Logg inn med Facebook eller Google!

Shopping på flyplassen

Started by Svein~B, 09. Apr 14, 11:54:28

Previous topic - Next topic

Svein~B

Det er som regel en tax-free-butikk i området mellom sikkerhetskontrollen og utgangen til flyet. Der kan du kjøpe blant annet alkohol, tobakk, kosmetikk og snacks rimeligere enn i norske butikker. Hvis du ikke har kjøpt solkrem før, kan du kjøpe den her. Hvis du ankommer om kvelden og har lyst på en drink og litt snacks før du legger deg, kan det være lurt å kjøpe det her, for du kan ikke ta for gitt at noen butikker er åpne ved ankomst.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Kritios

Angående solkrem så må det jo nevnes at solkrem ofte er skrekkelig dyrt på turistdestinasjonene, så det er det lurt å ta med hjemmefra.
Men handle den på Europris, rema eller Vita og pakk i bagasjen.
OBS ! I innsjekket bagasje, ikke håndbagasje.
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

Svein~B

Jeg har tidligere anbefalt at man kjøper solkrem på apoteket i Norge. Det gjør jeg fortsatt. Men om man ikke har rukket å gjøre det, er ikke taxfree-butikken det verste stedet å gjøre det. Solkremer som selges på apoteket holder det de lover. De du kjøper andre steder gjør ofte ikke det, som flere tester har vist, senest denne som ble publisert i VG i dag:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse/ny-solkremtest-flere-solkremer-gir-daarligere-beskyttelse-enn-oppgitt/a/10130423/
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Kristian

Quote from: Svein~B on 09. Apr 14, 11:54:28
Det er som regel en tax-free-butikk i området mellom sikkerhetskontrollen og utgangen til flyet. Der kan du kjøpe blant annet alkohol, tobakk, kosmetikk og snacks rimeligere enn i norske butikker. Hvis du ikke har kjøpt solkrem før, kan du kjøpe den her. Hvis du ankommer om kvelden og har lyst på en drink og litt snacks før du legger deg, kan det være lurt å kjøpe det her, for du kan ikke ta for gitt at noen butikker er åpne ved ankomst.



Enig at det ikke nødvendigvis er åpent når man kommer fram, eventuelt der man skal overnatte for videre reise. Så det kan være greit å ha i en plastpose.

Vedrørende forsegling av tollfritt kan det være lurt å huske at det i prinsippet kun gjelder samme dag som det er handlet inn. Dvs at man kan risikere problemer om man overnatter for videre flyreise.

Vedrørende handling på hjemreise kan man huske på at i alle fall Gardermoen har en stor Tax free butikk i ankomsthallen. For å slippe håndtering av slike poser på flyet kan det være fornuftig å legge handelen der. Kjenner ikke de andre aktuelle flyplassene i så måte.

PS På Gardermoen ankomst får man kjøpt Metaxa

8)

Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

Ikke noe du nødvendigvis har bruk for i din redigerte utgave, Svein, men personlig har jeg stor sans for taxfree-butikkene på flyplassen i Athen. Veldig bra utvalg, mye å velge i, delikatessebutikker med mye godt i (spes en av de første man kommer til etter sikkerhetskontrollen, der må jeg alltid kjøpe med meg sitron-olivenolje  ;) ) Og Kristian kan skrive under på at jeg raser rundt på taxfree'n der  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

På flyplassen i Aten i ankomsthallen kan man kjøpe noen "taxfree"-varer, i et begrenset utvalg, før man går ut gjennom tollen. I ankomsthallen finner man også massevis av greske matprodukter, apotekvarer, brød og kaker, bøker og aviser, gaver og blomster osv. som man kan ta med videre på ferden ut. Der er det vel døgnåpent så vidt jeg vet.
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...