Kari

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...