Logg inn med Facebook eller Google!

Jippi, nå reiser jeg!!!

Started by Ninette, 25. Nov 14, 18:04:20

Previous topic - Next topic

stein

Quote from: Anders on 21. Jan 17, 16:56:31
Bare EN måned til..... kjenner at det verker i lengselsnervene.....


Vi dra 24.feb. Omtrent samtidig med deg? Ser at det er 6 grader i Agios Nikokaos på Kreta i dag, brrrr. Men spådd 20 grader fra den 23. feb.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Anders

Kaldt på Naxos idag også. Men tidagers-varselet snakker om 15 -16 grader uti neste uke. I skyggen.....  Antar det er varmere i Athen når jeg ankommer den 22de.

Tjorven

Da må jeg ile til og ønske Anders og Stein herlige Hellasturer nå i februar  ;D  Og alle andre som eventuelt har planer rett rundt hjørnet. Ikke så altfor lenge til 30.mai heller  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Hellas 6. - 15. oktober i boks! :) Flyet lander i Athen, så får vi se hva vi gjør. Det blir muligens en øy i Den saroniske gulf + et par dager i Athen. Men vi har litt tid å tenke på før vi bestemmer oss..... :) :)

mouche

Aldeles praktfullt vær på Kreta nå på morgenen med strålende sol som absolutt varmer og snødekte fjell så sommerens vann er nok i boks, eller på fjellet!
Et stort lass med tørr ved er nettop ankommet så her blir det fyring både ute og inne!

Heidrun

Quote from: mouche on 23. Feb 17, 07:13:14
Aldeles praktfullt vær på Kreta nå på morgenen med strålende sol som absolutt varmer og snødekte fjell så sommerens vann er nok i boks, eller på fjellet!
Et stort lass med tørr ved er nettop ankommet så her blir det fyring både ute og inne!


Høres fantastisk deilig ut. Hadde det ikke vært for gammel og skrøpelig mor, ja da hadde jeg sittet på terrassen i Satvros og nydt det samme synet
Yamas til livet og til

stein

Lander i Heraklion 15:30 i morgen fredag 24/2. Liker værrapporten din mouche  8)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Kritios

Det ser jo fortreffelig ut der nede nå  8)
https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/ellada/crete/chania/chania-old-port.html

Både Chania og Heraklion har 18-19 grader nå, og meldingene for de neste dagene ligger på mellom 18 og 22.
Dere får kose dere litt for oss også, som ikke skal ned før om to måneders tid.
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

mouche

I dag var det absolutt nødvendig med solkrem, men kjølig til kvelden og da fyrer vi opp i utegrillen og griller kjøtt som man skal i dag før fasten setter inn! En liten pickupload med olivenved gir varme både inne og ute, og værmeldingen fremover er ganske bra. Grønt og fint overalt, mandeltreet i hagen blomstrer (andre trær også), og det er friske skudd og knopper klare til å springe ut nær sagt over alt, skikkelig vårvær!

Eneste dårlige nyheten er at NRK har forsvunnet på TV (for godt hilsen CD og satelitten Thosii) og nettet er for dårlig til å føge sendinger fra VM på ski, men har skjedd værre ting her i verden!

kari

Da er det 7 timer til flyet letter. Lang flytur, men hva gjør vel det når man venter på noe godt. Flyruta er Trondheim - Oslo - Paris - Athen. Vi lander i kveld i Athen. For meg begynner ferien når jeg låser døra bak meg, så timer på fly og flyplass går greit for meg. Se litt på folk, lese bok ........ jada nye boka til Jo Nesbø (Tørst) er med på kindlen...... , glede meg, kanskje litt mat og drikke, og plutselig er vi framme  :)

I morgen blir det buss fra Athen til Nafplion. Blir spennende med et nytt gresk bekjentskap. Hjem 21. April, men det kaster vi ikke bort en eneste tanke på ennå.

Livet er akkurat nå, så hvert sekund skal nytes  :)

God påske alle sammen
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Solgry

God tur, Kari!

Ta minst ett glass gresk vin for meg, og koooooos dere!  :party:
(Og hilse til Terje.)
Lodotter er englenes tøfler.....

Katherina

 :blomst3: God tur! Kos dere både under veis og nyt alt det Hellas har å by på! Det er et herlig område dere kommer til. Vi velger ofte denne delen av Peloponnes når vi er på bilturene våre. Nafplion er en vakker og koselig by som har litt av hvert å by på. Skal dere leie bil? BOr dere i selve Nafplion? Hvis dere ikke allerede har gjort det, så ta gjerne en titt på www.visitnafplio.com. Her er det mange fine tips.  :D Jeg holder akkurat på å legge inn bilder fra Vivari. En knøtt, liten kystby, som ligger omtrent 30 minutters kjøring fra Nafplion. Flere koselige tavernaer. Vi har spist mest på Delfin, men er blitt litt skuffet de siste par gangene.  ;D Uansett, kos dere og nyt ferien! God påske!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...