Logg inn med Facebook eller Google!

Snart reiser vi til Sporadene ..... for første gang !

Started by filhellener, 19. Aug 09, 17:22:32

Previous topic - Next topic

filhellener

Så er årets \"ekstratur\" i boks og det ble Sporadene  :flower:

Et h e l t nytt bekjentskap for oss - spennende  :iconbiggrin:

Jeg innrømmer at det er Alonissos jeg har størst forventninger til, d i t  har jeg hatt lyst i mange år :iconbiggrin:

Skopelos tror jeg og  er etter \"min smak\"  :iconbiggrin:

- at det er vakkert på Skiathos,  og herlige strender,  v e t jeg etter a l l e utrolig flotte bilder her i Forumet :iconbiggrin:
 
- men jeg t r o r det er litt for turistifisert/ for hektisk der for meg  :cyclopsani:
 
Derfor det er nok Skiathos som får færrest av feriedagene våre,  m e n , kanskje vi kommer til å angre oss for det ??? :wink:   :icon_smile:

Jeg gleder meg enormt til å komme ned til s o l og va r m e etter alt regnværet her hjemme  :cheers:

Ja, kanskje vi sees, Brit , vi kommer nok til å være på Skopelos samtidig  :iconbiggrin:
Kari

brit

Vet du hva ? hvis dere avslutter på Skiathos så vil dere oppleve et Skiathos med en \"passe\" mengde med turister. September på Skiathos er bare herlig!
 Litt mere turistifisert enn Skopelos ja, men utrolig lettvinn øy å komme seg rundt på., og hvis du drar bort fra sentrum og rusler rundt i gamle byen så er det så utrolig koselig og veldig gresk.
Men Skiathos er badeøya over alle og en kjempeøy å gå turer på.
Må få anbefale en tur ut til den lille øya Tsougria som ligger rett utenfor. En fantastisk strand...ubebodd og fredelig. Går båter fra gamle havnen...de begynner å gå kl.10
Skal ikke si mer,det ligger så masse informasjon  her på forumet fra før. Jeg har vel også mange tråder med bilder, hvis du blar litt bakover.

filhellener

Quote from: \"brit\"Vet du hva ? hvis dere avslutter på Skiathos så vil dere oppleve et Skiathos med en \"passe\" mengde med turister. September på Skiathos er bare herlig!
 Litt mere turistifisert enn Skopelos ja, men utrolig lettvinn øy å komme seg rundt på., og hvis du drar bort fra sentrum og rusler rundt i gamle byen så er det så utrolig koselig og veldig gresk.
Men Skiathos er badeøya over alle og en kjempeøy å gå turer på.
Må få anbefale en tur ut til den lille øya Tsougria som ligger rett utenfor. En fantastisk strand...ubebodd og fredelig. Går båter fra gamle havnen...de begynner å gå kl.10
Skal ikke si mer,det ligger så masse informasjon  her på forumet fra før. Jeg har vel også mange tråder med bilder, hvis du blar litt bakover.

Takk for fin info, Brit  :flower:
- det er nettopp å gå bort fra sentrum / oppsøke alle kriker og kroker jeg bruker å gjøre, jeg er sikker på at jeg vil finne mye idyll  :iconbiggrin:
Kari

ouzolina

Glæd dig til Sporaderne... Alle 3 øer har sin charme.

Alonissos ganske roligt, Skopelos på denne tid er også roligt, men med en meget større befolkning, og en ganske charmerende by.

Skiathos kender jeg ikke så meget til, men lytter du til Brit og Anne, er øen noget særligt :-)

Kanske skulle du, som Brit foreslår, starte på stille og rolige Alonissos, og så arbejde dig din vej frem til Skiatos.

Rigtig god tur.

/Mette
Skopelit på deltid

kaka

Så spennende, Filhellener! Ser du skal til Alonissos også. Dit vil jeg og en gang (minst) Fortell når dere kommer hjem!
Ser ut som vi har ganske like preferanser, og jeg har ikke gjort noen hemmlighet ut av at Skopelos er etter mitt hjerte. Men, som Brit antyder, dere kan komme til Skiathos på en tid dere antakelig vil oppleve en roligere øy enn jeg gjorde i juli. Kanskje dere til og med får plass på bussen, og kan komme dere skikkelig rundt!
- Og rusleturene i byen, utenom den travleste gaten, kan anbefales!

GOD TUR til dere.
Hilsen en annen KAri
KariK

filhellener

Takk for hyggelig innspill / gode ønsker til dere og,
 ouzolina og kaka  :flower:

Og planen e r først Alonissos, deretter Skopelos og Skiathos til sist  :iconbiggrin:
Kari

ouzolina

Skopelit på deltid

filhellener

Quote from: \"ouzolina\"Kari, jeg har sendt dig en PM

Takk  :flower:
- jeg har sendt svar, håper du fikk det første  :compress:

N å har det oppstått  en teknisk feil, jeg får ikke sendt flere svar /  PM ???
Kari

Ole

(Hvis det er PM her i forumet du tenker på, så ikke bry deg om feilmeldingen. PM kommer fram likevel.)

brit

Gled deg til alle tre øyene...de er like av natur,men likevel veldig forskjellig.
Har vært litt på Alonissos og har tenkt oss en tur dit i år igjen,.med i det minste en overnatting. En stille, fredelig og vakker øy hvor et besøk oppe i den gamle byen er et must. Den er så nydelig restaurert og bygget opp igjen etter jordskjelvet på 60 tallet( tror jeg at det var)
Det er også noe med den øya som ikke kan forklares...tror forresten at jeg har skrevet det i en annen tråd for litt siden, det føles så utrolig godt å være der.
Gled deg til din Sporade tur! :flower:

filhellener

Quote from: \"brit\"Det er også noe med den øya som ikke kan forklares...tror forresten at jeg har skrevet det i en annen tråd for litt siden, det føles så utrolig godt å være der.

Gled deg til din Sporade tur! :flower:

Jeg skal lete opp  tråder, Brit  :flower:
- og g l e d e r  meg det gjør jeg, dvs v i gleder oss, jeg skal jo ikke reise alene  :iconbiggrin:

Ønsker deg en riktig god tur og, Brit  :flower:
Kari

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...