Logg inn med Facebook eller Google!

Parga 2010 - en litt \"anderledes\" ferie

Started by Tjorven, 13. Sep 10, 19:02:28

Previous topic - Next topic

Riitta

Jag hade nog fått panik och blivit jättarg om jag hade hamnat i sådant trängsel :cyclopsani:  Bra att det ordnade sig med maten och att ni hamnade på ett bra ställe :bom:
Jättefina bilder från ert boende :flower:

Riitta

Tjorven

Takk Riitta :)
Ja, det var overveldende (mildt sagt) med SÅ mye folk, og helt anderledes enn hva jeg er vant til der jeg vanligvis ferdes i Hellas. Da var det godt å komme \"hjem\" til lugn og ro på balkongen etterpå.

Jeg har ikke noen bilder fra folkemengden i hovedgata, jeg makta ikke å opp med kameraet i alt ståket, men jeg mener Torill fikk tatt noen. (Hun oppretter en egen tråd etter hvert)
Her er imidlertid et bilde tatt på dagtid, på slutten av ferien. Da gikk det an å ferdes der, titte i butikker og se seg om. Men tenkt dere denne lille gata med folk som sild i tønne!! Den fortsetter nedover et stykke, og blir ikke bredere.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

15. Sep 10, 18:40:04 #14 Last Edit: 27. Feb 12, 22:36:35 by Ole
Glemte å legge ut bildene fra Baccos, men her er de:

There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Nydelige bilder fra bostedet, Tjorven. Skjønner godt at du ble fascinert av grenene som fletter seg inn i rekkverket på balkongen. Det måtte jo være deilig å ha et fredfullt sted å søke til, der øynene kunne hvile på slike detaljer.
Men, det ser nå ut som dere klarte å kose dere ute også, da.
KariK

Johanne

Så fint å høre dere fortelle om turen og vilken underbar dikt Tjorven! Så gott att dere to kunne hålle humøret oppe trots all otur som dere hadde. Høres ut som dere begge har samma positive sett å være på. Flotte bilder dere har tatt og det høres ut som dere fant tonen med andre hyggelige mennesker også.

Jeg sier som dere jeg også om folkemengden i havneområdet. Helt utrolig mye folk var det også når vi var der nesten samme tid i fjor. Vi gikk tillslutt  ikke i de verst \"befolkede\" gatene i ruchtiden. Det som var så merkelig  var att da vi gikk videre in i mindre smug så var gatene plutselig folketomme.

Håper på flere historier og bilder :)

Johanne :)

Sjøløve

Artig å høre om turen deres, Tjorven  :flower:  det høres jo ut som dere hadde det fint, tross alt.

Fine og frodige bilder - hotellterrassen ser jo veldig koselig ut  :flower:  :flower:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Tjorven

Tusen takk for fine ord, kaka og Johanne   :flower:
 
Vi opplevde heldigvis det samme, Johanne. Så snart vi vi bevega oss utenom turiststrømmen, var det så og si folketomt  :D  Der fant vi koselige spisesteder, og endelig kom Hellasfølelsen fram hos meg også. De få gangene vi spiste i havna (etter Baccos) var rene marerittet. Ikke pga tavernene eller andre gjester der, men fordi det mellom tavernaene lå barer som prøvde å overgå hverandre i høy musikk   :banghead:  Her var det ingen gresk stemning, nei, reinspikka disco ljoma ut av høytalerne fra alle kanter så vi ble aldeles surrete i skolten   :music3:  

En kveld vi fem også spiste sammen, var det rett og slett umulig å sitte der. Vi hadde tenkt å ta en drink etter maten, men det var komplett umulig å føre en samtale uten å måtte skrike til hverandre. Jeg kvinna meg opp og gikk for å snakke med bareieren. Jeg kokte innvendig,
men klarte heldigvis å beherske meg og være saklig. Jeg ba pent om han kunne dempe musikken litt, men kom ingen vei. Begrunnelsen hans var at da kom kundene hans til å forsvinne! Ingen fare for det, tenkte jeg, de hører det over hele Parga.

Så vi måtte bare gå derfra  :(  Det triste er jo at det ødelegger så mye for nabo-tavernene. Vi hadde blitt kjent med Nikos, en veldig real tavernaeier, og spurte hva han mente om saken. \"Jo, de ødelegger jo for buissnissen vår, men vi kan ikke gjøre noe med det\" sa han   :scratch:  
Stakkars folk som jobber der, og må holde ut det levenet kveld etter kveld, tenkte vi. Jeg hadde tilta etter kort tid!!!

Men VI hadde i hvertfall et valg. Den første tavernen vi snubla over heter Hani, og ligger bak et lite torg ved apoteket. Her ble vi ønska hjertlig velkommen av Thassos og hans mor som driver den. Utrolig nok var vi de eneste gjestene akkurat da. Vi spiste en herlig meze for to, det var snadder  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

16. Sep 10, 00:27:21 #19 Last Edit: 27. Feb 12, 22:37:32 by Ole
Noen inntrykk fra Hani













There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

16. Sep 10, 01:41:46 #20 Last Edit: 27. Feb 12, 22:38:28 by Ole
Takk for hyggelig kommentar fra deg også, Sjøløve :D Så ikke innlegget ditt før etterpå.

Men nå må vi ha litt badeliv  :)  Vi trivdes godt på bystranda Krioneri. Folksomt der også, men ikke på samme måte  ;)  Den første uka var det skikkelig hett, og da var det deilig å være på stranda, og ikke minst i sjøen. Ikke noe å si på 25 grader i vannet heller.
Den siste uka ble det ikke noe strandliv på meg i det hele tatt, og da jeg friskna såpass til (siste to dagene) at jeg kunne bevege meg, så regna det selvfølgelig  :(  Max flax!

Jaja, man får mimre litt til bildene istedet. De er tatt fra taverna Dionysos, som holdt til i 2.etasje. Dette var også en familiedrevet tradisjonell taverna, der vi spiste lunsj en dag. Derfra var det panoramautsikt, og da måtte kameraet fram.











There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

16. Sep 10, 02:35:59 #21 Last Edit: 27. Feb 12, 22:40:15 by Ole
Siden jeg er så godt i gang, tar jeg dere med på en liten byvandring også. Vi gikk tok trappene som går oppover mot borgen, men gikk ikke helt til topps  ;)  Deretter runda vi av inn mot boligområdet og kom ned til sentrum igjen.
Noe kjente jeg igjen, noe var nytt eller forandret, men jeg visste likevel hele tia hvor jeg befant meg. En litt merkelig følelse med kjent og ukjent om hverandre. Det ble en fin liten tur, og artig å se igjen kjente trakter.























There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Artig å følge med på tur!
Det er ikke mye jeg kjenner igjen fra jeg var der for veeeldig lenge siden, selv om vi gikk trappene opp, over høyden og til stranda flere ganger.!
KariK

Torill

Huff. Fotogen blir jeg visst aldri :blackeye: Men ellers flotte bilder og herlig historie :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...