Logg inn med Facebook eller Google!

Skiathos i Mai / Juni ?

Started by filhellener, 23. Mar 11, 18:13:34

Previous topic - Next topic

filhellener

Etter planen skal vi på jentetur til Kreta/Georgiopolis i månedskiftet mai/juni min datter, barnebarnet og jeg  :icon_smile:

Men det som skjer i Libya nå gjør meg usikker på å reise dit. det føles mer bekvemt å være noe lenger unna, så dukket Skiathos opp som et mulig alternativ :icon_smile:
Men, er det litt tidlig i sesongen der, f i nt fordi det sikkert er mindre turister, men....er badevannet varmt nok? Bruker det å regne?

Så var det hotell? - jeg bruker å finne gode alternativer på booking.com, men hoteller på Skiathos på /nær stranda m e d basseng (viktig for barnebarnet) er det ikke enkelt å finne.

Lalaria er ett alternativ, men stedet scorer ikke så høyt på \"rankingen\", men er det likevel bra nok?
Luksus er vi ikke ute etter, og, når jeg ser hva Star Tour tar for en ferieuke på Lalaria..., så burde det være OK ;-)

- jeg har jo fått med meg, av Brit bl a, at det er fint å bo på /ved Megali Ammos stranden for å ha gangavstand til byen  :icon_smile:

Har dere som er godt kjent på Skiathos noen tips til meg så er det fint  :iconbiggrin:
Kari

Anne

Hei
Ser du vurderer Skiathos som reisemål. Jeg drar alltid til Skiathos rundt den 8.juni. Været har stort sett vært deilig og stabilt da. Badetemp. 20-22 grader. Lalaria er vår nærmeste nabo. Vet ikke hvordan hotellet er, men basengområdet er populært selv for folk som ikke bor der. Noen rom har havutsikt tror jeg, men vender ut mot ringveien så der er det nok trafikk-støy....roligere bak mot olivenlunden (med geiter og høns + hane). Du må krysse hovedveien for å komme på stranda, men det er rett over og inn på en smal gangvei ned, under 2 minutter å gå til stranda. Gangavstand til alt fra Lalaria, men ikke helt på stranda.  To butikker rett over gata og grill taverna med musikk like ved siden av hotellet..på samme side av veien og til venstre(også meg til høyre  ;-) )
Er det noe mere jeg kan hjelpe deg med eller svare på(hvis jeg kan) må du bare spørre.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Hei filhellener!
Jeg har bodd på Lalaria og var vel ikke helt fornøyd.....men de har pusset opp siden den gang. Bassenget er fint...kan ikke huske at trafikken var noe problem,men vi hadde ikke leilighet i fronten,men på siden.
Villa Nina ligger litt lenger bort,også på den \"gale\" siden av veien, men folk liker seg der, har basseng! jeg har ikke bodd der.
Så er det Ekaterini som ligger på den riktige siden og har basseng. Det er et eldre hotell og egentlig vet jeg ikke så mye om det annet enn at det ligger veldig nær stranda, men det er et Apollo hotell og Nina er Ving. Så hvis dere skal reise privat er det nok ikke så mange hotell helt nede på Megali Ammos dere kan velge i som har basseng.
Hvis det ikke var for at det skulle være basseng hadde jeg nok anbefalt Angeliki beach hotell som ligger flott til nede på stranda,med en fin hage som strekker seg fra huset og helt ned på stranda. Ikke nytt det heller,men beliggenheten er suveren.
Link her:
http://www.skiathosinfo.com/accomm/angeliki.htm
Jeg har opplevd fra 23-29 gr. i vannet i juni.
Litt avhengi av hvordan våren blir.....ser ikke lyst ut akkurat nå da.
Kaldt og surt i følge Nana.

filhellener

Quote from: \"Anne\"Hei
Ser du vurderer Skiathos som reisemål. Jeg drar alltid til Skiathos rundt den 8.juni. Været har stort sett vært deilig og stabilt da. Badetemp. 20-22 grader. Lalaria er vår nærmeste nabo. Vet ikke hvordan hotellet er, men basengområdet er populært selv for folk som ikke bor der. Noen rom har havutsikt tror jeg, men vender ut mot ringveien så der er det nok trafikk-støy....roligere bak mot olivenlunden (med geiter og høns + hane). Du må krysse hovedveien for å komme på stranda, men det er rett over og inn på en smal gangvei ned, under 2 minutter å gå til stranda. Gangavstand til alt fra Lalaria, men ikke helt på stranda.  To butikker rett over gata og grill taverna med musikk like ved siden av hotellet..på samme side av veien og til venstre(også meg til høyre  ;-) )
Er det noe mere jeg kan hjelpe deg med eller svare på(hvis jeg kan) må du bare spørre.

Takk for god info og tilbud om å spørre mer, Anne  :icon_smile:
- så du er nabo med Lalaria  :icon_smile:  

Beliggenheten til Lalaria høres fin ut, veldig greit med butikker så tett ved og   :icon_smile:
- men, har du et annet hotell med basseng i nærheten å anbefale?

Jeg liker veldig godt å bo med  havutsikt , men ikke trafikkstøy som jeg forstår det er på rommene/balkongene med havutsikt på Lalaria .
Kari

filhellener

Quote from: \"brit\"Hei filhellener!
Jeg har bodd på Lalaria og var vel ikke helt fornøyd.....men de har pusset opp siden den gang. Bassenget er fint...kan ikke huske at trafikken var noe problem,men vi hadde ikke leilighet i fronten,men på siden.
Villa Nina ligger litt lenger bort,også på den \"gale\" siden av veien, men folk liker seg der, har basseng! jeg har ikke bodd der.
Så er det Ekaterini som ligger på den riktige siden og har basseng. Det er et eldre hotell og egentlig vet jeg ikke så mye om det annet enn at det ligger veldig nær stranda, men det er et Apollo hotell og Nina er Ving. Så hvis dere skal reise privat er det nok ikke så mange hotell helt nede på Megali Ammos dere kan velge i som har basseng.
Hvis det ikke var for at det skulle være basseng hadde jeg nok anbefalt Angeliki beach hotell som ligger flott til nede på stranda,med en fin hage som strekker seg fra huset og helt ned på stranda. Ikke nytt det heller,men beliggenheten er suveren.
Link her:
http://www.skiathosinfo.com/accomm/angeliki.htm
Jeg har opplevd fra 23-29 gr. i vannet i juni.
Litt avhengi av hvordan våren blir.....ser ikke lyst ut akkurat nå da.
Kaldt og surt i følge Nana.

Takk, Brit, nå fikk jeg mere å velge i mellom  :icon_smile:
Det er nok mest charterhoteller i dette området virker det som, men de kan jo leie ut rom i  likevel.
Lalaria fant jeg på booking.com
Charterturer er altfor dyrt synes jeg, i hvertfall når man reiser spesifisert.
Basseng er et MUST denne gangen, derfor blir \"kun fly\" så leier vi bosted selv  :icon_smile:
- jeg skal å inn på nettsidene til hotellene du nevner   :icon_smile:
Kari

brit

hei igjen!
http://aria-hotel-skiathos.focusgreece.gr/en/Aria_Hotel_Skiathos_Hotels_Greece_Profile.htm

Dette hotellet ligger heller ikke langt fra stranda og har basseng (på taket tror jeg) Ligger ved Ringveien på det \"riktige\" siden.

filhellener

Quote from: \"brit\"hei igjen!
http://aria-hotel-skiathos.focusgreece.gr/en/Aria_Hotel_Skiathos_Hotels_Greece_Profile.htm

Dette hotellet ligger heller ikke langt fra stranda og har basseng (på taket tror jeg) Ligger ved Ringveien på det \"riktige\" siden.

Takk, dette så veldig fint ut, Brit  :icon_smile:

 Villa Nina og Ekaterini fant jeg ingen hjemmeside til, kun til Ving og Apollo.
Kari

brit

Nei...det er nok dårlig med hjemmesider for de to.
Men her har jeg en link til:
http://www.reaskiathos.gr/
Dette hotellet ligger også ved Ringveien og ganske nær før omtalte Villa Nina. har alltid syntes at det så så hyggelig ut, selv om jeg ikke har bodd der. Ligger på den \"gale\" siden av veien, men kort vei til stranda og har basseng

filhellener

Quote from: \"brit\"Nei...det er nok dårlig med hjemmesider for de to.
Men her har jeg en link til:
http://www.reaskiathos.gr/
Dette hotellet ligger også ved Ringveien og ganske nær før omtalte Villa Nina. har alltid syntes at det så så hyggelig ut, selv om jeg ikke har bodd der. Ligger på den \"gale\" siden av veien, men kort vei til stranda og har basseng

Tusen takk, igjen, Brit, kjempefint :iconbiggrin:
- jeg har sendt en forespørsel til både Aria og Rea  :icon_smile:
Kari

brit

Bare hyggelig å kunne hjelpe Kari!
Fikk nesten lyst til å bo på Rea selv!

filhellener

Quote from: \"brit\"Bare hyggelig å kunne hjelpe Kari!
Fikk nesten lyst til å bo på Rea selv!

 :iconbiggrin: - ja, REA ser fint ut det, har fått svar på henvendelsen min, nå venter jeg på svar fra Aria, finner ingen tlf nr så jeg får ikke ringt.

Når det gjelder REA, tror du det er mye trafikkstøy?
- det er vel kanskje litt mindre trafikk så tidlig i sesongen?

Og hvordan er det å gå inn til byen? - er det hovedveien man går,
eller finnes det en vei langs stranda? - mener jeg har lest det et sted?

 :icon_smile:  Kari
Kari

Anne

Du krysser hovedveien fra Rea og går ned den smale veien i enden av butikken, den kommer ned til en kryssende gangvei..til høyre er ned til stranden og til venstre er mot byen. Gangveien kommer ut i en lite trafikkert vei som du kan bruke for å gå til byen...mye roligere enn ringveien. Hvis dere har barnevogn er det en trapp dere må forsere, men en forran og en bak går bra. Skal se om jeg har bilder :-)
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...