Logg inn med Facebook eller Google!

Homofilt par på utkikk etter romantikk på en av Hellas mange øyer. Trenger tips!

Started by RVR, 30. Jan 15, 16:12:06

Previous topic - Next topic

RVR

Hei alle sammen!

Til sommeren (starten av juni) planlegger jeg og kjæresten min å dra på ferie til en av Hellas øyer. Har sittet nå i flere dager å leitet etter hvilke øyer som passer oss best, men desto mere vi leter jo mere forvirret blir vi. Derfor håper jeg at noen av dere har anbefalinger som dere ønsker å dele med oss.

Det vi er på utkikk etter er en øy som ikke er en skikkelig turistbombe. Det er litt kjedelig å dra på ferie også treffer man naboen, synes jeg. Vi ser for oss en rolig øy, med en eller flere fine strender. Vi er der primært for å slappe av og kose oss, så vi vektlegger ikke at man må kunne oppleve så mye på øyen. Det vi legger mest vekt på er hotellet. Vi ønsker oss et romantisk koselig hotell med god standard. Vi ser for oss et rom med egen balkong og utsikt mot havet. Hotellet trenger derimot ikke å ligge langs stranden. Hotellet må ha et basseng da, slik at man får kjølt seg ned i varmen. :D
Stikkordet her er da altså romantikk!

Vet ikke om dette er relevant men vi er et homofilt par. Vet ikke om dette har noe å si med tanke på religion og lignende på noen av øyene.

På forhånd tusen hjertlig takk!

Lenehanssen

Hei!
Jeg vil anbefale dere Chios.Chios har ikke mys turister ,og man er der som gjest på grekernes premisser.Vi har vært der mange ganger og er blitt veldig glad i øya,vender alltid tilbake.Chios kan tilby dere mye,og der kan dere finne strender som dere kan være helt alene på.

RVR

Quote from: Lenehanssen on 30. Jan 15, 16:34:48
Hei!
Jeg vil anbefale dere Chios.Chios har ikke mys turister ,og man er der som gjest på grekernes premisser.Vi har vært der mange ganger og er blitt veldig glad i øya,vender alltid tilbake.Chios kan tilby dere mye,og der kan dere finne strender som dere kan være helt alene på.


Takker for svar Lenehanssen! Har du et hotell der som du kan anbefale?:)

Pjokken

Det finnes mange spesielle koselige, og romantiske hoteller på Chios, men de fleste av disse ligger i Kambos området.
Herifra tviler jeg på om det er havutsikt..... Disse hotellene er ofte restaurerte gamle steinhus i kanskje det vakreste
området på Chios. Her er ett eksempel på ett slikt hotell http://www.argentikon.gr/

Hvis man vil ha havutsikt så kan dere jo se på dette utmerkede hotellet i Karfas Sea View Resorts & Spa

Begge disse hotellene ligger i det øvre prisskiktet, men det finnes også mange rimeligere hoteller...

Thera

Hei!
Jeg tror dere ville fått en herlig ferie på Santorini.
Mange vil nok i utgangspunktet synes at øya er for turistifisert.. Men siden dere legger mest vekt på hotellet, er der for avslapping og kos, og ikke synes det er viktig at stranda er rett i nærheten, tror jeg at Oia (nordvest på øya) kunne vært passende. Der er det mange flotte hoteller! Jeg har ikke bodd der, så jeg kan dessverre ikke tipse om et konkret hotell. Jeg pleier å ha base i Kamari (et av de største turiststedene) sørøst på øya når jeg er der.

De fineste strendene er kanskje White beach og Vlychada (ta en titt på http://www.theroswavebar.gr ).
Ellers er det flott i Exo Gialos (http://www.aegialos-beach.com ).
..Don`t dream your life, live your dreams..

Diddi

Kan anbefale dere Ios, og  Kolitsani View hotel. ( epost elizabeth@kolitsani-view.gr  hjemeside : www.kolitsaniview.gr )

Et kjempekoselig stille og rolig hotell med flott utsikt og basseng. Siden du selv nevner det, så kan jeg fortelle at når vi var der i September var det flere homofile par der. De serverer frokost og småretter, alt etter hva man ønsker, ellers er det kort vei til butikker, restauranter og sentrum. Hotellet ligger veldig usjenert til både når det gjelder trafikk og "div lyder" fra byen.
Det går ferge over til Ios flere ganger daglig fra Santorini.
Vi er et par i 50 årene, og Ios viste seg fra en flott side når vi var der i September, og vil tro at tidlig juni også er en fin tid å besøke denne øya  8) 8)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

marjana

Her er også noen tips til "gay friendly hotels" på noen forskjellige øyer. Klikk litt rundt i linken for flere tips.

http://www.greeka.com/hotels-in-greece/gay_friendly/
Glika i zoi

juni12

Mykonos skal være veldig bra, også for homofile. Øya er kjent for å ha flere luksushoteller, noe dere delvis etterspør. Strendene er flotte. Alternativt kan dere kombinere ei uke på Mykonos med f.eks. ei uke på Santorini eller Naxos.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...