Logg inn med Facebook eller Google!

Magnolias Athen-bilder.

Started by Magnolia, 30. Mar 09, 21:55:51

Previous topic - Next topic

Anita

Herlige bilder Magnolia  :cheese:  :cheese:

Sjarmerende at slike steder som Anafiotika enda eksisterer midt i en millionby. Flott at byutviklingen ikke har radert bort hele kvartalet  :flower: Kommer jeg meg til Athen neste år, skal jeg ta meg en tur i disse gatene og bare nyte synet  :cheese:

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Magnolia

Takk for hyggelige kommentarer. :)

Anafiotika er virkelig en fredet oase midt i storbyen.
Det var nesten uvirkelig at det bodde mennesker der,
- at dagliglivet gikk i sin vante gjenge midt mellom turister som hadde funnet veien dit.



Denne dama fikk vi en hyggelig prat med neste gang vi tok turen opp dit.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katta

Det der så ut som et utrolig idyllisk område. Flotte bilder Magnolia!  :flower:

Magnolia

Ja, Anafiotika er et must når man er i Athen.
Et friminutt i en litt hektisk by. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Anders

EN ting jeg har lagt merke til ved bildene dine, Magnolia... du ser det jeg ser, men du SER det likevel som noe annet. Det er helt herlig! Stadig vekk minner du meg på hva jeg har sett, men ikke lagt merke til... jeg er evig takknemlig for at du holder liv i alle de glemte sidene i hukommelsen! Bildene dine er ren nytelse på mer enn en måte!

Magnolia

Det var vakkert sagt, Anders.
Fotoapparatet er aldri lagt unna når jeg ferierer, og det føles nesten som en reflekshandling å knipse et bilde eller tre når jeg ser eller opplever noe som rører ved sjela mi. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Magnolia

Vi kan ikke være i Athen uten å ta minst en tur opp til Akropolis. Det ble vanskelig å fotografere pga alle menneskene som var der, men her kommer noen bilder.















Utsikten var nesten like overveldende som oldtidens byggverk.



Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

:cheers: Du vet å inspirere og skape reiselyst, Magnolia. Så herlig det ser ut i Anafiotika. Likte spsielt godt det første og tredje bildet også hun litt eldre kona. Nei, det blir litt galt å peke ut enkeltbilder alle har sin idyll og sjarm.
Også bildene fra Akropolis. Det var nesten som å være der. Kjenne folkemyldret og være blant de majestetisk ruinene og fantasere seg tilbake, langt tilbake.  :drunken:
Fortsett å legge inn du, så kanskje jeg eller rettere du klarer å friste, han Sverre til en Athentur, men ikke denne gangen. Nå skal vi kose oss på Peloponnes og ikke minst i Kardamili. EN måned - ja , DA!!!!!!!!!!!

Maritza

Tusen takk til deg Magnolia for kjempeflotte bilder. Dette var som bestilt for meg, siden vi reiser til Athen søndag morgen. Jeg har nytt alle sammen, lest i Athenboka mi, og merket av litt på kartet.
Føler at jeg begynner å bli litt kjent alt før jeg drar.
Tenk neste uke sitter jeg på en kafenion og suger inn alle inntrykk, rusler rundt med kamera (er det noen flere motiver igjen ?) og føler gamle guders mektighet.

Magnolia

Frister jeg deg, Katherina? :) Da får jeg bare følge opp og si at Athen er virkelig verdt et besøk.
Det går godt an å ta noen dager der mens dere er i Kardamili, men dere har kanskje andre planer........

Det var mektig å vandre der oppe på Akropolis og la tankene gå til svunne tider. Parthenon templet har fantastiske dimensjoner. Det er Hellas mest berømte byggverk i følge min lille guidebok. Der finner jeg også at templet ble bygget 447-431 f Kr. Templet tjente to formål. Det huset Fidias berømte statue av Athene og samtidig tjente det som Athens skattkammer. Det er Hellas største doriske tempel og det eneste som ble oppført kun i marmor.

Du kan gled deg grenseløst, Mariza. Det høres ut som du er godt forberedt, og da får du mye ut av oppholdet.
Ønsker deg allerede nå en riktig god tur. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Quote from: \"Magnolia\"Frister jeg deg, Katherina? :) Da får jeg bare følge opp og si at Athen er virkelig verdt et besøk.
Det går godt an å ta noen dager der mens dere er i Kardamili, men dere har kanskje andre planer........

- Akkurat det der har jeg begynt å tenke litt på de siste dagene, Magnolia, etter alle de fristende bildene flere av dere har lagt inn fra Athen. Tenkte jeg kunne lese om Gros avstikker til Kardamili, - bakvendt.
Skal jo være i 14 dager, så det skulle vel kanskje bli tid...?
KariK

Athina

Du viser oss athenbilder som er en fryd for øye og sinn, Magnolia :flower:
Takk skal du ha, håper du har mer på lur :icon_smile:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....