Logg inn med Facebook eller Google!

Første Hellastur i juni!

Started by daisy, 12. Feb 09, 13:33:17

Previous topic - Next topic

Tzasiki

Hei Daisy.

Jeg er og ny her på forumet. Jeg og mann har vært på Skopelos, bodde der i to uker. En \"perle\" av en øy!!. Var rundt hele øya, vakker, vakkert. Veldig \"ekte\" gresk!. Skopelos by var bare kjempekoselig..  Vi vil gjerne reise tilbake dit.. Anbefales... Vi hadde en moped og kjørte til landsbyer og ned til strendene (det var litt langt til strendene, men det hadde sin sjarm). Vakre strender.. Var i en liten landsby som het Glossa på den andre enden av øya, flott!. Har en bok hjemme om Skopelos og ser ofte i den..Skopelos er kjent for sine gode plommer.....

Skiathos (der flyet landet) virket også veldig fin, men vi så kun litt av byen..Tror det er mere turister der..men, kanskje lettere å komme til strendene??)  De Sporadiske øyene anbefales.. , spesielt Skopelos som vi falt for..    :flower:  :flower:

\"Selv en reise på tusen mil, begynner med et lite skritt\".

brit

Quote from: \"wasb\"Hei Daisy.

Jeg er og ny her på forumet. Jeg og mann har vært på Skopelos, bodde der i to uker. En \"perle\" av en øy!!. Var rundt hele øya, vakker, vakkert. Veldig \"ekte\" gresk!. Skopelos by var bare kjempekoselig..  Vi vil gjerne reise tilbake dit.. Anbefales... Vi hadde en moped og kjørte til landsbyer og ned til strendene (det var litt langt til strendene, men det hadde sin sjarm). Vakre strender.. Har en bok hjemme om Skopelos og ser ofte i den..

Skiathos (der flyet landet) virket også veldig fin, men vi så kun litt av byen..Tror det er mere turister der..men, kanskje lettere å komme til strendene??)  De Sporadiske øyene anbefales.. , spesielt Skopelos som vi falt for..    :flower:  :flower:

\"Selv en reise på tusen mil, begynner med et lite skritt\".
Jeg er glad i begge øyene ,men når det gjelder strender så er det Skiathos som er øya! Og de strendene er meget lette å komme til! :flower:

Tzasiki

Til Brit.

Ja det er nok riktig det du sier - om strendene. Det var kanskje lurt at jeg nevnte at det var litt langt ned til strendene på Skopelos. Ikke noe for de som har vondt for å gå..  Takk for at du nevnte strendene på Skiathos, det ser jo veldig vakkert ut der og!! (fikk bare en bytur der i noen timer før flyet returnerte tilbake til Norge).  :flower:

daisy

Dette høres jo perfekt ut! For oss gjør det ingenting om noen strender er litt vanskelige å komme til. Lite tilgjengelige strender er ofte ikke overbefolket, og det liker vi! :)

Et lite spørsmål.. Hvordan er det med mygg på Skiathos/Skopelos? Jeg er stort sett svært plaget med stikk uansett hvor jeg reiser.. Har prøvd å lete etter info om dette, men har ikke funnet noe særlig. Dette betyr kanskje at mygg ikke er noe problem..? Håper på det! :)

Gleder meg bare mer og mer! Skal bruke de neste månedene til å finpusse fotografikunnskapene mine, slik at jeg får tatt best mulig bilder på tur. Har sett så mange nydelige bilder som er lagt ut her på forumet, og kan jo ikke være dårligere! :)

brit

Har reist til Sporadene siden 1999 og for oss har ikke myggen vært plagsom i det hele tatt bortsett fra noen dager sist høst, det var et eller annet med været som gjorde at myggen sværmet i store stimer. Men det varte bare et par dager. Det er nok litt avhengi av hvor på øyene du bor.
Ta med deg Mygga eller lign.På noen hotell finnes det små myggmaskiner til å stikke i stikkkontakten, eller du kan kjøpe litt større på apotek....tror jeg. Men egentlig er det ikke noen stor plage, men er du av dem som myggen liker så er det best å smøre litt på.

Stigra

Og så må dere ta en tur å hilse på den ytterste øy.... I år når alle skal til Skiathos/Skopolos er det viktig å få med seg at  en perle ligger utenfor allfarvei. Ta en dagstur med båt til Alonissos. Ønsker dere fred å ro avslutter dere ferien her. Vi fant frem til øya vår på samme måte som andre - Først Skiathos, neste år Skopolos - og så til slutt Alonissos. Her har vi mistet vårt hjerte og fått mange gode venner. Se link....
StiGra

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...