Logg inn med Facebook eller Google!

"Mine" greske tavernaer

Started by fila, 07. Nov 13, 20:10:35

Previous topic - Next topic

fila

Taverna Moskonas i havnen i Naoussa serverte gode fiskeretter.

fila

Etter en ganske lang ATV-tur fra Naoussa til Pounda på Paros og fergetur over til Antiparos gjorde det veldig godt med en forfriskning på Cafe Romvi i Chora (Antiparos by)

Lous

21. Jan 17, 13:22:19 #50 Last Edit: 16. Jun 17, 16:57:44 by Lous
Siden du er godt kjent på Anemos , så kjenner du sikkert Natasha. Hun godt voksne dama fra Albania. For to år siden (2014) sa hun til min kone at de (hun og mannen (kokken der)) skulle flytte til Chania (Kreta). I september 2016 var jeg 3 dager i Naoussa og måtte ta en liten tur til Kolimbitres. Forundringen var stor da jeg skulle spise på Anemos og Natasia snek seg inn bakfra og ga meg en klem. Hun var tilbake for noen uker for å hjelpe.

anemos

Quote from: Lous on 21. Jan 17, 13:22:19
Siden du er godt kjent på Anemos Anemos, så kjenner du sikkert Natasha. Hun godt voksne dama fra Albania. For to år siden (2014) sa hun til min kone at de (hun og mannen (kokken der)) skulle flytte til Chania (Kreta). I september 2016 var jeg 3 dager i Naoussa og måtte ta en liten tur til Kolimbitres. Forundringen var stor da jeg skulle spise på Anemos og Natasia snek seg inn bakfra og ga meg en klem. Hun var tilbake for noen uker for å hjelpe.


Det overrasker meg ikke nei. Hun er alltid hjertelig. Og med en herlig humor.

fila

16. Jun 17, 10:48:52 #52 Last Edit: 16. Jun 17, 13:37:30 by fila
Restaurant Plaza i Parikia på Paros. God mat og en "svært typisk" tsipporo dertil.

fila

Taverna Amaryllis i Lothiarika på Rhodos ligger helt nede ved stranden. Der ble vi ønsket velkommen en kveld da vi ruslet forbi med følgende: "Velkommen inn, vi har god mat og elendig service". Både maten og servicen var utmerket, jeg tror jeg fikk verden beste lammeskank der.

fila

Stranda i Lindos på Rhodos. En liten pause på Taverna Dolphins gjorde godt



Her et foto fra Piatsa i Naoussa på Paros



Nok en taverna på stranda, denne gangen Mavromatis i Psalidi på Kos


fila

Mamas Gyros ligger like ved torget i Lardos (Rhodos).  Trivelig sted med god mat (og en gratis ouzo "on the house")



Taverna Arkadi ligger vakkert plassert på neset mellom havnen og Kalivaki-stranden i Georgiopouli (Kreta).





Taverna Mare Matto i Lothiarika (Rhodos) ble besøkt flere ganger. 



Heidrun

Vet ikke om noen har vært på denne tavernaen. Men jeg liker meg ganske godt på Taverna Koulieris i Stavros. Ikke den mest fancy tavernaen, men et greit sted hvor jeg føler meg velkommen hver gang. Vel faktisk den eneste tavernaen i Stavros som er åpen om vinteren. Men den har det jeg trenger. Koselige eiere og de som jobber der. Legger ved et bilde av den, samt tre bilder fra boligen jeg bor i når jeg er der nede. En av selve huset og 2 stk med utsikt 2 veier
Yamas til livet og til

fila

Kournas-sjøen er den eneste ferskvanns-innsjøen på Kreta. Den ligger 10 minutters kjøring fra Georgiopolis. Det er flere tavernaer å velge mellom ved sjøen, vi valgte Taverna Omorfo Limni. God mat og flott utsikt over sjøen.

fila

I Argassi på Zakynthos ligger Taverna Athina, stille og rolig litt tilbaketrukket fra hovedgaten ned mot sjøen. Opp i hovedgaten står en fra tavernaen som, på en høflig og lite plagsom måte, inviterer oss dit.
Vi likte oss på Athina. Maten var god, rolig atmosfære, hyggelige mennesker med Maria i spissen.









I tillegg var skiltingen god  :)




fila

Yamas Bar & Taverna vet jeg ikke hvor er. Yamas bar, derimot, har jeg besøkt. Den ligger i Lardos på Rhodos.
Her kan man sitte med sin kaffe (eller noe annet) og se på livet på det lille torget i byen.




Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...