Logg inn med Facebook eller Google!

Veien videre

Started by Svein~B, 18. May 14, 15:15:42

Previous topic - Next topic

Svein~B

Jeg vil anbefale at du kjøper billett så snart som mulig etter ankomst og tar første ferje så langt som mulig ut i øyverdenen. Så bruker du resten av ferien på å loffe mot utgangspunktet igjen, hvis du skal fly hjem igjen fra samme sted.

Hvis du ønsker et opphold på det stedet som du flyr til og fra, vil jeg anbefale at du tar det på veien hjem og ikke ved ankomst. Det er fordi du da er sikrere på å rekke flyet. Hvis du ikke oppholder deg på den øya eller det stedet som du skal fly hjem fra, kan du risikere at innstilte ferjer gjør at du ikke rekker flyet hjem. Hvis du drar dit noen dager i forveien, er du ganske sikker på å rekke flyet.

Noen ganger er flytidene og ferjetidene sånn at du ikke rekker noen ferje samme dag som du lander, men det går ei tidlig ferje dagen etter. Da kommer du ikke utenom en overnatting. Spørsmålet i noen tilfeller, der flyet lander veldig sent og ferja går veldig tidlig, om det er verdt å betale for en overnatting på hotell for de få timene. Jeg mener at det ikke er det. Det går som regel an å tilbringe noen timer på flyplassen eller på kaien. Kanskje det går an å finne en fredelig krok der det går an å døse litt til og med, men først og fremst kan dere ta sikte på å sove på ferja. Det tar litt tid å få tak i billetter. Det tar litt tid å komme seg til hotellet. Det tar litt tid å komme seg fra hotellet til ferja. Da blir det ikke mange timer igjen til å sove.

Jeg vil anbefale at du tar nattferje på det første strekket. Det gjelder å komme lengst mulig ut som sagt innledningsvis. Da kommer du fram frisk og opplagt om morgenen. Du har hele dagen på å orientere deg og finne rom, du er opplagt mens du gjør det og det er ikke så varmt om morgenen i forhold til senere på dagen. Det er også mer å velge i om morgenen enn det er senere på dagen og om kvelden.

Hvis du tar overnatting ved ankomst, altså på den øya eller det stedet der flyet lander, vil jeg i hvert fall anbefale nattferje videre. Da kan du sove litt lenger og du har tid til å utforske det stedet der du er litt før du reiser videre.

Kjøp billett for reisen videre så tidlig som mulig etter ankomst. Hvis du venter for lenge, risikerer du at det bare er svært dyre billetter igjen eller at det blir fullt. De fleste som skal reise kjøper billetter samme dag eller dagen før.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...