Logg inn med Facebook eller Google!

Sporadene i Aftenposten

Started by brit, 09. May 09, 07:05:57

Previous topic - Next topic

brit


Annlaug

Takk for tipset, Brit. Det var en fin artikkel. Og lengselen min blir ikke akkurat mindre. I dag er den nøyaktig 1 mnd igjen til jeg er der:)))

brit

Quote from: \"Annlaug\"Takk for tipset, Brit. Det var en fin artikkel. Og lengselen min blir ikke akkurat mindre. I dag er den nøyaktig 1 mnd igjen til jeg er der:)))
Unner dere en kjempetur til Skiathos! Dere var jo ikke heldige med været sist!
Har snakket med Skiathos i dag...nå er det veldig fint der! :flower:

Håper dere får til en tur til Skopelos også...en flott øy!

Gro

takk for tips om en fin artikkel... må si Skopelos frister veldig:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Livsnyteren

for en gangs skyld så var det en fin artikkel i en avis :cheers:  :cheers: Det er ikke bestandig det er det-Nå lengter jeg enda mer ned til Skiathos :flower:

Tzasiki

:flower:
Nana Kobro som er fra Bergenstraktene ? så vidt jeg husker, har vært bosatt i mange år på Skopelos. Hun var vår guide der da vi besøkte øya Skopelos i to uker for en del  år tilbake. Husker vi var der i beg. av juni.  Skopelos er betagende vakker!!.Vi syntes at øya var så deilig!/rolig, stortrivdes..Og det er akkurat det vi liker!..Vi bodde i byen.

OBS: Det er langt å gå ned fra \"hovedveien\" og ned til strendene, en må ha nogenlunde gode ben!!!!

Skal nok besøke Skopelos igjen, men vi er \"sånn\" at vi bare må besøke forskjellige øyer/steder i Hellas da.., har vært på mange steder/mest øyer over mange år. (Sporadene, Dodekanesene, Kykladene, Joniske øyer, Øyene i det Nordøstlige Eegerhavet, Kreta, og Athen ). Fint å se hvor forskjellige øyene/stedene  er!!.  Tre-fire av øyene har vi vært på  to-tre ganger faktisk!. Skopelos frister også!. .. Det var så grønt/frodig der!!. Husker lyden av gresshoppene,den lyden var høy!. Har en bok om Skopelos som jeg titter i nå, denne kjøpte jeg der, og den har jeg sett mye i siden jeg var der ...  :compress:

 :reading:

 :flower:

brit

Ja,Skopelos er vel verdt et besøk eller ti!
Vi som regner Skiathos som \"hjemme\" forsøker hver gang  vi er der nede å få noen dager på Skopelos også.
Men det er akkurat det med at det er lengere vei til strendene som gjør forskjellen for oss.
Nana er fra Risør tror jeg forresten. Har vel også bodd i Oslo, men har  jobbet for Gulliver i mange,mange år før de måtte gi seg.
Anbefaler veldig Skopelitissa som er Nanas side. Hun skriver og legger inn bilder hver dag.
http://www.skopelitissa.com/

Tzasiki

Ok, Risør ja. Husker bare at hun snakket med Bergensdialekt.?. Men jeg kan jo ta feil.. Samme det ..:flower:

Har sett på Nanas \"Skopelitissa side \" flere ganger, bra side!!. :flower:

brit

Det snakker hun ikke nå!
Men det har jo ingen betydning!
Det som betyr noe er at Nana gjør utrolig mye for trivselen til de skandinaviske turistene på Skopelos. For oss ville Skopelos ikke være den samme uten henne! :flower:  :flower:

Tzasiki

:flower:

Beklager Brit, jeg husket feil. Men som du sier, det har ingen betydning... :cheers:  Husker henne som en veldig hyggelig dame!. :flower:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...