Logg inn med Facebook eller Google!

Påske på Naxos?

Started by Anders, 06. Jan 08, 11:56:54

Previous topic - Next topic

Liv

Quote from: \"Anders\"Sorry Liv...leste min egen setning og skjønner så godt at du reagerte. Var slett ikke ment sånn som det kunne tolkes.  

Godt å se din beklagelse. :-) Jeg håpet jo at du ikke mente det sånn som du skrev det.
Gled deg til påsken! Er sikker på at du vil få ei flott tid på Naxos.

Liv

Flotte bilder Athina!  :-)

Anders

Har innført et litt strengere \"kvalitetssikringsregime\"...håper det kan hjelpe meg så jeg unngår slike blundere igjen, Liv :-)
Og både bilder og link gjorde underverker for reiselysten! Som kjent er det ikke alltid like lett å overbevise en \"regjering\" om hva som er fornuftig bruk av budsjettmidler... :-) Takk til Athina og KyriaT.

Tjorven

Kjempeartig å se bilder fra påskefeiring i Hellas, Athina. Jeg får aldeles vann i munn. Takk for titten :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Takk for gode kommentarer!
Nå var det jo ikke akkurat det du spurte etter, Anders, nemlig påske på Naxos. Men jeg tror feiringen, i store trekk, er den samme over hele Hellas.

Ifjor var vi i Athen langfredag og påskeaften og altså i Atalandi 1. påskedag. Jeg har også tilbrakt et par påsker i Kardamili på Peloponnes, og den spesielle stemningen og måten å feire på har vært den samme alle disse stedene.

Påskeaften er det midnattsmesse. Jeg glemmer aldri de tindrende, forventningsfulle øynene til mine tre greske nieser da vi stod utenfor kirka og ventet på å få tent lysene våre med flammen fra Jerusalem.

Langfredag var det også en helt spesiell stemning. Det kan ikke beskrives, det må oppleves. Så til alle som har mulighet til det: få med dere en gresk påskefeiring, det blir garantert en opplevelse for livet!

Takk til KyriaT for kjempefin beskrivelse av den greske påsken.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Anders

Tillater meg å hente frem denne igjen... nå har det aldri blitt til at jeg har fått med meg denne høytiden i Hellas, uansett hvor mye jeg har ønsket det, men for neste år kan det se ut som om muligheten vil by seg. Da har vi jo felles påske også, etter hva jeg forstår?
Mitt spørsmål denne gangen er ganske enkelt... hva med været og temperaturene? Påsken er jo tidlig neste år, hva kan/må man forvente seg i overgangen mars/april?
Min Naxianske vertinne insisterte på at jeg skulle få bo gratis hvis jeg kom (antagelig har hun ikke \"lov\" til å drive utleie før sesongen offisiellt starter?), og jeg fikk også løfter om å bli vist hvordan feiringen foregår rundt på mindre steder. Så nå \"verker\" jeg etter å ta en tur... og skal nok alltids klare meg med langbukser og boblejakke :-) Men er det nødvendig?

Anders

Later for øvrig til at KLM sitt datasystem er veldig obs på etterspørsel... prisen har gått opp femhundre de siste to dagene!!! :-(

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...